Kau Buat,Kau Kena(Malay Fanfic,MJ HIStory Era)

31 0 0
                                    

Cerita
Elysha sedang membaca buku ceritanya dengan penuh khusyuk.Dia menghayati jalan cerita tersebut dengan penuh penghayatan.Tiba-tiba,pembacaannya terhenti kerana Ezah,rakan sekelasnya yang juga ketua geng pembuli merampas bukunya.
Ezah:Kau nak buku ni ke?
Elysha:Ezah,itu buku saya!
Elysha Pov
Ezah merampas buku cerita milik saya dari tangan saya dan membalingnya pada Syazani.
Ezah:Syazani,sambut!
Syazani:Euww,gelinya!
Nafisa kemudiannya membalingnya pada Aisyah Safiah.Aisyah membalingnya pada Fateha dan juga Najiha Hezry.Najiha kemudiannya membalingnya pada Ayu Arlina.Ayu datang pada saya dan berkata,
Ayu:Qhalisha,nak buku ni ke?
Elysha:Bagi balik pada saya!(sedu)
Ayu:Ambilah!
Ayu membalingnya ke seberang dan ia mengenai bakul yang penuh habuk.Habis buku tu berhabuk.Saya cuba mengambilnya tapi Najiha memijak tangan saya.Saya menjerit kesakitan dan merayu agar saya tak dilukai namun mereka tak mempedulikan saya.Mereka hampir memukul saya sehingga ada suara seperti pintu dihempas buka oleh seseorang.Saya mengenal orang itu.Itu ialah Michael,kekasih saya.
Michael:Siapa yang buat dia macam ni?!
Chanyeol:Mereka,hyung!
Rupanya Chanyeol pun ada di situ.Michael datang pada saya dan berkata dengan nada lembut:
Michael:Awak okey,sayang?
Saya mengangguk.Geng Ezah terpana melihat kami.
Ezah:Wow,dia dah bercinta rupanya.
Arlina ketawa dengan nada menganjing.Michael datang pada geng pembuli itu.
Michael:Awak tahu tak orang yang zalim?
Ezah:Tahu,orang yang tidak suka dengan orang lain dan mendera mereka dengan cara yang mengerikan.
Arlina:Dan juga orang yang tidak suka melihat orang lain bahagia.Itu je.
Yang lain mengangguk.Michael,dengan nada yang mulai menjadi marah dan ganas,berkata,
Michael:Gadis yang macam kamu semua tak sepatutnya buat perkara yang Elysha tak suka iaitu membuli dia.Dan awak tak sepatutnya buat perkara yang saya tak suka iaitu cari pasal dengan orang yang saya sayang.Dan mereka boleh sangat dikatakan zalim.
Nafisa kemudiannya dalam nada sedikit ketakutan,bertanya:
Nafisa:Si-siapa yang zalim?
Elysha:Michael,awak..
Michael menenangkan saya dan berkata,
Michael:Jangan risau sayang,awak akan okey.Kalau awak takut,jangan tengok ya.
Dia mengucup dahi saya sambil saya memejam mata dan mengangguk.
Dia kemudiannya melepaskan amarahnya pada Geng Ezah dan menjerit dalam nada yang kuat:
Michael:ORANG MACAM KAU SEMUA!!!!!
Cerita
Beberapa jam selepas itu,Elysha mengambil bukunya itu dan membuka matanya.Dia terkejut melihat seluruh dinding kelasnya berubah menjadi merah.
Elysha Pov
Saya membuka mata dan terkejut melihat seluruh dinding kelas saya berubah dari putih menjadi merah.Saya juga melihat Michael dengan cecair di tangannya dan bajunya juga melekat cecair merah pekat itu.Tak,ianya bukan cecair biasa,ianya darah.Baju Michael dan saya yang tadinya putih,menjadi merah kerana darah yang terpercik.
Saya juga terkejut kerana darah juga ada di lantai.Saya juga terperasan yang banyak mayat bergelimpangan.Semuanya mayat Geng Ezah yang dibunuh Michael sendiri.Darah mereka terpercik ke seluruh kelas kerana mereka dibunuh dengan cara yang mengerikan.
Elysha:Michael,awak..mereka..Apa yang dah jadi?
Michael,dengan tangan yang masih berlumuran darah,mengelus pipi saya dan berkata dengan nada yang lembut dan tenang,
Michael:Semuanya dah selamat sayang.Mereka dah mati.Mereka takkan kacau awak lagi dah.
Saya tak dapat berkata apa-apa.Rupanya Michael juga membenci Geng Ezah dan dia pernah berkata,
"Kalau geng perempuan yang tak guna tu kacau kekasih saya,saya akan bunuh mereka seorang demi seorang!"
Dan dia benar-benar buat begitu.Dia membunuh mereka seorang demi seorang.
Elysha:Michael,terima kasih!
Saya dan Michael saling berpelukan.Kami pulang dari uni beberapa jam kemudian dan mandi bersama sambil itu membasuh dan merendam baju kami yang terkena darah.Sejak dari hari itu,ramai orang trauma pada saya.Akhirnya,hidup saya menjadi aman dan gembira.

Tamat..👻

Elly's FictionsWhere stories live. Discover now