-42

1.1K 29 5
                                    

selepas aku pergi ambil telefon aku yang tertinggal di bilik tadi, aku turun ke bawah semula lalu berjalan ke tingkap untuk memeriksa kereta yang hon di hadapan rumah aku sedang berada di sana lagi ataupun tidak and yes kereta tu still ada depan rumah aku. pemandu kereta tu perempuan. pemandu tersebut kemudian keluar dari kereta sambil tangannya memegang telefon di telinga dan mulutnya pula sedang bercakap dengan orang yang di sebalik corong telefon.

2 minit kemudian, tamatlah panggilan perempuan tersebut dengan '' bosnya '' mungkin lalu dia berjalan ke arah keretanya lalu masuk ke dalam.

tiba-tiba, telefon yang berada dalam genggaman tangan aku berdering, tertera nama '' shaz '' di skrin telefon aku.

'hello shaz, awak ada dekat mana?' soalku.

"kau tak perlu busybody aku ada kat mana, sekarang ni aku nak kau dengar dengan teliti apa yang aku nak cakap. so, kau mesti ada nampak kereta tengah parking dekat depan rumah kan"?. katanya

'ye nampak'. jawabku

"aku nak kau keluar rumah and naik kereta tu. pemandu perempuan tu tahu nak bawa kau pergi mana. then, lepas kau sampai kat tempat yang pemandu tu bawa kau, kau masuk dalam tempat tu and tanya kau kena pergi mana. diorang kat sana tahu nak bawa kau ke mana. sekarang aku nak letak telefon dah. ikut je apa yang aku cakap". kata shaz dengan nada yang agak menakutkan.

'tapi shaz....' belum sempat aku menghabiskan kata-kata aku, shaz terlebih dahulu menamatkan panggilan. aku cuba untuk call dia lagi tapi direject oleh shaz. timbul persoalan dia otak aku." kenapa shaz kasar dengan aku"?.

soalan tersebut dibiarkan berlegar-legar di otak aku. apa yang penting sekarang ni aku kena ikut apa yang shaz cakap. japgi tak ikut, mati aku dikerjakan dia.

the perfect loveWhere stories live. Discover now