Bab 8

20 0 0
                                    

Tapak kaki kedengaran menghampiri seseorang.

"to..tolong.. Tolong jangan buat saya macam ni! Lepaskan saya hiks hiks" Tangisan seorang anak kecil perempuan langsung tidak dihirau kan oleh seorang lelaki yang berumur 30an itu.

"Alah kau nak kemana budak? Jangan ingat kau boleh lari dari aku lah budak!! Aku akan buat kau merana macam mana mak bapak kau buat dekat ayah aku!!! "

Pakk!

Jerkah lelaki itu dengan tanpa bersalah terus memukul kepala anak kecil itu hingga berdarah. Akibat dendam seorang anak kecil yang tidak bersalah terus menjadi mangsa.

Dengan serta merta anak kecil itu pengsan akibat hentakkan yang kuat dikepala.

"Arhhhhhhh!!!!!!"

Terjaga Isya dari mimpi lampau nya itu. Sejak kebelakang ini dia sering bermimpi kan hal itu.

Isya terus bangun dari pembaringannya dan bersandar di kepala katil hospital. Isya tidak mahu memberi tahu tentang apa yang terjadi terhadap dirinya itu kerana tidak mahu mengkhawatirkan ibubapanya oleh kerana dirinya tiada apa2 sebarang kecederaan cuma dia masih lemah kerana kekurangan air dalam tubuh badannya.
Mungkin esok dia boleh keluar dari wad.

Mimpi yang dia alami masih terawang-awang di fikirannya. Kepalanya digeleng kiri dan kanan bagi untuk tidak usah di fikir kan perkara itu. Dia bangun dari pembaringannya dan berjalan ke bilik sebelah kerana bosan tinggal sendirian.

Masuk saja dia kebilik itu "Assalam.. Ehh sape? " Tertanya - tanya Isya terhadap sepasang suami isteri di dalam bilik itu.

"Bagi salam sampai habis dulu baru soal" Kata Farhan yang sedang berdiri di sebelah katilnya. Baru balik toilet mungkin.

" Eheheh Assalammualikum semua? " Perli Isya sambil termalu sedikit ehekss. Malu.

Salam dijawab oleh semua orang kecuali dua ekor beruk yang tidur di sofa hadapan katil. Jangan tanya berapa besar wad Farhan. Oleh sebab terlampau banyak duit dengan senang Farhan inggin berpindah ke bilik VVIP katanya taknak bising-bising, rimas so dokter pon dengan rela hati pindahkan dia dekat bilik VVIP termasuk jugak aku hehehe bangga kejap. Alaa dah dia yang tawarkan dekat aku so kita take it lahh..

"Itu parents aku. Mama, Papa ini kawan Farhan, Tengku Aisya Nadia. Isya? ini kali pertama kau jumpa diorang. Pergi salam mama aku. "  Jelas Farhan  terhadap Isya, kemudian dia membaringkan dirinya di katil.

"Salam Aunty? " Sambil Isya menghulur tangannya untuk bersalaman dengan Puan Shida.

Puan Shida hanya tersenyum manis dan membalas salamnya.

"Kamu ni sekelas dengan Farhan yer? " Tanya Puan Shida. Di samping itu dia memebelek muka Isya manis orangnya tidak lekang matanya memandang wajah gadis itu.

"Err.. Haah Aunty. Lagi pula saya baru pindah kesini  lebih kurang sebulan yang lepas. " Kata Isya yang berdiri di sebelah Puan Shida.

"Ouhh yeke ibubapa kamu kerja apa? Diaorang tak datang tengokkan kamu ka? " Soal Puan Shida lagi kerana dia amat suka berbual dengan Gadis ini.

"Em mama seorang pegawai polis papa pula Pengarah ketua cawangan syarikat New Holding. Diorang selalu keluar negara untuk uruskan hal-hal kerja mama pula sambil-sambil uruskan kes, mama turut bantu papa dalam syarikat sama juga dengan papa kalau ada masa papa akan turun padang bersama mama untuk urus kan kes bersama-sama. (jangan tanya mcm mana orang syarikat boleh handel kes polis, diorang banyak duit so bole buat apa saja. Ini cerita saja memang byk benda mengarut.) . Saya memang tak nak bagitahu mama dengan papa sebab saya tak tercedera pun. Taknak lah saya susahkan diaorang nak datang kesini. " Kata Isya tanpa segan silu.

Sayang Kau Sorang! ( Slow Updated )Where stories live. Discover now