Allem atmiş kallem etmiş. Köyde bi hafız vardı. Onunla büyü yapmışlar bana. Annemde vermedi ama.
Kaynanam çocukları da aldı. Gitti.
Elin adamına ben torunlarımı büyütmem diye.
Adamın adı mehmet di.
Benide köyüne alıp götürdü. Çocuklarımdan ayrılmıştım. Çocuklarımdı onlar benim.Köyde herkes bana kötü bakıyordu. Mehmetin bide karısı vardı. Ben ona kuma gitmiştim.
Üç defa evlenmiş. İlk karısından iki çocuğu varmış. Yaylada üçüncüyü doğururken çocukla birlikte ölmüş.
Yayladan ölüsünü getirmişler.İki çocuğu ile kalmış.
Köyde onu seven bi kadın varmış müzzeyyen. Onunda kocası varmış. Ölmüş bebeği karnında iken.
Mehmetle evlenirken kaynanası çocuğu almış. Vermemiş.
7 aylıkmış
Mehmetle evlenmiş.
Bi kızı olmuş.
İlk kadından olan çocuklar ahmet, ile rıza. Müzeyyen abladan, abla diyordum ona diyecek bişeyim yoktu, kızının adı ise süreyya imiş. Beni sevmişlerdi. Ama bu benim umrumda değildi.Kocam ölmüş çocuklarımdan ayrılmış üç çocuklu adama karı bi kadına kuma gitmiştim.
Kaynanam beni seviyordu burada.
Rahmeti annem almış büyütecekmiş.Çocuklarım benden gönül kırmışlar.
Kocaya gittim diye ama alın yazısı bende istememiştim. Ova köyünde adım çıkmış.7 kocalı hürmüz diye.
Onlara neydi benim evlenmem.
Bunları duyunca aklım başımdan gidiyordu.Kaynanam torununa kız bakıyordu beni de götürüyordu. Sende artık benim kuzımsın. Diye.
Bana mehmwtin tarafı ovalı kadın diyolardı. İlkde anlam verememiştim.
Sonradan anladım. Beni ovada bulmuşdu ondan baba böyle diyorlardı. Müzeyten ablaya ise deli Müzeyyen diyolardı.
Çocuğun dan ayrıldığı için dellenmiş ilk seneler.
Sonradan akıllanmışlar.Ahmet benim yaşlarımda vardı.
Bir gün banyo yaparken beni izlediğini fark ettim. Hiç utanmasıda yoktu. Hemen çöktüm yere saatlerce kıpordamadım bi ağlama aladı beni. Sessiz ve usul usul.Sabah kalkıca ahmetin evlenöek istediğini duydum babasıda bi akrabaları varmış. Onu alacakmış ahmete. Adı hüsnaynış.
Hüsna beni sevmiş. Herkes gibi hor görmüyordu beni.
Bende Doğum yaptım.
Ebeliğimi mehmet in annesi yani yeni kaynanam yaptı.Çocuğumun adını yusuf koydum. Yetim yavrum. Babasını görememişti.
Amcası isa iki aylıkken geldi çocuğu almaya. Mehmet izin vermedi. Mehmet iyi ve merhametli adamdı.
İki aylık çocuk annesinden ayırulırmı diye. İsa da gerisin geri bursaya döndü.
Mehmet ova ya gidelim desi. Evi aldık boş durmasın diye. Ben her nekadar istemesemde.
Çünkü ben o eve gelin gelmiş dul çıkmıştım çocuklarımla bu evde ayrıldım.
Nasıl isteye bilirdim ki.
Bari tarlada bi ev yapalım dedim oralar yetim yuvası diye.Çünkü benim yavrularım burada yetim kalmıştı.
Yok dedi ne alakası var. Bende bahane bulacam ya işte tavan akıyo duvarlar kerpiç. Yok dedi her sene bi duvar yaparız. İyi dedim. Boynumu büktüm.
Ovaya gelişimizin bir nedenide yeni eltimin oğlu bi kız vurmuş tarlada yanlışlıkla. Tüfek elinde keklik avlıyormuş. Süreyya da yanında. Suçu yok demişti bize de. Hapise atmışlardı iki aylığına bizde onu görmeye de gidiyorduk.Eltim yani yeni eltim hüsna ile kardeşti. bize gidip gelirdi sürekli bu yüzden.
Evde hep bi ses vardı çok şükür. Müzeyyen abla ilede iyidik. Ahmet evlenmiş.
Sıra rıza ya gelmişti. Rızaya da hüsnanın amca kızını alacaktık. Ben daha kızı görmedim düğün gecesi gördüm.
Beğenmiştim.
Rıza romanyaya işci olarak gitmek istedi babasıda zaten gurbette çalıştığı için izin verdi. İleri görüşlü idi.
Ahmetle hüsna bizde kalıyorlardı. Birlikde yaşıyorduk.
Ama ahmetle aramız nasıldı bilemiyorum. beni sevemedi bir türlü.
Bigün odada yemek yerken geldi babasına bişey dedi. Artık ne desi ise mehmet de kalktı sinirle bi benim boynuma bide müzeyyen ablanın boynuna yumruğu yapıştırdı.
Neden olduğunu anlamadım.