Parmaklarımı saçlarımın arasından geçirip etrafıma tekrar bakındım.Hangi cehennemdeydi bu kız?Burada on dakika önce Fulya'yla buluşmam gerekiyordu ama gelmek bilmiyordu.Dershaneye geç kalacağım için mutluydum ama beklediğim için de aşırı sıkkındım.Çantamdan sigara pakedini çıkartıp içinden bir dal aldım ve dudaklarıma götürdüm.
"Sabah sabah içmek iyi değildir İrem"
Sesi duymamlar arkama dönmüştüm.Bu sırada da sigara da dudaklarımdan kayıp yere düşmüştü.Kahretsin.Fulya sırıtarak bana bakıyordu.Kollarımı göğsümde birleştirdim.Hem arkadan yaklaşıyor hem de sırıtıyordu.Allahım bu kız beni çıldırtmaya mı çalışıyordu acaba?
"Gitti güzelim sigara."diye mırıldanmakla yetindim.
Gülüşü kahkahaya dönmüştü.Bir sigara daha çıkarttım.İrem Gencer asla pes etmezdi.Yürümeye başladığımızda çoktan konuşmaya başlamıştı bile.Sabah sorgusu başlıyordu.
"Kaç gündür nerdesin sen?Kimlesin?Niye gelmiyorsun?Telefonlarımı açmıyorsun?Ne yaptın?Nerdeydin?Neden yorgun duruyorsun?Ne-"
Lafını yarıda kestim.
"Seni aldatıyorum Fulya."
Bir süre yüzüme boş boş baktıktan sonra köşeli bavul aracı jetonu gibi iğrenç cevabımı anlamıştı.Yüzünü buruşturup homurdanarak önüne döndü.Homurtusunun yarısı küfürdü.Kendimi iğrençliğimden dolayı kutlayarak aynı performansı Tuna'ya da göstereceğimi bir kenara not aldım.Andaval herif.
"Aylin arkandan konuşuyor."
Gözlerimi kısarak ona baktım.Gecikmesi hata olurdu zaten.Hayır yani.Gidip benim mi halletmem lazımdı yine?Şu tipik saldırgan tavırlarını bırakıp normal bir şekilde davransaydı,kaşınmasaydı,aranmasaydı.Ben de mutlu mutlu olmayan eğitim hayatıma devam etseydim.Çok mu zordu bu bir kız için?Çok mu şey istiyordum?Keşke dilek hakkımı doğum günümde yalnız kalmak için kullanmasaydım.Dershane ileriden belirip bana el sallarken samimiyetsiz bir gülümseme yüzüme peydahlandı.Burayı gerçekten sevmiyordum.
"Sözde seni hırpalamış.Yağız ile.Yağız da reddetmedi.Senin oldukça seviyesiz olduğunu anlatıyor."
Sigaramı çakmağımla yaktım.Bari bu yolunda gitsin.Demek seviyesizliğim hakkında konuşuyormuş.Güzel.Şimdi işin aslını astarını öğrenirdim.Gerçi iki haftadır dershaneyi ekiyordum ya neyse.Burada çok güzel bir kaç bar vardı.Yani asıl nokta dershaneye gideceğime bir kenarda kafayı çekmeyi yeğlerdim.Dershane dershane olsa kerhane temalı giyim partisi düzenlemezdi.Dershanenin sokağına girdiğimde her şeyin aynı olduğunu fark ettim.Tek bir eksik vardı.
Süpermen.
Cidden o neredeydi?Olmaması avantajımaydı Aylin'i daha kolay hallederdim ama böyle boşlayacak birine benzemiyordu da.Sonuçta en rahat ortamı burası değil miydi?Her neyse.Birazdan saklandığı delikten çıkar.Umarım deliğe sıkışıp orda can verir de biraz duruluruz.Kendi duama amin diyerek gevşekçe gülümsedim.Çünkü tam karşımda hedefim duruyordu.Hatta hedefim bana bana geliyordu.Sıradan bir kız olsam çığlık ata ata ilişme bana der Fulya'nın arkasına saklanırdım ama bu olmayacaktı.Dudaklarımın arasından derin bir nefes aldım sigaramı çekerek konuştum."Yaramazlık yapmışsın."sigara dumanını yüzüne üfledim ve dudaklarımı büzdüm."Çok ayıp ama.Hani büyüklerimize saygı?"
Cıklayarak onu biraz daha kızdırmıştım.Fulya'nın hafif gülüşünü duyabiliyordum ve ben de onun kadar keyifli hissediyordum.Alay edebilme hissi çok güzeldi. Saçlarını savurarak umursamamış gibi bana baktı ama biliyordum ki şu an içten içe kafaya takmıştı.Elini omzuma bastırıp beni hafifçe geriye ittiğinde karşılık vermeden ona öyle gevşek gevşek bakmaya devam ettim.Sigaramdan bir içim daha çekmiştim.Sigara içmek her ne kadar öldürse de büyük bir keyifti.Diğer omzumdan da ittiğinide sigara dumanını tekrar yüzüne üfledim.Biraz daha ileriye giderse ben ona yapacağımı biliyordum.
