The Lost Girl(Malay Fanfic)

29 0 0
                                    

Cerita
Kami sudah bersatu semula...
Kata-kata terakhir Qhalisha masih terngiang-ngiang di telinga Eja sebelum dia terjun dari tingkat 13 bangunan pejabat yang merupakan tempat kerjanya,meninggalkan lukisan dia sebagai hadiah hari lahirnya dan juga merupakan hadiah terakhir sebagai tanda terima kasih kerana membesarkan dia.Dia masih teringat akan tarikh kematian anak gadisnya:25 Jun.Sama dengan tarikh kematian idola kegemaran anaknya,Michael Jackson.Qhalisha mengambil nyawanya dengan terjun dari tingkat 13 bangunan sebuah pejabat.
Flashback...
Qhalisha sedang melukis wajah dia bersama ibunya di sekolah bila secara tiba-tiba budak perempuan sekelasnya dengan selamba mengambil dan memijak buku lukisannya.Qhalisha cuba menyelamatkan lukisannya dari dikotori pembuli sekelasnya tetapi dia dipukul dengan teruk,menyebabkan dia pulang dalam keadaan penat dan sakit.Tetapi dia masih mempunyai kudrat untuk menghabiskan lukisannya.Setelah siap,Qhalisha cuba menunjukkan lukisannya pada ibunya,tetapi ibunya sedang sibuk berasmara dengan seorang lelaki di katilnya.Qhalisha terkilan dan dengan sedih,dia pergi ke biliknya.Jadi,mulai dari hari itu,dia mula melukis wajahnya sahaja.Tidak pun,wajahnya bersama idola kegemarannya.Kebanyakannya bersama dengan Michael Jackson.Dia juga ada melukis wajahnya bersama Freddie Mercury dan Queen,juga bersama Jonghyun dari SHinee.Eja perasan senyuman anaknya makin pudar dan menjadi wajah sedih.
Eja Pov
Saya menanya Kakak apa yang dia sedang buat.
Eja:Kakak buat apa tu?
Elysha:Kakak tengah melukis.
Eja:Boleh ibu tengok?
Elysha:Boleh.
Saya pun melihat lukisan dia.Sungguh cantik dan hebat.Lukisannya seperti ini:

Siap berpeluk dengan MJ lagi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Siap berpeluk dengan MJ lagi.😁
Saya juga ada melihat lukisan yang lain.Semuanya cantik dan realistik.Kemudian saya perasan setiap inci wajahnya,ada kesan basah kerana air mata.Dia kemudiannya mengelap air matanya dan mengatakan,
Elysha:Kakak tak menangislah.Habuk masuk mata je.
(Cue song:Another One Bites The Dust by Queen)
Saya pun mengangguk.Kemudian,pada hari seterusnya,Dia melukis lagi.Kali ini lukisannya hitam putih:

Tetapi yang merisaukan saya,Kakak selalu bersendirian ketika melukis dan pada kertas lukisannya,ada bekas air mata

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tetapi yang merisaukan saya,Kakak selalu bersendirian ketika melukis dan pada kertas lukisannya,ada bekas air mata.Dia melakukan rutinnya macam biasa,tapi dia langsung makan dalam bilangan yang sedikit atau dia tidak menyentuh makanannya langsung.Dia hanya keluar dari bilik hanya untuk mandi dan makan,kemudiannya dia masuk semula.Kali ini,dia melukis lagi,wajah yang sama,orang yang sama,kali ini lukisannya berwarna:

Pagi esoknya,saya memanggil dia turun,namun bila saya masuk biliknya,dia tiada dalam bilik

