Een uur later...
Violetta
ik loop samen met Lucinda en Fran naar de plek waar Leon en ik hebben afgesproken. Als we er bijna zijn zien we Leon vanaf de andere kant aan komen rijden op zijn motor.
Lu: Kijk! Daar heb je Leon!
F: Oke Lucinda, wij gaan.
V: Ja, jullie kunnen beter gaan. lief dat jullie zijn meegelopen.
Lu: oke, voor dat jullie aan jullie date beginnen, wil ik eerst even iets vragen aan Leon. Ik ben zo terug.
V: wat ga je dan vragen? mag ik dat weten?
Lu: sorry sis, dat is iets tussen hem en mij.
V: oke dan... maar hij blijft van mij!
Roep ik haar nog na.
Lu: ja sis!
Daar staan Fran en ik dan, kijkend hoe Lucinda en Leon een gesprek voeren.
We lopen wat dichter bij. Ik ben heel benieuwd wat Lucinda hem wilde vragen. Leon ziet het. Hij zegt het duidelijk niet tegen haar. Ik zwaai naar hem. Ik geef hem ook een gezicht, het gezicht laat hem zien dat ik niet langer kan wachten om hem dicht bij me te hebben. Hij laat me weten dat ie zo naar me toe komt. En we weten allebei dat Lucinda soms niet kan stoppen met praten...
Leon
ik ben onderweg naar de plek waar Violetta en ik hebben afgesproken. als ik 3 dames zie waaronder Violetta. ben ik verbaast, waarom zouden ze met z'n drieën komen? als ik dichterbij kom zie ik dat de andere 2 dames Fran en Lucinda zijn. Duidelijk! Violetta wil me ook iets vragen of vertellen. Iets belangrijks. ze kijken alle 3 naar mij. dan komt Lucinda deze kant op. Wat nu weer?! Zodra ze vlak voor mijn neus staat, vraagt ze:
Lu: waarom ben jij zo...chique gekleed?
L: waarom wil je dat weten?
Lu: dat weet je best. Zeg op. waarom ben je zo gekleed?
L: ik weet ten eerste echt niet waarom jij het wilt weten. En ten tweede, dat ga ik je niet vertellen.
Lu: ik heb nog één vraag.
L: stel maar.
Lu: wat zit daar in?
L: waar?
Lu: daar in het zakje van je blazer. zit daar een doosje in, ofzo?
oh! dit ga je niet menen... weet ze nu al wat ik ga doen? Seriously?
L: Lucinda...
Lu: wat?
L: ja daar zit inderdaad een doosje in. wil je weten wat er in het doosje zit? Een ring.
Lu: Voor...
L: ja. nou blij?
Lu: aaaw. dankjewel! mag ik hem?
L: Lucinda, denk nou even na!
Lu: ay.. ja hij is natuurlijk voor Violetta. sorry.
L: 't is al goed.
Dan begint Lucinda een heel verhaal te vertellen over haar en Federico. ik luisterde wel naar het eerste deel. maar ze begon steeds meer onzin uit te kramen. Ik keek even omlaag. En lachte om de situatie. maar ook om haar. ik keek weer omhoog en zag dat Violetta naar me zwaaide, ik zwaaide terug. Ze trok ook een beetje een verdrietig gezicht, daarna een gezicht dat ik maar al te goed ken.
L: ik kom eraan, maar ik kan niet weg.
wilde ik haar zeggen , maar dat kon Lucinda weer pijn doen. en dat wilde ik ook niet... ik kan ze beide niet pijn doen. ik ben een tijd met Lucinda geweest. voordat ik Violetta ontmoette. En ik verliefd op haar werd. ik gebaarde haar het zelfde gebaar dat je een ander laat zien dat je het niet weet. ik spreidde mijn armen en trok mijn schouders op.
JE LEEST
Hoe Overleeft Violetta.... De Vakantie
FanfictionDit verhaal gaat over violetta en haar vrienden. Het is lente/zomer. Herman, Angie en Lucinda gaan mee op vakantie. Maar Leon... hij gaat helaas niet mee. Hij is met de band op tournee. En ze hebben daar achter aan een weekendje weg gepland. Hoe gaa...