aku ni sejenis yang aktif kat kolej. tiap-tiap malam keluar sebab ada latihan kelab, etc. kadang-kadang pukul 12, pukul 1 baru balik bilik.
nak dijadikan cerita, ada satu malam tu aku balik latihan around 12 tengah malam macamtu. disebabkan blok aku je yang jauh, selalunya felo yang hantarkan aku balik kalau dah past curfew pukul 11.
tapi malam tu habis je meeting aku terus keluar sebab segan nak tumpang felo. bayangkanlah betapa sepinya masa tu sebab dah past curfew, aku jalan sorang-sorang balik blok. aku takdelah takut pun balik jalan kaki sorang-sorang selagi takde nampak or dengar apa-apa.
masa aku tengah jalan sambil ambik gambar bulan, aku nampak dahan pokok macam bergoyang walaupun takde angin. pastu aku macam tak sedap hati so aku simpan phone and pandang bawah.
pastu tetiba je aku dengar bunyi tapak kaki kat belakang aku.
jadah dia. dah lepas curfew dah woi.
aku berhenti kejap dan pandang belakang. takde orang pun. aku baru perasan aku sebenarnya lalu kat sebelah blok yang roommate aku kata pernah ada orang bunuh diri kat situ.
ceritanya budak tu putus cinta. dia panjat third floor and terjun bangunan. betul-betul kat tempat aku tengah lalu tu. kawan aku cakap selalu jugak penghuni blok tu complain nampak budak tu 'jalan-jalan' sekitar kawasan blok. kat koridor, pintu bilik orang, banyak lah.
meremang bulu roma. aku buat buat cool and lajukan jalan woi seram bodo.
aku dengar je bunyi tapak kaki kat belakang tapi takpelah. jangan tegur. sampai je kat blok, aku lega gila tengok ada orang kat vending machine and bunyi tapak kaki tu pun dah hilang.
tapi sejak tu aku kena ambik jalan jauh kalau balik latihan malam sebab dah serik lalu kat blok tu.
YOU ARE READING
CUAK?
Horroronly true stories. not quite eerie, not really scary. just enough to make you feel 'CUAK'.