"Canım bir çekilsen diyorum."arkasındakilere dönüp devam etti"Ay konuşmayı bilmiyor galiba ezik."
Gözlerimi devirdim.Şimdi diyorsunuz ki İrem niye bu kızı yolmuyor da kendisini itmesine izin veriyor.Çünkü şekil A da görmüş olduğunuz İrem arkadaşınızın sabah keyfi denen bir şeyi var.Bu sigara dibini sıyırana kadar ona karşılık vermeyeceğim.Biraz egosunu övsün.Onu bu haldeyken halletmek daha güzel olacaktır.Şimdiden hayal edebiliyordum bile.
"Yürüsene çömez."
Karşılık vermedim.İtti.Güldüm.Tekrar itti daha da güldüm.Bu bir süre daha böyle devam ederdi.Ta ki yapmaması gereken tek şeyi yaptığında benim keyfimin yarıda kalana ve sinirlerim oldukça bozulana kadar.
Sürtük sigaramı yere atmıştı.
Ona doğru bir adım attım.Onu çantayla bile hallederdim ama bunu yapmadım.Çantayı sırtımdan çıkartıp yere bıraktım."Canım sağına mı yoksa soluna mı çalışmamı istersin.Efsane profil resmi çıkartırım."
Pis pis bana baktıktan sonra beni tekrar itip pardon düzeltiyorum omuz geçirip yanımdan geçmeye kalkmıştı.
Güzelim saçlarını açık bırakmamalı.
Saçlarına sertçe asıldığım gibi onu bana yaklaştırdıktan sonra yerden sigaramı aldım.Daha sönmemişti ki bu iyiydi.Keyifle tedirgin yüzüne baktım.Karnı açık blüzleri bırakacağına emindim.Sigarayı karnına yakın bir yere getirdiğimde yüzüne baktım."Şimdi tatlım."keyfim yerine geliyordu sanki"Nerede kalmıştık.A!Sen bana ezik diyordun değil mi?"
Sigarayı yavaşça karnına değdirdiğimde küçük çaplı çığlığı neredeyse çoğu kişiyi bize döndürmüştü.Bazılarının da umrunda değildi.Biz o nüfusa dershaneyi "ders"hane olarak kullananlar diyorduk ve onlara saygım vardı.
"Ne oldu?Süpermen yok mu yoksa?"
Bir daha ama daha sertçe değdirdiğimde bu sefer tam bir çığlık yüksekmişti.Kulağımı yüzüne eğip en gevşek sırıtışımı tekrar yüzüme yerleştirdim.
"Biraz daha yüksek bağır.Yan sokak duymadı da."
Bir daha ama bu sefer tam olarak bastırdığımda gözleri acıdan geriye kaymıştı.Şimdi diyorsunuz(yine) bu kız neden bunların başına geleceğini bile bile bana sataşıyor.Kendisine sordum ama mazoşizm eğilimi olduğuna eminim
"Yine mi?"
Omzumun üzerinden arkamdaki bıkkın sese döndüm.Süpermen.Aylin'i bırakmadan ona döndüm.Sigaraya kayan gözlerinde saniyelik bir bakış belirmişti.Şaşkındı.Karmakarışık duruyordu.Ama bakışlarında en keskin şey;
Ne halt yiyorsun sen? Olmuştu."Hayır anlamıyorum şu Heper'in tepesinde Batman'in feneri falan mı var?"
Yağız bize doğru yöneldiğinde kızın karnına yine sigarayı değdirdim.Birazdan bayılırdı zaten.Ben de huzurla yoluma devam ederdim.
Önümde durdu.İlk önce gözlerimiz kesişmişti.Kahverengileriyle mavilerim yeni çatışmasına hazırlanıyordu.Bir süre boşuna verilen bir savaştan sonra gözleri dudaklarıma kaydı."Bırak o sigarayı."
Tısladım.
"Asla."Elime uzandığında sigarayı sertçe eline bastım.Sinirle kükredi.
"DERDİN NE SENİN?!?"
Karşılık verdim.
"HAYATIMDAN GİTMENİZ."Dudaklarını sinirle yalayarak bana baktı.Normaldi.Herhalde hayatında bu kadar sert bir tepki görmemişti.
"Hayatımın içine ettiniz."diye homurdandım"Bu kız salak gibi bana sardırdı."
Aylin Heper'i onun üzerine itip sigarayı yere attım ve üzerine bastım.Sendeleyerek Yağız'a tutunmuştu ve gözleri dolu doluydu.Yağız onu yanındaki arkadaşına bırakıp bana yöneldi.Bakışları tepkisizdi."Bizim hayatımıza giren sensin."
Histerik bir şekilde güldüm.
"Pardon?"
"Doğru duydun."
"Dershane senin tapulu malın değil."
"Bırak bu egoları."Bir adım geriye attım yoksa ona ciddi anlamda saldırabilirdim.İlk kez bunu istemedim.Sadece dişlerimi sıktım.Bırak bu egoları...Ciddi miydi bu çocuk acaba?