Part 31

56 7 0
                                    

                   "Couldn't stop loving you"

"HAAAAAAAAACUMMMMMM" Hidungnya digosok gosok oleh kerana terasa gatal sejak tadi. Fail fail yang berterabur diatas mejanya diendahkan

Gambar gambar yang tertampal didinding dijeling menyampah.

Wajah wajah yang tak habis habis menyusahkan dirinya. Sudah hampir 3 tahun mencari namun tak ketemu jugak batang hidung masing masing.

Tangan disilang dibelakang kepala lalu bersandar pada kerusinya.

"Yaaa Yeon"

"Nae hyeong" jawab seorang lelaki yang agak muda.

"Kau buat apa je daripada tadi?" soal Hoseok bosan.

"Kemas fail fail yang hyeongnim suruh tadi la" ujar lelaki bermuka polos itu.

Fail fail yang bertaburan di rak rak tertentu disusun kemas dan teratur semula.

Hoseok mengeluh kebosanan. Jam dinding dilirik.

Alahai lunch lambat lagi....

"Yeon"

"Nae?"

"Kau nampak tak Jungkook kat mana?"

"Entah.. tadi dia kata nak keluar kejap." Jawab lelaki bernama Yeon itu. Hoseok mengangguk anggukkan kepalanya.

"Dengan siapa?"

"Nampak macam dengan perempuan..." Tersepet sepet mata Yeon cuba mengimbas kembali apa yang dilihatnya tak lama tadi.

Hoseok sekadar mengangguk. Mungkin teman wanita Jungkook. Lagipun sudah lama lelaki itu tidak keluar dengan mana mana perempuan selain adiknya, Hyejin.

Hoseok bangun daripada duduknya lalu ingin beredar melalui pintu keluar. Namun sehelai kertas berisi gambar seorang gadis yang berada diatas meja Jungkook membuatkannya berhenti melangkah.

Lelaki itu mengerut dahi hairan.

Hyejin?

Mengapa pula gambar adiknya ada diatas meja Jungkook?

Hoseok mengambil gambar tersebut kelihatan seperti ada tulisan yang tidak jelas dibelakang gambar adiknya itu.

Dia bergegas ke mejanya lalu melayangkan gambar tersebut dihadapan lampu mejanya.

I'll make sure you'll be mine soon :)

Hoseok tercengang. Jadi selama ini Jungkook sukakan Hyejin???

Seketika lelaki itu terdiam.

YOU ARE THE CAUSE OF MY EUPHORIAAAAAAA!!!

Terperanjat Hoseok apabila samsungnya tiba tiba menjeritkan lagu Euphoria yang dinyanyi oleh Jungkook BTS itu.

Lansung tangannya menslide ikon jawab.

"YAH JUNG HOSEOK!! JUGULLE??" Hoseok menjauhkan sedikit speaker samsungnya daripada teliganya.

"Waee...?" Soal Hoseok cuba mengawal perasaan terkejutnya diterjah.

"What did i do wrong to you sampai perlu sembunyikan benda sepenting ni??"

Hoseok mengerut dahi. Dah apa pulak dah yang dia buat??

"What?" soal Hoseok panasaran.

"Dia dah tahu hyeong." tiba tiba suara Teahyung keluar.

Waw... Dua kejutan dalam satu masa...

Autism Alert | KTHWhere stories live. Discover now