Part 19

167 15 0
                                    


"Couldn't stop loving you"

"Noona buat sebab tu kan?" Soal Taehyung polos. Bibirnya dikemam kemudian kesingki untuk membilas mulutnya.

Sementara itu, Hyejin memerah otak memikir alasan yang kukuh untuk perbuatannya.

Eiii!! Sape suruh kau gatal sangat balas??!!

"Noona? Kenapa tak jawab soalan Tae noona?" Soal lelaki itu lagi. Tuala kecil Hyejin yang tersangkut di penyidai besi diambil untuk mengelap kulit mukanya yang turut basah terkena air.

Hyejin yang memerhati perbuatan lelaki itu hanya mampu menjerit didalam hati.

'tu tuala akulah!!' jerit hatinya geram.

"Noona?" Seru Taehyung lagi. Dia berjalan setapak demi setapak kearah Hyejin kemudian melabuhkan punggungnya diatas tilam bersebelahannya dengan Hyejin. Hyejin bergerak sedikit menjauh. Taehyung mengerutkan dahi.

"Waeguraeyo( Kenapa) noona? Tae Ada buat salah ke?" Soalnya bercampur riak cemas. Jari telunjuknya cuba mengangkat dagu Hyejin agar memandangnya namun tak berjaya.

"A..a..aaa..aniyo..Tae tak buat salah pun" kata Hyejin gagap. Rambut hitamnya ditarik kepipi menutupi mukanya yang kemerahan.

Taehyung tersenyum petak. Lega dia bila Hyejin mahu berbual dengannya.

"Mianhaeyo noona.." ujarnya tiba tiba. Hyejin menatap lelaki itu dengan pandangan hairan.

"Wae??"

"Sebab..." Lelaki itu berjeda seketika . Tangannya teragak agak menunjuk permukaan bibir Hyejin.

"Igeo.... Gwencanha?" (Ini... Okey?)

"Wae?" Soal Hyejin hairan.

"Darah Tae..." Kata lelaki lambat lambat.

Hyejin terkelip kelip. Cermin kecil yang berada diatas meja disebelah katilnya diambil lalu diteliti bibirnya.

Yelah kan mana tahu lelaki dihadapannya tidak bergurau. Nanti entah apa yang bakal difikirkan oleh doktor doktor yang datang memeriksanya.

Dan seperti apa yang dikatakan lelaki dihadapannya, memang ada sedikit darah terpalit disitu.

Tergeleng kepala Hyejin melihatnya.

Alahai Hyejin... Nasib lah nurse tadi tak perasan.

Tisu basah dikeluarkan daripada begnya untuk mengelap bibirnya.

Taehyung yang masih berada disebelahnya dijeling tanpa lelaki itu sedar.

Menyesal dia suruh Taehyung tunjuk apa yang dia rasa!!!











*********

Autism Alert | KTHWhere stories live. Discover now