(Malay:Story and Minor Characters Pov
English:Elysha and Main Characters Pov
Both:Dialogue)
(Warning:May contain:Gorey scenes and cuss words.Read at your own risk.
Amaran:Mungkin akan mengandungi adegan berdarah dan bahasa kasar.Baca atas risiko anda.)Cerita
Di waktu malam di sebuah hutan,seorang perempuan bertopeng hitam sedang menanam sesuatu di dalam tanah.Selepas penat menggali,benda tersebut yang merupakan mayat dari seorang perempuan diletakkan di dalam lubang yang baru digali dan tanah tersebut ditimbus,untuk mengelakkan binatang liar daripada mencari mayat itu.Setelah selesai,figura tersebut beredar dari situ sebelum fajar menyinsing.Figura perempuan tersebut meletakkan barang-barang yang digunakan dia di bonet kereta Vellfire putih miliknya.
Elysha,itulah namanya.Dia mempunyai paras rupa yang cantik,hati yang baik dan seorang yang periang dan pemalu pada masa yang sama.Kelebihan fizikal yang ada padanya ialah sepasang mata berwarna hazel yang bersinar,menunjukkan warna seakan kolam coklat yang cair,rambut yang panjang sampai ke bawah lengannya,mengikut alur angin yang perlahan dan sepoi-sepoi bahasa dan senyuman indah dan comel yang mampu membuat ramai orang mengomel dan menyukainya.Sikapnya yang baik hati membuatkan ramai orang menyukainya.Ada yang cuba untuk memberi duit padanya sebagai tanda terima kasih tetapi Elysha menolak kerana dia ikhlas menolong orang itu.Juga dia mempunyai sikap belas kasihan.Pernah sekali,dia memberi makan baki ayam goreng yang tidak dapat dihabiskan kerana orang di restoran itu memberinya dalam bilangan yang terlalu banyak pada beberapa ekor kucing dan anjing yang berada di luar restoran makanan segera kegemarannya serta aiskrim boba yang dibelinya kepada seorang budak perempuan kerana belon miliknya dipecahkan oleh dua orang budak lelaki.Namun dia mempunyai zaman silam yang cukup menyedihkan,yang ia menyebabkan dia menyimpan perasaan dendam iaitu dia dibuli dengan teruk oleh segerombolan remaja perempuan iaitu Geng Ezah.Perbuatan merekalah yang menyebabkan Elysha mempunyai trauma yang berlarutan sehingga dewasa.Oleh itu,dia berjanji untuk bunuh mereka seorang demi seorang pada zaman sekolah menengahnya.Pernah satu kali,salah seorang ahli Geng Ezah,iaitu Syazani Amaly,pernah mempersenda lukisan Elysha.Lukisannya ialah wajah ahli Metallica ketika mereka muda dan ianya di era Ride The Lightning yang diwarnakan dengan pelbagai rona ungu:Oleh kerana hilang sabar,Elysha mengambil sebatang penyapu,menanggalkan berus penyapu kerana dia mahukan batangnya sahaja,dan menghayun batang penyapu tersebut pada belakang Syazani yang berbadan kecil itu.Syazani meraung kesakitan kerana batang penyapu itu terkena tepat di belakangnya,membuatkan Elysha tersenyum puas.
Di rumah,Elysha terbaring keletihan kerana menanam mayat orang yang baru sahaja dibunuhnya secara pukul curi.Dia menandai nama orang yang dibunuhnya dan tersengih seperti kerang busuk.
Elysha:One down,seven more to go.
Elysha Pov
I ticked down one of my revenge victims' name,Fateha to make sure how many of them did i killed in one slash of every fucking things i found and had around me.I will not let the bullies i hate to have another fucking generation of themselves.Only i can have my generation from time to time.My objective to kill is to protect my future generation from being just like me,having a dark past life.
When my friends are home,i cooked some food as my own way to say welcome home to them.While they were busy eating,James saw my hair being a bit messy.
James:Elly,why is your hair looked messy?Did you got into a fight?
Elysha:Yup.A male snatch thief took an old woman's bag and i used my tae kwon do and pencak silat skills to take them down.Coincidentally,a police officer was passing by a corridor of a shop and saw me struggling to keep the snatch thief from running away with their motorcycle which the tyre has already punctured.
Cliff:Oh my goodness,Elly,you are a badass!
Elysha:I know right?
Lars:And by the way,i bought this from Denmark,its one of your favourite candy.
Cerita
Lars kemudiannya mengeluarkan sebungkus coklat yang dibeli di negara kelahirannya sebelum berpindah ke San Francisco iaitu Denmark dari dalam sebuah kotak polistrein berwarna putih.Wajah Elysha bersinar dengan senyuman yang bagaikan apabila dia mendapat tiket ke konsert EXO,rakan-rakannya yang tinggal di Korea Selatan.Dia berkongsi coklat tersebut dengan rakan serumahnya yang merupakan kumpulan heavy metal yang bernama Metallica.Cliff dan Rob adalah pemain bes,Jason dan Kirk adalah pemain gitar,Lars pula pemain dram dan James pula adalah ketua.Selepas makan dan mencuci pinggan,Elysha dan rakan serumahnya itu pun menonton cerita sambil berbual.
Elysha:About your tour,did it ran great?
Jason:Our tour ran well.We had lots and lots of fun with our fans but we took off touring to spend time with you,appreciating and bonding our friendship with the only lovely girl in this Metalli-mansion.Besides,who wouldn't love a girl who has been kind to us since first meeting?
Elysha:Aw,Jase!
Ahli Metallica yang lain mampu tergelak melihat karenah rakan sekumpulan mereka yang cuba mendapatkan perhatian rakan serumah perempuan mereka itu.Mereka juga meperingati saat pertama kali bertemu.Elysha sedang memegang lightstick EXO yang juga diberi panggilan Eribong yang dibawa bersamanya sebagai lampu suluh dan menghayunnya dari kiri dan kanan serta hadapan dan belakang sementara orang lain menunjukkan tanda rockers di udara.Memperlihatkan perkara tersebut,ahli Metallica langsung ketawa kecil kerana melihat salah seorang peminat mereka membawa lightstick K-pop sementara orang lain menggunakan telefon atau menunjukkan tanda rockers.Bagi mereka,perkara itu agak luar biasa kerana peminat mereka yang merupakan seorang Metalhead juga ialah seorang Kpopper dan dia membawa lightstick kumpulan kegemarannya di genre yang sangat popular di dunia yang berasal dari Korea Selatan itu.Yang kelakarnya,Eribong tersebut mempunyai logo Metallica yang dilekatkan pada dawai dengan menggunakan pita pelekat dua muka dan dipasang dengan cara membalut dawai di bawah suis lightstick itu.
Elysha:I really remembered the first time you met me.I was holding an Eribong that time.Then you guys giggled and played along.
Rob:Yeah,you were holding an EXO lightstick which it's calling name was Eribong.That was so cute!
Kirk:Why did you called it Eribong anyways?
Kemudian,Elysha mula bercerita bagaimana lightstick itu mendapat nama:
Elysha:One day,i was watching this video of Baekhyun and Chanyeol dancing with the lightsticks and being crazy.If you wanna know,EXO is more crazier than you ever think.
Elysha pun menunjukkan mereka sebuah video: