5

919 101 14
                                    


Balik sahaja ke rumah, aku terus mengambil tuala lalu mandi. Nak segarkan badan.

Habis je mandi apa semua,aku terus ke ruang tamu. Boleh la layan si Larva ni menganjing.

Bila dah bosan aku pun keluar dari rumah.Masa tu pula ada si Juon ni ya ampunnn. K hambar perah sikit otak tu wahai Izz.

Vroom vroom ooohhh

Bunyi kereta Juon membuatkan aku menjeling. Lek, tadi aku tak break pon dengan si dia yang terbangang.

" Weih Jungkook. Bak duit. Nak gi klinik. Ni semua sebab awak,tolak saya masuk longkang tadi haih " Aku mendongak melihatnya.Tudia,zirafah!

" Jungkook? Apa kau ni? Aku Edward la "

Aku tau makin keling. Kau diam. Mai dah perangai dia. Jenis buat-buat tak kenai orang ni mmg payah lah nak kata.

" Mana satu nama awak ni? Edward Jk ke Jeon Jungkook "

" Aishh aku Edward Jk! Jeon Jungkook mai mana hang ni meroyan "

Pelik,dekat rumah dia Edward Jk.
Dekat kolej Jeon Jungkook.
Menatang apa dia cakap senanye ni?

" Dah! Makin pelik dengan kau. Meroyan "

Ditinggalnya aku seorang di situ.

Aku masuk semula ke dalam rumah. Apa yang dapat aku rasakan,malas sahaja. Bunyi pintu dibuka membuatkan aku terkejut.

Aku berpeluh,rasa takut menghantui diri. Rasa gementar mula menebal di dalam diriku. Jungkook?

" Eh makkohijo sapa tu?! " Aku menjerit menanyakan siapa.

Bayangan hitam si dia menakutkan lagi aku.

" Na-nara..I'm hungry, "

————————————————

Aku menjeling ke arah Jungkook ke Edward ke apa tah. Titisan air mata yang turun aku biarkan. Ala,bangla lah!

" Haishhh! Makanan saya juga yang jadi mangsa, " Aku membebel. Geram siot, ayam aku kau abiskan babun.

" Kau diam. Aku lapar sekarang ni. Nanti aku bayar ah balik. "

" Tak payah la bayar, saya bukan hamak sangat duit awak tu, "

" Ceh. Kau nak—— ah Na-nara! Tolong aku , " katanya membuatkan aku nak terkentut,tercirit semua ada lah!

" Ehh kenapa ni, kenapa ni?! "

" U-ubat! Ubat aku! " Edward menjerit membuatkan aku lebih gelisah. Mana la aku tau ubat apa!

Oh! Ubat mental ke?

Tiba-tiba dia menjadi senyap.
Matanya yang berwarna hitam bertukar menjadi coklat gelap. Bapak laaaaaa

" Edward ? A-awak okey ke tak ni ? " Aku menyoalnya perlahan.

Dia seakan-akan terkejut melihatku.
" Ba-babe? "

Aku menaikkan kening. " Hah? "
" Ma-macam mana saya boleh dekat sini,sayang ? "

Aku mengelipkan mataku. Lahanat! Dia yang tetiba datang minta makanan.
" Aishh awak ni dah kenapa, Edward? Say——     " Ed-edward? "

Aku menoleh ke arahnya. " Ha,yela! Awak Edward kan ? " " Bukan..aku Jungkook. "

" Ish nate beruk mana ada la! "

" Habistu....tsk! " MAK AIIII DIA MENANGIS SIOT!

" Eh eh eh awak ni dah kenapa? Shhh , SHHHHHHHHHHH " kata ku sambil meletakkan jari telunjuk di bibirnya.

BAD / MALO || JJK ✓ Where stories live. Discover now