-YALAN MIYDI?-

932 28 9
                                    

MULTİMEDİA BERKE

İYİ OKUMALAR

Uzun ve tadını doya doya tattigim egleceden sonra odamdaydim bugunun bitmesini hic istemedim ama bi okadarda yorulmustum dinlenmeye ihtiyacim vardi ruyada bizde kaliyordu ama odaya girer girmez yataga kendini firlatti aslinda karismak istiyordum beni nasil sicacik yumusak yatagimdan uzak tutuyordu ama uyuyusunu gorunce kiyamadim deli kiz. Okula ilk geldigi gunu hatirliyorumda hatirladikca guselim geliyo. Simdi ise eser yoktu demistim tanidikca acilicak diye hafifce gulumsedim ve kendime yere yatak hazirladim tabi yatak demeye bin sahit lazimdi ama neyse.

Kafami yastiga koyar koymaz bugunu hatirlayarak uykunun kollarina atildim.

Uyuyamiyorum. Uyuyamiyorum. Uyuyamiyorum. Saga don sola don bir turlu uyku tutmamisti. Derin bir nefesten den sonra kafami kaldirip bi umutla ruyayi durtmeye basladim hanimefendi kış uykusuna yatmis. Goz devirip afalayarak kapiyi actim. Merdivene yaklasinca isik hala acikti bizimkiler yatmiyor muydu ? Aklima geldigi anda kolumdaki saate bakarak saatin daha on oldugunu farkettim tabi biz yoruldugumuz icin odaya cikmistik yavasca merdivenden inecekken ilk adimimi attigimda annemin " biktim " demesini duydum bezgindi babam ise aksine duygusuz evet bi kac gundur aralarinda ne oldugunu cozemedim konusmuyorlar suratli hep asikti artik dayanamiyacaktim hizla inip yanlarina yaklastim " kac gundur ne bu suratlar neyiniz var herneyse artik yeterin ben sizleri mutlu gormek istiyorum boyle degil cozemedim kac gundur farkinda degilmiyim mi saniyorsunuz artik son verin " icimden gelen herseyi caresiz bir sekilde soyledim akmaya yer tutmus gozlerimi zorladim duygusaldim. Ben mutlu olmak istiyorum ailecek uzgun olmak degil ve artik suclarini gormus olmalarini umarak annemin saskinliga kendini vermis yuzuyle baja bakarken azi aralandi ama musade vermeden arkami donup merdivenlerden ciktim artik agliyordum beni bu duruma dusurmelerini istemiyorum uzmelerine katlanamiyorum cok sinirliydim hizla odama girip anii ruyayi unutmam soz konusuyla kapiyi sertce carptim ruyayi unuttugumu anlayarak suratimi eyvah dermiscesine buzdum. Ruya aniden yerinden sircradi ve sagina soluna bakindi beni kapida gorunce yerinden kalkip yanima geldi yavasca suzulerek kapidan asagi kaydim annemle babamin arasini duzeltmem lazimdi.

" iyimisin masal ne oldu ?"

Panik yapan ruyaya bakarak burulca gulumsedim ne dicektim anlatmam gerekirdi icimde tuttukca fena olurdum. Ama ruyanin verecegi tepki endiselendiriyordu neden bilmem

" degilim ruya hic iyi degilim " diye olumsuz anlamda kafami salladim evime kalmaya bir arkadasim geliyor ama durumumuza bak

" anlatmicak misin ?"

Bakislarimi yere sabitledim goz yaslarimi silerken " sen agladin mi " dedi ve cenemden tutup kendine cevirdi kafami asagi yukari salladim

" evet."-biraz sessizlikten sonra"ruya napicami bilmiyorum bi yanimda guluyo bi yanim agliyo annemle babam. Konuyu hernekadar bilmesemde tartistiklari belliydi hic bu adar buyultmemislerdi daha once konusmuyorlar kac gundur az once tartisirlarken duydum ve solemek istediklerimi soledim ne yapacagim?"

Derken bu sefer ruyaya bakiyordum yuzunu asagi dikmis ne diyecegini bilmemis bi sekilde bakiyordu yavasca bana dondu

" uzulme masal anne ve baba arasinda bazen olur boyle  seyler bizimkilerde tartisiyo herseyi kafana takarsan senin durumun ne olcak"

Bi bakima hakliydi ama elimde degildi bi yanim mutluyken bi yanim uzgun olunca nasil toparlaya bilirdim ki kendimi hangisine ayak uydurmaliydim ki.

" hadi kalk uzme kendini " kollarimdan tutarak destek oldu gulerek " iyiki varsin " dedim ve yere uzandim oda hic nerde yattigina bile bakmadan seriliverdi.

*****

Aman allahım gol gibi oldum. Kafamdan assagi dokulan soguk suyun etkisiyle gozlerim kocaman acip suratimi elimle sivazliyordum biran dokulen soguk suyla napacagimi bilmeden dogruldum ve o saskinlikla karsimda kahkaha atan ve elinde bardak olan ruya baktim kaslarimi catarak ' napiyon lan ' bakislari atiyordum birden ellerini kaldirip gulmemek icin dudagini isirdi

Masalın OyunlarıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin