4

1 1 0
                                    

                                 ANLAŞMA

Ömerle olan olayların üzerinden neredeyse dört gün geçti.O günden beri hastaneye ara ara gelmişti ama daha kapıdan girmeden geri dönüp gitmişti.Sanırım onu korkutmuştum.Bu dört gün boyunca geldiğinde onu kaçırmamak için hastahaneden hiç çıkmadım.Elimdeki topu bıkkınlıkla duvara fırlattım,duvardan sekerek farklı bir yöne gitti

Siktir!

Duyduğum sesle kafamı sesin geldiği yöne çevirdim.Ömer.

Lanet olsun.Bilerek mi yaptın

diye acıyla hayıflandı.Tepki vermedim.

Burada mısın? Seninle konuşmam lazım.

Etrafa bakınıp bağırmaya başladı.Yere eğilerek Ömerin ayağının yanındaki topu elime alarak orda olduğumu belli ettim.Böylece havda uçan topu gördüğü sürece orada olduğumu bilecekti.Topu gördüğünde konuşmaya başladı

Söylediklerini düşündüm.Sana yardım edicem.Tabi sende bana.Ama önce ne olduğunu ya da kim olduğunu söylemek zorundasın.Anlaşma yaptığım kişinin kim olduğunu bilmek istiyorum.

Söyledikleri bittikten sonra sırt çantasını ön tarafa alarak içinden kalem ve bir deften çıkartıp bana uzattı.Elindekileri alarak yazmaya başladım.

Ne olduğumu ya da kim olduğumu bilmiyorum.Neye benzediğimi de yıllardır bu haldeyim.

Benimle dalga mı geçiyorsun

Seninle dalga geçecek bir durumda değilim.Yıllardır görünmez olmak,kimseyle konuşamamak hep yalnız olmak ne kadar kötü biliyor musun? Kim olduğunu bilmeden etrafta amaçsızca dolaşmak.Sana yemin ederim ikinci kez ölme ihtimalim olsaydı bu şartlar altında delirerek ölürdüm.Bu duruma katlanamıyorum.Yardımına ihtiyacım var.Soru sorma lütfen.Adımı bile bilmiyorum sana cevap veremem.

Ömer yazdıklarımı hızlıca okuduktan sonra bir süre sadece durdu.Bende aynı şekilde.Her an vazgeçebilirdi.Artık bu durumdan kurtulma ihtimaline o kadar çok kapılmıştım ki aksi bir durum beni korkutuyordu.

Tamam.Sana yardım edicem.Ne yapmam gerekiyor ?

Açıkcası bilmiyorum bunu hiç düşünmemiştim.Dini kitaplarda sence bu konuyla ilgili bir şeyler var mıdır?

Kütüphaneye gidip bakabiliriz.

Ben senin için ne yapacağım?

Bana bir dosya bulman lazım.

Ne dosyası ?

Doğum belgesi.Önce bu hastahaneye bak.Çok uzun zaman önce olduğu için buralarda onunla ilgili bir şey olabileceğini düşünüyorum.Belge olmasa bile bir ip uçu.

Kimin adına ?

Baran Karabulut.

Eğer burada değilse ne yapacağım?

Onu da o zaman düşünürüz.Şimdi gidiyorum yarın seni almaya gelirim.

O kapıdan çıktıktan sonra beni fark etmesi için elimde tuttuğum topu yere bıraktım.Sonunda bu durumdan kurtulabilecektim ve bunun mümkün olan en yakın zamanda olmasını istiyorum.Hastaneyi bir gecede aramam mümkün değildi o yüzden bugünlük sadece birinci katı aramaya karar verdim.Öyle ki uyuduğumda hava yavaştan aydınlanmaya başlamıştı bile.

Heyy ! Nerdesin? Kimse yok mu?

Seslerle birlikte yattığım yerden doğrularak kısa bir süre kendime gelmeye çalıştım bu sürede sesler hala devam ediyordu.Sesisin sahibinin Ömer olduğunu idrak ettiğimde elime geçen ilk şey alarak odadan çıktım.Ömer beni fark ettiğinde hızlıca yanıma geldi.

