-Prolog

5.1K 62 3
                                    


'dee!'. bergema suara tengku sakinah di dalam banglo 4 tingkat itu.

'ye ma, dee ada kat ruang tamu'.'kenapa mama'? soal aku yang sedang duduk di sofa ruang tamu.

'datang dapur jap,mama nak minta tolong'. kata mama aku yang berada di dapur.

'ye ma, nak minta tolong apa'? soalku setelah tiba di dapur.

'boleh tak dee pergi beli serbuk kopi kat mama'?. jap lagi mama nak bancuh kopi untuk papa. soal mama aku

'boleh sangat la mama. lagipun dee nak pergi beli buku nota addmaths. dee pergi siap dulu tau. kata aku lalu menuju ke bilikku.

'hati-hati ye dee'. pesan mama aku.

aku menyarungkan t-shirt putih dan seluar jeans. rambut pula dibiarkan lepas. aku mencapai kunci kereta mini cooper dan drive ke mall.

"opps! lupa nak perkenalkan diri aku. nama aku tengku xalexa irdina samuel. pelajar kat sekolah tak tahu yang aku berdarah diraja kecuali dua orang sahabat karib aku iaitu tengku fatrah aleeya and tengku natrah aleeya. kami bertiga belajar di sekolah yang sama iaitu PRIVATE INTERNATIONAL HIGH SCHOOL. pelajar-pelajar di sekolah sering pandang rendah terhadap diri aku. aku ni jenis yang tak kira pangkat atau darjat. bagi aku semua orang sama sahaja. ada seorang pelajar dekat sekolah aku ni, nama dia laura arisya imani binti tansri omar. dia ni anak tansri je tapi sombong gilerrrr. dia selalu pandang rendah dekat aku. dia anggap xaiden tu bf dia. hah xaiden ni ketua pengawas sekolah aku. aku pula penolong dia. lagi la risya tu jealous sebab aku rapat demgan bf dia. actually xaiden tak anggap pun risya tu gf dia. risya tu je yang terhegeh-hegeh dekat xaiden tu. suatu hari tu, aku tertinggal dompet dekat dalam  kelas then xaiden panggil aku and bagi balik barang tu. risya pergi tersalah faham dia datang and tampar muka aku".

cerita dia macam ni ~

flashback

the perfect loveWhere stories live. Discover now