fifteen

5.1K 103 8
                                    





"Jaga diri elok-elok. Kalau ada apa-apa masalah call aku atau Hazry."

Aku angguk. Tangan Anise aku capai dan salam.

Kemudian aku menyalam Hazry pula.

"Kalau dia kacau kau lagi bagitahu aku. Kalau dia sakitkan hati kau pun bagitahu aku. Aku pecahkan muka dia."

Aku gelak dan angguk.

"Bye."

Anise melambai-lambai tangan ke arah aku , Hazry pula membunyikan hon kereta beberapa kali.

"Naura ! Aku rindu kau !"

Hani yang melangkah keluar dari dorm terus memeluk aku. Aku membalas pelukan Hani. Kemudian beg roda aku Hani capai.

"Jangan terkejut tengok drama sebabak dekat ruang tamu karang tau."

Aku angguk.

Sudah dapat agak drama sebabak apa.

Siapa lagi kalau bukan Ishan Faryen dan Hanafisya.

Seperti yang Hani cakap elok pasangan tu santai-santai di hadapan tv dan bergurau senda. Cuma Ishan tak banyak cakap.

Terkejut jugalah , sebab sebelum ni Ishan tak pernah pun nak duduk lepak dekat ruang tamu. Dia hanya akan habiskan masa dia di dalam bilik.

"Bilik perempuan tu sebelah bilik siapa ?"

Hani meletakkan beg aku di tepi dinding.

"Bilik dia selang dua bilik dari bilik kau je. "

Bala !

"Jom esok keluar. Aku tak nak duduk dorm ni esok. Sakit mata aku nak hadap aksi pasangan acah hot tu."

Hani mencebik dan menggulingkan matanya.

Aku ketawa lagi.

"Kau nak tahu tak ? Masa dia baru daftar beria-ia dia nak duduk satu baris dengan dorm lelaki. Gatal ! Sekali kena marah dengan Ishan. Padan muka !"

Aku diam lagi. Hari itu bukan main lagi Ishan bercerita fasal Hanafisya. Layan baik semua. Tapi ni boleh pula dia marah si belut tu.

"Kau dengar tak ni Naura ? Penat aku cerita tau !"

Hani membuat muka. Aku senyum dan ketawa.

"Keluar pergi mana esok ?"

"Tak tahulah. Jalan-jalan kat late market nak ?"

Aku angguk.

"Syia pun join. Abang dia hantar. Bolehkan ?"

Aku angguk. Hani sudah tersenyum girang. Adalah tu akal dia plan macam-macam.

"Betul ke kau okay ni Ra ?"

Hani menghampiri aku lalu bahu aku di tarik agar menghadap dia.

"Betullah. Aku okay. "

Aku angkat tangan dan membuat gaya

'Fighting'

Kemudian gelak aku dan Hani bergabung.

••••

Hani dan aku sibuk menempel di kiri kanan sisi aunty Syitah.

Sebab hari ini hampir kesemua pelajar sudah pulang ke dorm , aunty Syitah nak masak makan malam.

Aku dan Hani membantu aunty Syitah.

Menu malam ini , ayam masak merah , kailan goreng , sotong goreng tepung dan butter prawn.

Mission Of LoveWhere stories live. Discover now