Ik werk uit de P.O.V van Evie. (Soms uit een pov van een andere persoon, bv: moeder)
————————————————————————
Paar jaar geleden...
"Zijn we al bijna bij onze vakantie bestemming?" Vroeg ik.
"Je moet nog even wachten Evie. We moeten nog een klein kwartiertje in het donker rijden en dan zijn we in Zwitserland!" Zei mijn vader.
"Ik kan niet wachten tot dat ik kan skiën en lekker in de Alpen lopen!!"
Uren lang rijden kwamen we op een gekke weg met allemaal hobbeltjes, takken op de weg en spijkers op de weg.
"Uhmm.. Rick is dit wel de goede weg naar onze bestemming?" Vroeg mijn moeder angstig.
"Ik heb geen idee, maar de navigatie zegt van wel."
"PAPA KIJK UIT! BOOM MIDDEN OP DE WEG DIE OOK NOG IN BRAND STAAT!!!" Schreeuwde ik keihard uit.Toen was het al te laat. We botste keihard tegen de boom aan en de auto vloog in de fik. Ik en mijn moeder konden elkaar redden, maar voor mijn vader was het te laat. We belden de ambulance en belanden met z'n drieën het ziekenhuis in.
"We hebben helaas slecht nieuws over uw man." Zei de dokter.
"Wat is er dan?" Vroeg mijn moeder.
"Hij is helaas onderweg gestorven. We hadden hem geprobeerd in leven te houden, maar iets gebeurde bij zijn hart waardoor hij een hartstilstand kreeg. We proberen nog te onderzoeken hoe dat is gebeurd, maar ik denk dat we er niet achter komen."Ik begon keihard te huilen, ik zit nu gewoon zonder een vader. Ik had net zo'n leuke tijd met hem gehad na al die ruzies die we samen hadden. Ik dacht dat dit ons jaar zou worden, maar het blijkt dus niet zo te zijn.
Op het nieuws..
Er is een erg ongeluk gebeurt bij een weg vlakbij Zwitserland. De familie reed op die weg en botste keihard tegen een boom aan. Er is maar één gewonden gevallen en die is helaas ook overleden. De andere twee hebben alleen wat schaafwonden. Geluk voor hun dat ze het overleeft hebben.In het heden...
De wekker gaat af en weer een stomme dag op school. Ik ben het zat aan het worden, maar ik mag niet naar een andere school van mijn moeder en dan heeft iedereen alweer een groepje waarbij je misschien hetzelfde verhaal krijg. Nou ja, ik loop de trap af en neem wat te eten.
"Goedemorgen Eef, heb je zin in school?" Vroeg mijn moeder met een blij gezicht.
"Hoe kan je zo vroeg in de ochtend blij zijn? En nee heb geen zin in school zoals altijd."
"Kom op dit wordt je dit word je dag! Dat weet ik zeker!!"
"Dat zeg je nou altijd en toch wordt het mijn dag niet. Ik ga maar eens naar school.""Kijk daar heb je die aansteller van het ongeluk. Je had maar een paar schaafwonden en voor de rest niks." Schreeuwde iemand naar mij."
"Dat ongeluk stelde niks voor en toch word je ermee betrokken met de leraren. Dat is toch super sneu." Zei iemand anders.
Op dit moment werd ik heel boos en schreeuwde het boos naar hun uit: "DOORDAT ONGELUK BEN IK WEL MIJN VADER KWIJT GERAAKT. HET WAS HET STOMSTE JAAR VAN MIJN LEVEN DUS STOP ERMEE!!"
De jongens schoten in de lach, maakten foto's van mij en deden mij na.
"Iedereen ga nu naar je les!" Zei de directrice door de microfoon.Het is de lange pauze en wie zit er altijd weer eens alleen; Evie Forrest. Iedereen kijkt mij altijd vies aan en dan gaan even ze naast mij zitten, kijken me aan, gelijk weg. Zo gaat dat elke pauze. Ik zag de jongens fluisteren, keken naar de prullenbak en daarna naar mij.
"Hey Nerd met je goede cijfers. Kijk is naar ons." Schreeuwde ze.
Ik keek ze aan en achter mij gooiden hun maten een prullenbak over mijn hoofd. Ik zat helemaal onder het afval. Mensen lachte mij uit terwijl ik naar de wc's rende om het afval van mij af te halen.
"Waarom pesten ze mij nou om een ongeluk. Ik heb in die jaren er niks over verteld en dan gaan ze mij pesten. Ik weet het niet meer hoor."Ik ging in een wc hokje zitten huilen. Toen werd ik gebeld door mijn moeder, maar ik nam niet op.
Voicemail:
Hey Eef, ik bel je even om te vragen hoe het gaat? Je neemt niet op, maar app me even hoe het gaat. Ik wil weten of het een leuke dag is of niet!! Xx mams.
App:
Hoi mam, het gaat niet goed er is alweer een vuilnisbak over mij heen gegooid. Dit keer werd het gefilmd. Mag ik please naar een andere school!
Ik loop de wc uit en loop naar mij klas toe. Op dat moment werd ik tegen de kluisjes aangeduwd en gingen de lichten helemaal uit...
JE LEEST
My Life of Wishes (NL) [Voltooitd]
Short StoryEvie Forrest heeft in het verleden een erg ongeluk meegemaakt. Sinds dat ongeluk wordt ze allemaal gepest op school. "Je stelt je allemaal aan." "Dat ongeluk stelde niks voor." Zulke dingen zeggen mensen tegen haar. Het is de dag aangekomen dat Evie...