Jag går bredvid Liam på grus vägen till skolan. Liam tittar bara ner marken och jag vill få hans ögonkontakt men nej, det är omöjligt.
-Liam, Hallå, säger jag och ruskar om hans axel.
-Va? Vad?
-Hallå, vad tänker du på? Frågar jag.
-Inget, bara... tänker, säger han. Jag kommer aldrig få ur något ur honom.
*Lunchen*
Jag sätter mig bredvid Rebecca och Saga.
-Mh, spagetti och köttfärssås, säger jag och sätter mig mittemot Rebecca.
-Ja, detta är ju faktiskt skolans godaste mat, säger Saga.
-Nej, det är tacos! Säger Rebecca.
-Ok, säger Saga och äter. Jag märker att Liam inte sitter med oss. Han sitter säkert vid sina kompisar. Då märker jag att någon säger sig bredvid mig. F*n, Mike.
-Hej, säger jag och fejk ler mot Mike.
-Hej, säger han och lägger armen om mina axlar. Eh... ok? Jag märker att Rebecca och Saga kollar underligt på mig. Jag puttar bort Mikes arm och dricker av mjölken.
-Så vad snackar ni om? Frågar Mike.
-Eh... alltså bara... snackar, säger Saga.
-Så vad gjorde du igår? Frågade Rebecca Mike.
-Jag och Tanja var på dejt hos mig, säger Mike och ler mot mig och jag fejk ler ännu en gång.
-Jaha... oj.... säger Rebecca.
-Eh... jaha! Vad... trevligt, säger Saga och ler underligt mot mig. Jag känner mig jätte obekväm nu!
-Ja, vi hade jätte trevligt säger Mike och pussar mig på kinden. Jag blir så häpen.
-Ja, vi ses på lektionen, säger Rebecca och Saga och går snabbt iväg.
*Rebeccas perspektiv*
-Alltså jag visste inte att Tanja och Mike dejtade! Säger jag till Saga när vi har satt oss på bänken ute.
-Ja, men dem är faktiskt ett fint par, säger Saga.
-Nja, men Tanja verkade lite obekväm när Mike satte sig vid oss, säger jag.
-Jo...
-Jag undrar vad dem gjorde, säger Saga.
-Haha! Dem åt väll Pizza, Mike ÄLSKAR pizza, säger jag.
-Jo.
-Men jag fattar fortfarande inte att Tanja och Mike är ihop, säger jag.
-Ja, dem är inta alls typ lika, säger Saga.
-Kärleken är konstig, säger jag och skrattar.
*Tanjas perspektiv*
Jag går från bordet, med Mike hack i hälarna.
-Så, vad vill du göra? Frågar han.
-Jag vet inte, säger jag. Jag öppnar skåpet och kollar på schemat, vi börjar om 10 minuter.
-Vad gör du ikväll? Frågar han.
-Läxor, säger jag och stänger skåpet.
-Kom med mig, säger han.
-Nja, jag vet inte.
-Jo, men följ med mig hem efter skolan så kan jag hjälpa dig med läxorna, säger han.
YOU ARE READING
Dold kärlek <3
RomanceVänskapen mellan Tanja och Liam har funnits där länge. Dem har varigt BFF i 10 år snart. Men då helt plötsligt händer något otänkbart för dem båda som förändrar deras liv för gott. Trubbel i paradiset. Vad kommer att hända? Kommer vänskapen att hål...