Prolog

16.9K 129 0
                                    

Aku Haina Naura ,

Tahun ini aku akan menduduki SPM. Tapi bukan itu yang menganggu fikiran aku sekarang , aku lebih memikirkan tentang misi yang akan aku jalankan!

Atau lebih tepat desakan kawan-kawan aku untuk menikmati apa itu cinta sewaktu zaman persekolahan.

"Morning Ra!"

Ini kawan baik aku ,

Hani Zias.

Kebetulan aku memang rapat gila dengan dia

Sebabnya?

Aku dengan dia duduk satu bumbung

Senang cerita aku satu dorm dengan dia.

"Macam mana? Kau dah jumpa belum partner kau?"

Aku kecilkan mata memandang Hani. Sengihan dia berikan.

"Belum. Aku tak tahu nak pick siapa lagi."

"Halah kau ni , alasan ! Ramai je mamat dekat sekolah ni yang kau boleh pilih !"

Eh sakit pula telinga aku ! Hani ni pun satu yang dok menjerit dekat telinga aku kenapa ?

"Pagi Ra and Ni"

Ini pula Nur Batrisyia ,

Kawan baik aku juga ni. Tapi dia tak stay dorm macam aku dan Hani.

"Yow RaNiSyia!"

Raz Tania.

Sedih untuk aku katakan tapi dia ni bukan kawan baik aku. Dia ni lebih dikenali sebagai ratu membawang sekolah.

Sebab mulut dia ni jugalah aku jalankan misi ni!

"So Haina kau dah sedia dengan misi kau tu?"

"Misi aku akan bermula bila aku jumpa lelaki yang sesuai dimata aku. Okay girls jom , perhimpunan."

Cukup sampai situ je semua yang turut berada dalam kelas menuju ke dewan.

•••

"Handsome nya Prince aku hari ini !"

"Ya Allah tengah jalan pon handsome ke?"

"Weyh nak beratur pun kena cool ke?"

Dan macam-macam lagi pujian dan seangkatan dengan tu aku dengar untuk mamat tu.

Aku menoleh sekilas melihat jejaka yang buatkan gadis-gadis sekolah aku menjerit-jerit macam kena sampuk.

Ishan Faryen ,

Aku bukan kenal dia sebab dia famous and prince school.

Aku kenal dia ni sebab dia kawan Abang Hazry.

Siapa pula Abang Hazry ni?

Abang Hazry ni abang ipar aku.

Ya , dia kahwin dah dengan kakak aku ,

Anise.

Tak akan kahwin dengan aku pula kan?

Aku boleh kenal Ishan ni juga sebab kebetulan dia satu dorm dengan aku.

Mesti kau orang pelikkan macam mana lelaki dengan perempuan boleh satu dorm? Nak-nak lagi dorm sekolah.

Sebenarnya dorm yang aku dan Hani stay ni bukan dorm sekolah mahupun dorm kerajaan ,

Dorm yang kami duduk ni lebih kepada ala-ala rumah sewa !

Dua bilik air yang besar mengasingkan lelaki dan perempuan

Mission Of LoveWhere stories live. Discover now