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Pagi esoknya,saya memanggil dia turun,namun bila saya masuk biliknya,dia tiada dalam bilik.Alat melukisnya,buku lukisannya,semuanya tiada dalam bilik.
Cerita
Di tempat lain,Qhalisha sedang melukis di bumbung tingkat 13 sebuah bangunan sambil memandang ke langit.Dia tersenyum dan memandang semula lukisannya.
Elysha:MJ Oppa,jumpa tau kat atas sana.Saya datang.Kita akan bersatu semula tak lama lagi.
Eja yang mendengar kata-kata anak gadisnya,terus berlari ke arahnya,namun sudah terlambat.Qhalisha sempat berkata pada ibunya.
Elysha:Kami sudah bersatu semula.
Kemudian dia terjun ke bawah dan...
Dum!!!!
Bunyi hentakan kedengaran sebaik saja Qhalisha jatuh ke tanah,kepalanya terhentak dan darah mengalir ke seluruh pejalan kaki.Eja menangis melihat anaknya sudah tidak bernyawa lagi.Tetapi dia terlihat buku lukisan anaknya,ternyata ada nota terakhir yang bertulis,
Kepada ibu,
Kakak cuba nak bagitahu ibu yang kakak dibuli tetapi,ibu tidak dengar apa yang cuba kakak sampaikan.Oleh itu,kakak lukis ni sebagai hadiah terakhir dan ucapan terima kasih kerana membesarkan kakak.Juga,hari lahir ibu bulan November tapi kakak nak bagi hadiah ni awal sikit supaya ibu tak sedih.Kakak harap,ibu jaga diri dengan baik.Juga,simpan baik-baik buku ni.Kakak tak nak sesiapa tengok buku ni sesuka hati.Kakak dah cukup sakit menderita di dunia ni.Kakak juga nak beritahu yang kakak dan MJ Oppa dah bersatu semula.Kakak harap,ibu dapat teruskan kehidupan dengan gembira tanpa kakak.Semoga kita dapat jumpa lagi.
P/S:Kakak ada buat lukisan lagi.Harap ibu suka.
Daripada anakmu,
Qhalisha.
Eja kemudiannya menyelak mukasurat terakhir buku lukisannya.Ternyata dalam lukisan itu,Qhalisha sedang tersenyum gembira sambil bermain bersama Michael Jackson,idola kegemarannya.Juga ada perkataan terakhirnya sebelum dia terjun.Ia kelihatan seperti ini:

Eja kemudiannya membawa pulang buku lukisan Qhalisha dan meletakkannya di dalam laci meja belajarnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Eja kemudiannya membawa pulang buku lukisan Qhalisha dan meletakkannya di dalam laci meja belajarnya.Juga dia menampal lukisan terakhir anaknya di dinding biliknya supaya dia dapat melihatnya setiap masa.Kemudian Eja perasan yang hari itu ialah hari Selasa dan tarikhnya ialah 25 Jun.Baru dia teringat,hari itu ialah hari ulangtahun kematian idola anaknya.Jadi,dia teringat kata-kata anaknya bahawa kalau dia mati,tarikh kematiannya yang dipilih ialah pada bulan Jun,hari Selasa.Dan hasrat anaknya telahpun tercapai.Qhalisha selalu memberitahu ibunya,kalau bulan dia dan MJ lahir adalah sama,dia juga ingin pastikan yang bulan dia dan penyanyi terkenal dunia itu yang merupakan idola kegemarannya mati pun sama.Eja tersenyum sedih dan mengemaskan bilik anaknya.Dua hari kemudiannya,dia pergi ke tanah perkuburan anaknya dan menabur kelopak bunga dan menuangkan air seraya membaca Surah Yasin supaya roh anaknya ditempatkan dikalangan orang beriman dan dosanya terampun.Selepas beredar,dia sempat memandang belakang dan terlihat bayangan Qhalisha bersama MJ melihat dia berlalu pergi sebelum hilang ditiup angin.Eja pun masuk kedalam kereta dan terus beredar keluar dari kawasan perkuburan dengan air mata yang berlinang.

Tamat😔😢💔

Elly's FictionsWhere stories live. Discover now