HOOFDSTUK 5

29 2 0
                                    

Caat viel bijna flauw van de schrik. "Jezus he, zou je dat kunnen laten?"

Aran lachte en pakte onze beide handen vast. "Kom mee dames, hij wacht op jullie."

Hij trok ons mee door de grote binnenkomsthal, langs een luxe uitziende lounge, een bar, doodlopende gangen en uiteindelijk bij een grote zilveren lift. In gouden letters was erop geschreven: Ascenseur à l'obscurité. Ik keek Caat vragend aan. Zou zij enig idee hebben wat dit betekende? Opeens begon er een gevoel van narigheid te knagen in m'n maag. Niemand wist wie deze guy was. En toch liepen Caat en ik als twee manke puppy's achter hem aan. Iets in mij zei dat ik dit niet kon vertrouwen, dat er iets niet goed zat.

Ondanks dit stapte ik de zilveren lift in. Op de linker wand zaten 45 rondje witte knopjes, allemaal omringt door een gouden cirkel. De andere wanden waren zwart, op de achterste na, dat was een spiegel. En natuurlijk begon Caat haar haar erin te doen. "Je ziet er prima uit hoor, schat." merkte Aran op.

Uit het niets begon de lift te schudden. De kandelaar aan het plafon trilde hevig en er kletterde kristallen steentjes op de grond. Caat en ik klampte ons aan elkaar vast terwijl Aran met z'n armen over zijn hoofd gebukt viel.

Het schudden werd steeds en steeds erger en Caat en ik gingen naast Aran op de grond liggen. Op onze hoofden vielen duizenden kristallen stukjes kandelaar en scherven van de inmiddels gebroken wandspiegel. De lampjes van de knoppen flikkerde hevig, het Relaxing Hotel Loby Jazz muziekje op de achtergrond sprong aan en uit. Naast me hoorde ik Caat snikken en ook bij mij begon er paniek naar boven te komen.

De lift trilde nog een keer hevig waardoor wij drieën heen en weer rolden over de vloer. Aran's zachte zwarte haar kwam in m'n neus. Verrassend genoeg vond ik dit niet zo erg. Maar toch was dat niet het belangrijkste aan mijn hoofd.

Na 2 minuten, die als een eeuwigheid voelden, kwam de lift tot stilstand. De inmiddels donkere, krappe ruimte stond leeg. Geen van ons zei een woord......

———————————

"254 Jaar Van Huis" (Nederlands/Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu