Bab 9

19 0 0
                                    

Krekkkkkk...... Krekkkkkkkk

Kedengaran pintu bilik mayat di buka secara perlahan-lahan.

Isya dan Farhan terkedu dengan pergerakkan pintu yang di tolak dari dalam.

Pintu perlahan-lahan terbuka.

Dan di buka lagi....

Dan lagi.....

Lagi...

Dan la-.....

"Apesal slow sangat pintu ni bukak?"

Isya berbisik perlahan kepada Farhan.

"Ehh kau ni spoil la baru nak acah seram"

Geram Farhan dengan perangai menyampuk Isya itu.

Pintu di buka dan keluar lah sesusuk tubuh berbaju putih. Nurse?

"Ehh korang buat apa kat sini? Sesat?"

Soal jururawat itu kepada mereka berdua.

Erkkk....

"Haha saje jalan2 ambil angin kejap...
ha ha ha...."

Farhan tersengih melihat jururawat wanita itu.

"Ohhh jalan elok-elok bahaya sini"

Jururawat itu senyum kepada mereka berdua dan berlalu pergi dari situ.

"Tak seram pun"

Isya bersuara seraya berjalan meninggalkan Farhan yang berdiri di situ.

"Ehh mulut kau...."

Mereka berdua berjalan meninggalkan kat tempat itu.

"Hihihihi....."

~~~~~~~~~~

"Anis kau dah siap kemas ke belum?"

Khai menongkat dakunya sampai merhati tingkah laku Anis dan ini sudah kali ketiga dia menyoal Anis. Lama betul si Anis ni nak kemas meja entah apa yang di susun dalam meja tu.

"Engkau ni sabar lah. Ni haa berapa banyak sampah bawah meja aku ni. Entah siapa-siapa yang buat, kalau aku jumpa orang tu memang siap aku kerja kan"

Geram Anis kerana sebelum ini tidak pernah dia membuang kertas-kertas yang dironyok dan di buang kedalam meja bahkan plastik sampah dan bekas kotak minuman pun ada. Anis memang anti dengan sampah-sampah yang bertimbun dan kotor.

"Eishh cepat laaa Hafis dengan Putra dah lama tunggu dekat bawah tu, kang tak pasal-pasal di tinggalnya kita haa."

Khai sudah geram dengan Anis, sudah lah lambat lepastu membebel tak tentu pasal.

"Haaa okey dah siap jom kesian dekat Isya tunggu kita lama dah"

Anis tersengih seraya berjalan keluar dari kelas bersama Khai.

"Oii cik kak janji jam berapa ni dah jam berapa da? Korang bertapa dekat atas ke apa ?"

Putra memerhati dua orang gadis jalan menuju ke arah mereka sambil menayangkan muka yang tersenyum manis. Nak ambil hati la tu.

"Hehehe, ni ha Anis kemas meja dia tadi tu yang lambat salahkan dia ehhh. Maaf yerr hahaha"

Anis menjeling tajam memandang ke arah Khai.

"Yelah sorry aku kemas meja tadi, kotor sangat aku tengok tu yang rajin mengemas sampai terlewat ni"

Anis mengaku salah sambil memandang ke arah mereka bertiga.

Sayang Kau Sorang! ( Slow Updated )Where stories live. Discover now