Part 10

241 18 0
                                    

         

        "Couldn't stop loving you"

"Hyung..."

"Hmmmm" jawab Hoseok acuh tak acuh. File bertimbun masih disusunnya.

Jungkook mencebik.

"Yahh! Hobie hyung!!!"

Hoseok mengeluh seketika. Wajah Jungkook dikerling seketika.

"Ape..?" Soalnya sepatah.

Jungkook tersengih tak bersalah. Kepalanya yang tidak gatal digaru perlahan.

"Errkk Kook nak tanya.."

"Tanya jelah"

"Ermm hyung sure ke tinggal mereka berdua aja?"

HoSeok berhenti mengemas.

Keningnya diangkat ala ala artis Ziana Zain Malaysia.

Seketika kemudian dia tersenyum. Dia tahu Jungkook risau kan Hyejin tetapi gadis itu perlu dididik semula untuk menjadi gadis yang ada sifat keperempuanan nya.

"Don't worry lahh, everything is under control." Jawab lelaki itu selamba sebelum bahu Jungkook ditepuk mesra.

File yang daripada tadi disusun, dihentak hentak ke meja lalu dibawa ke dada.

"Janganlah risau sangat. Bukannya benda buruk akan jadi kan? So chill"
Kata Hoseok lagi sambil tersenyum.

Jungkook terdiam dan hanya mampu mempamer senyum kelat. Kalaulah hyungnya tahu perasaannya ketika ini.. Mesti reaksinya berubah dan hubungan mereka akan jadi renggang kan?

Hoseok yang baru ingin melangkah keluar melalui pintu tiba tiba terhenti.

"Jungkook ah" serunya.

"Nae??"

"Lunch time dah sampai, kau tak nak keluar ke? Or nak aku tapau kan something?" Soal Hoseok prihatin.

Jungkook tersenyum kemudian menggeleng kecil. Tak ada selera pula dia.

Hoseok mengangguk. Tanpa banyak cakap dia terus keluar.

Jungkook mengeluh kecil. Punggung dilabuhkan diatas kerusi panjang yang berada di dalam pejabat tersebut.

Susah bila terpaksa menahan diri seperti ini.

Wallet dikeluarkan daripada kocek seluar jeannya. Lalu sekeping gambar ditarik keluar.

Bibirnya mula tersenyum nipis melihatkan gambar itu. Seorang kanak kanak lelaki memeluk seorang kanak kanak perempuan dengan lagak memujuk.

Jungkook tertawa kecil. Tak lama kemudian tawa dan senyumannya mati.

"Ijee.. Salah ke oppa suka Ijee lebih daripada seorang adik?" Soalnya sendirian.

Muka nya diraup kasar sebelum sebuah keluhan dikeluarkan.

*******

Sorry late update...

Autism Alert | KTHWhere stories live. Discover now