Sedang aku memikirkan asasi yang dah nak habis ni, tetiba aku rindu sekolah.
Setiap sekolah mesti ada cerita sendiri kan. HAHAHAHA so ready tak? Aku nak story ni. Mungkin kedengaran sangat mengarut sebab aku pun susah nak percaya, tapi jom baca.
Ceritanya, sekolah menengah aku ni dulunya hutan, tapak orang buang 'barang'. Kalau aku dah ada cerita dalam chapter chapter lepas maaflah eh, aku tak ingat. So lepas dibangunkan sekolah kat situ, maka segala hal ehwal sekolah tu terletak kat bahu mudir (pengetua).
Aku dengar ceritalah, mudir yang dolu dolu tu memang bagus. Student pun semua baik (tak macam batch aku perangai macam hahahanats).
Ada satu legend tu kata, a bunian pernah muncul dalam bentuk perempuan tua dan mintak nak jumpa mudir. Dengar katanya dia warning warning gitu suruh student jaga perangai ha camtu lah. Pastu dia blah dan menghilang.
Mengikut cerita cerita senior yang aku dengar lagi, setiap penjuru sekolah ni mudir yang pagarkan. Kalau nampak batu putih, betullah tu. Orang kata, pendinding tu yang buat sekolah kami masih lagi aman takde gangguan makhluk halus. Setiap kali ada maksiat dalam pagar sekolah, batu tu akan crack. Masa aku form 4, dengar katanya pendinding tu dah pecah, hence terhasillah chapter histeria.
Memanglah, masa tahun tahun terakhir aku kat sekolah tu, kalau aspuri bising sikit, confirm ada junior histeria. Memang tak lek langsung. Dia punya kerap tu sampai aku yang penakut ni pun dah malas nak takut.
So beginilah sebenarnya, readers.
Dunia ni bukan ada kita je. Rumah korang tu, bukan ada family korang je. So buat apa-apa pun berpada ha camtu. Lagi -lagi readers yang duduk asrama tu okay ke tak tuu? HAHAHAHAHA.
marilah kita stop sampai sini. wish me luck for final ahsjdudjaksks.
YOU ARE READING
CUAK?
Horroronly true stories. not quite eerie, not really scary. just enough to make you feel 'CUAK'.