aku mula memandu keretaku membelah jalan raya. sesampainya di IOI CITY MALL, aku terus cari tempat letak kereta and yes dah jumpa. aku dah pergi beli serbuk kopi yang mama pesan and then aku masuk POPULAR pula. Aku sudah jumpa buku nota addmaths tetapi tinggi la pula tak sampai aku nak ambil buku tersebut. aku ni bukan la pendek sangat boleh tahan tinggi la jugak. Tapi buku ni dia letak gila tinggi aku pon tak sampai nak ambil. dah la tak de orang lalu dekat sini. aku membuat keputusan untuk lompat mengambil buku nota tersebut. tengah aku lompat-lompat tu aku terdengar suara orang berdehem. deheman tersebut terus memberhentikan tindakan aku.'ehem-ehem'. kata seorang lelaki yang berpakaian serba hitam itu. 'kalau tak sampai nak ambil buku tu minta tolong orang. dah la pendek ada hati nak ambil buku yang tinggi ni'. sambung lelaki yang berdehem itu.
mata aku membulat selepas mendengar ayat yang keluar daripada mulut lelaki itu. kalaulah aku dapat lihat muka dia tu dah lunyai aku kerjakan tetapi sayangnya aku tidak dapat lihat mukanya kerana dia memakai mask berwarna hitam di mukanya. hati kecil aku bermonolog.
'ehem-ehem'. deheman kedua lelaki tu memberhentikan lamunan aku. 'kau ni banyak mengelamun kan? aku tanya kan nak buku yang mana satu? merah ke biru?. soal lelaki itu.
'saya nak yang warna merah tu'. aku membalas soalan lelaki itu. lepas sahaja aku membalas soalannya dia terus memberikan buku nota yang berwarna merah kepada aku dan berlalu pergi. aku tidak sempat berkata apa-apa padanya. aku pun hanya biarkan sahaja perkara itu lalu berjalan ke arah kaunter pembayaran untuk membayar buku aku. selepas membuat pembayaran aku terus menuju ke tempat letak kereta aku.
semasa aku berjalan ke tempat letak kereta, aku perasan ada seorang lelaki yang sedang mengikuti aku. Aku mempercepatkan langkah aku menuju ke kereta. baru sahaja aku ingin mencapai tempat buka pintu, tanganku ditarik olehnya. akibat ditarik kuat olehnya lengan aku berdarah kerana terkena pada dinding. beg plastik yang berisi barang yang aku beli turut terlepas dari pegangan tangan. dia menekup mulut aku lalu membaringkan aku di atas lantai. aku tidak dapat melihat mukanya kerana dia memakai mask. dia kemudian menarik lengan kemeja aku sehingga terkoyak. air mata aku sudah banyak mengalir. semasa dia ingin membuka butang baju aku, ada sepasang tangan lelaki menumbik muka lelaki tersebut. dapat aku lihat mulut lelaki itu berdarah.
lelaki yang selamatkan aku itu kemudian menghulur tangannya untuk membantu aku bangun. lelaki tersebut menyuruh aku mengikutnya ke keretanya. aku berasa ragu-ragu untuk mengikutnya tetapi aku terpaksa mengikutnya. tiba dia keretanya, dia menghulurkan jaket kulit hitamnya kepada aku.
'nak buat apa dengan jaket ni'? soal aku kepadanya
'kau pakai la tutup badan kau tu. kan baju tu dah terkoyak'. jawabnya
'terima kasih'. kata aku lalu berjalan ke arah kereta aku. di dalam hati aku, aku sedang memikirkan satu soalan iaitu "aku macam pernah tengok lelaki itu. aku malas ingin ambil kisah pasal hal tersebut. aku mempercepatkan langkah aku kearah kereta aku.
aku mengutip beg barang yang aku beli tadi. mata aku tertumpu pada seutas rantai di atas lantai. rantai tersebut berbentuk hati. tapi hati tu separuh je. diatas hati itu tertulis xs. lagi separuh tu aku tak tahu la dekat mana. mungkin ada pada gf dia. tapi huruf xs ni macam nama kawan aku, XAIDEN SHAZRIL. alah dee bukan xaiden sorang je yang nama xs kan. aku ni kerja merepek je. baik aku balik rumah sekarang. karang japgi dapat ceramah free dari mama. Aku terus start kereta and balik rumah.
...
sampai je aku kat rumah aku terus masuk bilik. before that aku letak la serbuk kopi atas meja dapur. nasib baik mama aku tengah siram pokok bunga dia. so aku ada chance la nak chau naik bilik dulu. aku takut nak beritahu parents aku tentang kejadian tadi. aku just ignore je buat macam benda tu tak pernah jadi dalam hidup aku.
YOU ARE READING
the perfect love
Romancetengku xalexa irdina. mempunyai rupa yang cantik secantik namanya. walaupun berdarah diraja dia tetap berendah diri. dia menggalas tanggungjawab sebagai penolong ketua pengawas PRIVATE INTERNATIONAL HIGH SCHOOL. tengku xaiden shazril. seorang jejaka...