- 3: Eerste Wens -

8 2 0
                                    

"Ik wens dat mensen met mij normaal omgaan zonder dat ze mij pesten."
Dat was mijn allereerste wens. Nu kijken of de wens uitkomt, hopelijk wel, want ik ben dat pestgedrag echt zat. Ik wil net zoals de anderen een normaal leuk leven leiden zonder pesters.
Ik loop de wc uit en loop de klas binnen. Iedereen is stil en kijkt mij aan. Ik ga op mijn stoel zitten waar gewoon niks mee is gebeurd. Zou de wens gewerkt hebben? Denk het wel.
"Hey Evie, hoe gaat het meid!" Zei mijn pester.
"Het.. gaat goed.. hoezo?" Zei ik stotterend.
"Oh gewoon, mag ik niet aan mijn maat vragen hoe het gaat."
"Noemde jij mij nou maat?"
"Ja, sinds dit schooljaar zijn we al dikke maten van elkaar. Kijk we staan samen als achtergrond voor mijn telefoon en ook op jou telefoon."
Ik kijk op mijn telefoon en zie dat wij inderdaad maten zijn. Er staat ook een tekst onder met; Evie en Jackson maten voor altijd. Het blijkt gewoon dat de wens is uitgekomen. Mijn moeder had gelijk dat het mijn leven kan veranderen en ik ben er nu al blij mee. Ik kan wel van deze dag genieten.

Het is weer een pauze en ik zit alleen aan een tafel. Jackson komt naast mij zitten en vroeg: "Mogen we bij je zitten?"
"Ja, Tuurlijk!" Antwoordde ik blij.
Jackson kwam met een een paar meiden en een paar jongens bij mij aan de tafel zitten. Deze dag wordt allemaal maar beter. Ze hebben het allemaal over gesprekken waar ik ook een keer in mee kan praten. Ik begin me elke keer weer meer bij thuis te voelen. Ik moet dit straks zeker weten aan mijn moeder vertellen!

Ik ben weer thuis en ik roep keihard rond het huis waar mijn moeder is, maar ik kan haar nergens vinden. Ik loop de begane grond rond, nergens te vinden. Op de boven verdieping is ze ook niet te vinden. Ik doe het zolderluik open en zoek op de zolder misschien dat ze daar zit. Op de zolder is ze ook niet, maar dan zie ik een briefje liggen met tekst erop; eenmaal als de kaarsen op zijn en je leven terug wilt, kan je het niet meer terugwensen. Wees dus heel voorzichtig!! Dus als ik alle kaarsen heb uitgeblazen en dan niet blij ben met mijn leven dan kan mijn leven niet meer terug. Ach ja het zou wel van iets anders zijn. Ik verscheur het briefje en loop weer naar beneden. Als ik beneden ben, heelt het briefje weer met een andere tekst erop; je bent gewaarschuwd!

"Evie ben je al thuis? Ik was even boodschappen aan het halen!!" Riep mijn moeder door het huis.
"Ja, mam ik ben boven!! Ik moet je wat vertellen!"
Ik ren blij van de trap af en geef mijn moeder een hele dikke knuffel.
"Ik ben die kaarsen heel erg dankbaar! Het is het beste cadeau ooit!" Zei ik blij.
"Geen probleem, ik doe alles voor mijn meissie!"
"Ik had een wens gedaan en iedereen mocht mij gewoon op school. Ik werd niet meer gepest. Ik ben nu het gelukkigste mens op aarde!!"
"Dat is fijn voor je! Ga nu maar naar boven huiswerk maken en dan met je vrienden appen. Dan ga ik alvast het eten voor vanavond klaar maken."

Ik ben op mijn kamer en ben alvast mijn huiswerk voor morgen aan het maken. Binnen een half uur heb ik het al af. Ik vond mijn moeder net wel een beetje rare reactie geven op mijn enthousiasme over het cadeau dat ze mij gaf. Ze weet toch dat het mijn verjaardag is vandaag. Ik weet het niet, maar ik ga appen met mijn vrienden!

The coole panda's🐼💫

Dennis (17:24)
Ewaa hoe gaat het mensies.

Faylynn (17:24)
Ja wel goed, ik ven wat huiswerk aan het maken en luieren.🙃

Ik (17:25)
Ik heb net mijn huiswerk af en nu zit ik met jullie te kletsen.😝

Jackson (17:25)
Hebben jullie van het weekend wat te doen? Zo nee dan is er een feest bij mij thuis om 18:00 begint het en je mag naar huis wanneer je wilt. Ik zeg je dat het een groot feest word!

Ik (17:26)
Ik zou het vragen aan mijn moeder of ik mag. Denk het wel en anders weet ik er wat anders op!

Jackson (17:28)
Jij moet zeker komen. Wat moet ik zonder mijn beste mattie doen op een feest. Jij brengt altijd het feest op gang.

Faylynn (17:28)
Ik probeer er te zijn, meestal mag ik niet maar dit keer gaat het mij wel lukken om te komen!🥳

Dennis (17:29)
Ik heb het gevraagd en ik mag komen!

Jackson (17:30)
Oke dan wacht ik nog op Evie, Faylynn en de rest, maar die reageert meestal op school. Zie jullie morgen weer!

Dennis (17:30)
Byee tot morgen!!

"Kom je eten!" Riep mijn moeder.
"Ja! Ik zeg nog even tot morgen tegen mijn vrienden en dan kom ik eraan."

Pov moeder:
Ik weet niet waar Evie het vanmiddag over had met die kaarsen. Ik moet haar echte cadeau nog even voor haar verjaardag. Dat geef ik wel na het eten. Het is wat klein, maar omdat ze heel erg van de sneeuw houdt, geef ik haar een sneeuwbol. Die heeft ze toch nog niet.

Pov Evie:
Ik weet niet waarom mijn moeder mij opeens zo raar aankijkt. Het begint gewoon eng te worden dat ze mij zo aankijkt. Mijn moeder kijkt mij nooit zo aan.
"Hier heb je je cadeau." Zei ze.
Ik open het en kwam en schattige sneeuwbol uit met een familie die een leuke sneeuwpop aan het maken is. Het doet mij aan vroeger denken, dat wilde ik ook met mijn vader doen, maar toen kwam dat ongeluk.
"Thanks mam! Maar je had mij die kaarsen toch al gegeven?"
"Nee? Waar heb je het over?" Zei ze vreemd.
Ik zit nu heel erg te twijfelen over de kaarsen of ze wel goed zijn...

My Life of Wishes (NL) [Voltooitd]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu