"Couldn't stop loving you"
Kelopak mata dibuka kemudian ditenyeh kasar.
Tangan kanannya yang terasa dipaut dengan kehangatan membuatkan si gadis memusingkan kepalanya melihat kesisi katil.
Taehyung.
Lelaki itu terlelap disisinya sambil memegang erat tangannya. Kepalanya dibaringkan diatas tilam yang menempatkan Hyejin.
Wajah Hyejin memanas. Jantung juga mula berkerja keras mengepam darah.
Haish. Lelaki ini lansung tak pernah gagal menghangatkan hatinya dengan debaran tak terkira. Setiap hari, ada saja yang membuat hati seorang Hyejin tak tenang.
" Jung Hyejin..?" Sapa seseorang.
Hyejin mendongak.
Seorang doktor wanita tersenyum manis menyapanya. Hyejin turut membalas senyuman.
"Cik Okey harini?" Soalnya mesra.
"Nae saya okey harini" jawab Hyejin kemudian tersenyum.
Pandangan doktor yang bernama Jaerim itu tiba tiba terarah kepada lelaki yang tertidur diatas kerusi bersebelahan Hyejin.
"Sweet husband cik ya, daripada semalam dia yang jaga cik. Lansung tak tinggal." Kata doktor itu tersenyum penuh makna.
Husband?
Hyejin blur.
"Okeylah cik, kejap lagi saya datang semula bagi cik ubat ya?" Katanya sambil menulis sesuatu pada pad kertasnya.
Hyejin masih terkelip kelip keliru.
Husband? Sejak bila pula dia ada husband?
Matanya mengerling kearah Taehyung yang Masih tertidur polos disebelahnya. Tangannya masih tak dilepaskan.
O..M..G!!!!!!!
Doktor tu kata mamat ni husband aku? Biar betul?!!
Belum sempat Hyejin menafikannya, doktor yang bernama Jaerim itu sudah berlalu daripada situ.
Tulah kau Hyejin, lambat hadam!
Hyejin memusing semula melihat Taehyung.
Wajah tenang dan polos lelaki disebelahnya ditenung lama.
"Kenapa awak comel sangat masa tidur huh?" Soal Hyejin sendirian. Rambut Taehyung yang sedikit serabai dibetulkan lalu diselit dibelakang telinga. Panjang sangat rambutnya!
"Gomawo.. noona.." suara serak basah tiba tiba menyapa gegendang telinganya.
Mata Hyejin membulat. Tangannya yang berada dalam genggaman Taehyung cepat cepat mahu ditarik.
Taehyung laju menahan.
Kepala diangkat kemudian matanya memandang wajah cuak Hyejin beserta senyuman nipis dibibir.
"Annyong Hyejin noona.."
*********
YOU ARE READING
Autism Alert | KTH
Short StoryKisah seorang Jung Hye Jin yang terjebak dalam dunia seorang lelaki autism 'Omo...Alien handsome mana pulak datang rumah aku ni? Sembelit nak tumpang tandas ke ape?'- Jung Hye Jin "Hik...hik..hik.. Tolong Tae .... Tae sesat..." -Kim Tae Hyung Hari...