Hadi acele et de çıkalım

refleks olarak elini sanki karşısında gerçek bir beden varmış gibi bileğimi tutmak istercesine savurdu.Eli bileğimin içinden geçtiği için canımı fazlasıyla yakmıştı.Ama umursamadım defalarca insanlar bana çarpmıştı artık alışmıştım bu duruma.Ömer havada kalan elini geri çekerek hastane çıkışına doğru yürümeye başladı.Bende arkasından ilerliyordum ki bir anda arkasını döndü

Şu kağıdı yere bırak insanların havada uçan bir kağıt görmesini istemiyorum.

O söyleyene kadar kağıdı hala elimde tuttuğumun farkında bile değildim.Ömerin bazı hareketleri beni korkutmuyor değildi.Aslında burda korkması gereken o ben değilim ama o benim bu durumumdan hiç rahatsız olmuyor , hiç korkmuyor gibi davranıyordu.Ona göre muhtemelem beni kendi zihninde hayalet kategorisine koymuştu ve insanlara anlatılar hayaletler biraz...korkutucu.Ayrıca bana bulmamı istediği belgeyle ilgili de bir şey söylememişti. Kendinden bahsetmiyordu hiç bütün yol boyunca hiç konuşmamıştı gerçi konuşsa da insanlar onu muhtemelen deli sanarlardı.Sanırım aramızdaki arkadaşlık sadece çıkarcı arkadaşlıktı.Yeni tanışmış olsak bile Gerçekten arkadaş olabileceğimizi düşünmüştüm.Bir anda önümde durduğunda ona çarpmamak için bir iki adım geriledim.Önümüzde kocaman bir bina vardı.Kütüphaneye gideceğimizi sanıyordum ama burası bir kütüphane değildi neredeyse seksen yıllık olduğuna ve şimdiye kadar hiç bakım yapılmamış bir bina olduğu binanın dış kısmının dökülmeye başlamasından belli oluyordu.Ömer küçük demir kapıyı açarak önce binanın bahçesine doğru ilerleyip etrafı süzdü.Bahçenin de uzun zamandır bakım yapılmadığı uzamış çimler,solmuş çiçekler ve her yerde bulunan ağaç yapraklarından belli oluyordu.Böyle merkezi bir yerde böyle bir binanın olması fazlasıyla garibime gitmişti.Ömer merdivenleri de çıkarak binanın ana kapısına gelmişti.Binanın kapısı eski ve fazlasıyla paslanmıştı kapıyı açarken çıkan ses ortama gerginlik katıyordu.İçeriye girdiğimizde burası da dışarısından farklı değildi.Yerdeki parkeler her adımda gıcırdama sesleri çıkartıyordu.Duvarda asılı olan tabloların ise üzeri örümcek ağından nerdeyse seçilmiyordu.Uzunca bir koridorda ilerledikten sonra Ömer bir odaya girdi.Oda küçük ve fazlasıyla kötü kokuyordu.Bu bina sanki terk edilmiş gibiydi.Girdiği odanın içinde oturan yaşlı adam kafasını önündeki gazeteden kaldırarak gözülüğü düzeltip bize baktı.Eliyle oturmamızı işaret ettikten sonra ilk konuşan Ömerdi.

Bir araştırma ödevim var.Ölümden sonra insanların başına gelebilecek Olağan dışı olaylarla ilgili.Bu konuda bir kaç kitap almak için gelmiştim.

Söylediğin konuyla ilgili kitaplara şehir kütüphanesinden rahatlıkla ulaşabilirsin.

Ben gerçekci varlıklarla ilgili gerçekçi bilgiler istiyorum.Olayın biyolojik kısmıyla değil diğer olağanüstü kısmıyla ilgileniyorum.

Ömer sözlerini bitirdikten sonra yaşlı adam yerinden güçlükle doğrularak eskimiş dolabın içinden kalın bir kitap çıkararak Ömere uzattı.

Al bunu.Eski göründüğüne bakma fazlasıyla değerli bir kitaptır.İşin bittikten sonra da geri getir.

Ömer teşekkür ettikten sonra hızla oradan ayrıldık ve tekrar hastahaneye döndük.

Aradığımız şeyin orada olduğunu nerden bildin?

Gitmeden önce dersime çalıştım sadece.Sen bir şeyler bulabildin mi?

Şimdilik sadece birinci kata baktım bir şey çıkmadı.Bugün üst kata bakıcam.

Tamam.Bende şuna bir bakayım.Bir kaç gün sonra uğrarım tekrar.

ARAFHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin