this happened to my housemates a few months back;
.
.
.04-09-2018, UiTM Dengkil
Tengah hari tu, aku dengan housemate aku keluar pergi tapau makanan kat cafe. Masa nak balik bilik, kitorang naik lif.
Sampai kat 2nd floor, ada sorang perempuan ni naik sama dengan kitorang but dia takde tekan butang pape so kitorang assume dia nak naik 3rd floor jugakla. Bila lif tu dah sampai 3rd floor, kitorang keluar lah. Perempuan tu pun keluar sama tapi dia pergi belah kiri and kitorang pergi belah kanan.
The floor was strangely quiet. Tapi kitorang fikir maybe orang lain ada kelas kot.
Usually kitorang akan make sure pintu rumah 24/7 locked sebab takut jadi apa-apa. Tapi masa keluar tadi aku sengaja tak lock pintu sebab susah nak unlock dengan makanan kat tangan. Jadi, bila dah sampai depan rumah, kitorang just bukak pintu dan masuk.
Tapi the whole place was empty, and dark.
Meja study kosong, rak kasut kosong. As if rumah tu takde penghuni. Kitorang kecut. Tengok balik nombor rumah kat pintu.
Strange enough, rupanya kitorang kat 2nd floor. :)
Padahal it's impossible to misheard between 2nd floor and 3rd floor even if you're distracted. Sebab aku sure gila lif tu announce '3rd floor' masa kitorang keluar tadi.
Dahla that part of 2nd floor memang takde penghuni. Sebab dengar katanya, dorang reserve for November intake. And pintu rumah sepatutnya berkunci kalau tak berpenghuni.
Balik bilik, cerita kat housemates kitorang. And one of them said kitorang mungkin dah termasuk 'dunia' lain tanpa sengaja.
Pernah dengar elevator game?
Dia kata mungkin tu yang jadi. Wallahu'alam.
YOU ARE READING
CUAK?
Horroronly true stories. not quite eerie, not really scary. just enough to make you feel 'CUAK'.