-1

2.3K 49 5
                                    

kringgg..

'okay murid-murid kelas kita habis di sini ya untuk hari ini. pastikan siap kerja sekolah yang saya beri'. kata addmaths aku iaitu cikgu sufi.

aku pun mengemas semua peralatan aku lalu keluar dari kelas sebelum terdengar nama aku dipanggil oleh seseorang.

'dee'! jerit xaiden

'ye xaiden, kenapa panggil saya'? soalku apabila xaiden tiba di hadapan aku.

'awak tertinggal dompet awak bawah meja'. kata xaiden lalu menghulurkan sebuah dompet berwarna hitam kepada aku.

'ohh terlupa nak ambil, terima kasih'. kata aku lalu menyambut huluran xaiden. aku turut juga mengucapkan terima kasih kepadanya.

'welcome'. jawabnya

kami berpisah selepas mengucapkan terima kasih. aku berjalan menuju ke arah tangga untuk turun ke bawah sebelum dengar nama aku dipanggil dengan nada yang geram.

'xalexa irdina'! pang...

pipi aku ditampar kuat oleh risya. akibat ditampar, air mata aku menitis menahan kesakitan yang teramat. di dalam hati aku tidak berhenti-henti bacaan doa agar risya tidak bertindak di luar kawalan. dia menolak aku ke dinding sambil tangannya mencengkam dagu aku lalu dia memulakan percakapannya

'EHH PEREMPUAN! KAU SENGAJA KAN BUAT TERLUPA DOMPET SO SENANG LA KAU NAK GODA XAIDEN. EHH KAU JANGAN BERANGAN NAK RAMPAS XAIDEN DARI AKU. XAIDEN HANYA MILIK AKU. MILIK AKU SORANG JE. KAU NI ENTAH DATANG DARI MANA? BOLEH PULAK BELAJAR KAT SEKOLAH ORANG ORANG KAYA MACAM AKU NI. KAU TAK LAYAK PON. TAHU TAK,herdiknya lalu berlalu pergi meninggal kan aku seorang diri yang sedang menangis teresak-esak. aku terus berlari naik ke rooftop di mana tempat aku selalu meluahkan perasaan. tanpa diorang perasan ada sepasang mata yang sedang melihat adegan tersebut.

setibanya aku di rooftop, aku terus menangis sambil meluahkan isi hati aku. 'isk.. isk.. isk.. apa salah aku? aku tak ada niat pun nak goda xaiden. aku tahu aku tak layak untuk mendapat seorang lelaki macam dia. dia tu baik. hanya seorang perempuan yang baik sahaja mampu memiliki hati xaiden'.

tanpa dee perasan ada seseorang tengah perhatikan dee dia sebalik dinding rooftop. dia pun berasa sebak mendengar luahan hati Dee. dia tekad untuk siasat siapa dee sebenarnya.

(MEH SINI AUTHOR PULAK CERITAKAN TENTANG XAIDEN. SIKIT SIKIT JE LA YANG AUTHOR TAHU. YANG LAIN TANYA DEE OKAY?)

"nama panjang xaiden ialah tengku xaiden shazril xavier. xaiden ni full package. tapi dia bukan playboy tau. dia ada dua orang kawan. sama macam dee jugak. nama diorang tengku fikry adam and tengku fikriz adam. xaiden ada seorang adik. nama dia tengku xaiyad amsyar. umur muda 3 tahun dari xaiden".

(OKAY THAT'S ALL FROM AUTHOR. NAK INFORMATION LAIN TANYA DEE SENDIRI SEBAB DEE NI KAWAN DIA. AUTHOR NI CUMA KAWAN BIASA BIASA JE. HEHEHEH..)

selepas puas aku menangis aku pun pulang ke rumah menaiki mini cooper kesayanganku

END FLASHBACK...

the perfect loveWhere stories live. Discover now