Hoofdstuk 6

2.2K 114 3
                                    

Herschreven

"Jasmine! Ruim jij dit alles op" Zegt mijn gymmeester. Ik knik en loop naar de goals en ruim het op en doe het in de magazijn. Als ik alles heb opgeruimd loop ik weer naar de kleedkamer.

Ik zie dat iedereen al weg is. Ik loop naar de bank en zie mijn kleren niet? Ik kijk of het in mijn tas zit, maar ook niet! Huh?! Ik had het op de bank gelegd. Ik zie mijn schoenen ook niet... ik kijk verder en loop dan naar de wc. Ik zie daar al mijn kleren in de wc.

Ik kijk huilend naar mijn kleren. Ik pak mijn kleren en loop ik naar mijn tas en kijk ik of ik een tasje heb en gelukkig zie ik er één. Ik doe mijn vieze kleren in een tas en pak ik mijn jas en doe hem aan.

Ik pak mijn tas en doe de deur open van de kleedkamer en loop dan naar de uitgang van school. Als ik in de kantine ben zie ik alle kinderen van 1e t/m 4e jaars naar me kijken.

Zij hebben geen uitval, alleen mijn klas. Ik zie mijn pesters in de kantine zitten. Fleur zegt keihard "kijk haar kleren dan" zegt ze lachend. Iedereen lachte hard en ik ren huilend weg naar buiten, waar ik mijn zus haar auto zie.

Ik veeg snel mijn tranen weg en ik loop naar Mina haar auto. Ik doe de deur van de auto open en kijk ik mijn zus nep glimlachend aan. Ze glimlacht terug. "Hoe was 1 uurtje gym" zegt ze lachend. Ik kijk haar aan en lach dan. "Ja ging wel" zeg ik snel. Ze knikt en ze rijd dan naar huis. Ik pak haar telefoon en zet muziek op.

"Mama we zijn thuis!" Zeggen Mina en ik tegelijk. We kijken elkaar aan en lachen. "Ben boven!" Schreeuwt mijn moeder.

We doen onze schoenen en jassen uit en we lopen dan naar boven. "Selam Alaikum Mama! Hoe gaat met je?" Vraag ik. "Alhamdullilah! Met jou?" Vraagt ze ook aan mij. "Alhamdullilah" zeg ik. "Ik ga huiswerk maken en dan maak ik wel eten voor iedereen" zeg ik. Ze knikt en ik loop naar mijn kamer en maak mijn huiswerk.

Na een tijdje mijn huiswerk hebben gemaakt doe ik snel wat anders aan en loop dan naar beneden naar de keuken. Ik kijk wat ik zou maken. Ik heb wel zin in kip en rijst en soep en nog veel meer lekkere dingen, alleen hebben we niet zoveel ingredienten die ik nodig heb.

Ik zucht en loop naar mijn moeder en zeg dan dat ik even naar de hoogvliet ga om wat te kopen voor mijn eten. Ze knikt en ze wou net haar geld geven. "Nee mama ik heb al geld" zeg ik. "Isgoed, maar kom wel snel naar huis er komt straks iemand" zegt ze. "Wie komen er? En komen ze mee eten?" Vraag ik.

"Ja ze komen bij ons mee eten en je vader en ik gaan naar je tante. Wij eten daar en hun zie je straks wel" zegt ze lachend. "Isgoed mama. Ik ga nu voordat het laat begint te worden" zeg ik. Ze knikt en ik loop naar de gang en doe mijn jas en mijn schoenen aan. Ik pak mijn €50 en ik loop naar de supermarkt.

Aangekomen bij de Hoogvliet pak ik dingen die ik nodig heb. Ik loop nog even naar de snoepafdeling en pak daar Milka. Ik loop naar de kassa en reken af.

Ik loop naar buiten en doe mijn oordopjes in en luister naar de Quran. Hier wordt ik echt rustig van. Ik ben thuis aangekomen en doe de deur achter me dicht. "Ik ben thuis!" Roep ik. Ik kijk naar beneden en zie dat de bezoek er al is. Ik zucht en loop dan naar de woonkamer.

Alles gaat met de wil van Allah (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu