-41

755 18 3
                                    


aku naik ke bilik untuk membersihkan diri yang sedang berbau hanyir berpunca daripada pecahan telur yang shaz lakukan diatas kepala aku. sedang aku berjalan, sempat aku berfikir "bolehkah kesan hanyir telur ini hilang walaupun sudah dicuci"?

setibanya di bilik, dengan segera aku mengambil tuala lalu berjalan menuju ke tandas untuk membersihkan diri.

selepas beberapa minit, aku keluar dengan berbathrobe sahaja. aku kemudian, berjalan kearah wardrobe untuk memilih baju yang sesuai untuk dipakai. aku memilih sehelai demi sehelai baju yang sesuai untuk dipakai tetapi tidak jumpa. aku kemudian mencari sekali lagi lalu terjumpa sehelai dress berwarna hitam yang simple. walaupun ianya kelihatan simple, ia dapat menarik minat aku untuk memakainya. diatas dress tersebut terdapat sekeping surat yang bertulis

                                dear baby,
awak dikehendaki memakai dress hitam ini bersempena hari jadi awak. saya tempah dress ni special untuk awak. hanya awak seorang sahaja yang ada dress ini. maaf kalau dress ni tak menepati cita rasa awak. saya harap awak suka dress ni. tak dapat bayangkan lihat awak pakai dress ni.
                                  from mr. x

aku terharu membaca surat yang ditulis oleh shaz. sungguh romantis shaz ni. walaupun dia panggil aku baby, aku tetap sukakannya. aku nak berhias cantik-cantik so that shaz tahu yang aku suka dengan hadiah dia ni. lepas dah siap aku nak peluk shaz ketat-ketat. sayang shaz!!

selepas beberapa minit, aku sudah siap berhias dan sudah bersedia untuk turun ke bawah.

dengan pantas aku turun ke bawah untuk makan makanan yang dimasak and potong kek.

setibanya aku dibawah, rumah aku kelihatan kembali gelap. tiada siapa di ruang tamu aku. segala dekorasi sudah hilang. ruang tamu aku seperti biasa. tiada apa-apa yang berlaku. otak aku mula memikirkan perkara yang negatif. aku mejerit memanggil nama shaz dan kawan-kawan aku tetapi mereka tidak menyahut panggilan aku. aku membuat keputusan untuk mencari mereka di sekeliling rumah tetapi masih tidak jumpa mereka.

tiba-tiba, telinga aku mendengar bunyi hon kereta ditekan. aku takut untuk keluar melihat tetamu yang datang itu. manalah tahu dia hon kat rumah lain. lagipun, aku sensorang je dalam rumah ni. kang aku keluar dia culik aku tak ke naya? biar je la dekat dia. aku kemudian memulakan langkah ke bilik untuk mengambil telefon. manalah tahu mungkin shaz mesej or call aku. tetapi sangkaan aku meleset kerana shaz tidak mesej atau menelefon aku.

the perfect loveWhere stories live. Discover now