Marian POV:
Venyttelin käsiäni ja haukottelin syvään. Laskin puhelimeni sängylleni ja nousin siitä ylös. Kävelin Adan huoneen ovelle ja koputin siihen. "Tuu vaa sisää!" Ada huudahti ja painon kahvan alas avaten oven samalla. Katsoin sängyllään makaavaa väsynyttä tyttöä jonka mustat boyfriend farkut makasivat lattialla ja tämän peiton alta tuli paljas jalka. Ada katsoi minuun kaksarin (tai enemmänkin nelosarin) hohtaessa kaikessa kauneudessa, ja sanoi sitten "Älä välitä et oon puoliks alaston, mul ei oo mitään hetkeen ja tääl on kuuma." Naurahdin Adalle ja sanoin sitten "Aattelin vaa ilmottaa et mä meen Roosan kaa piknikille et voit syyä mitä haluut ja joo..." Ada nyökkäsi minulle ja sanoi sitten. "Ok mut ilmota sit jos et tuu kotiin tai jos te meette viel jonnekki vaik baariin ja teijän retki pitenee." Nyökkäsin tytölle ja menin sitten pihalle ja odotin Roosaa jonka pitäisi olla täällä hetken päästä.
Näin kuinka Roosan ikivanha musta Wolkswagen pysäköi taloni eteen ja Roosa rullasi ikkunansa alas. Kävelin nauren Roosan auton toiselle puolelle ja istuin pelkääjän paikalle. Roosa käänsi katseensa minuun ja sanoi sitten "Näytätpä sä taas kauniilta." Naurahdin Roosalle ja pistin turvavyöni. Roosa lähti ajamaan kohti piknik paikkaamme. Pistin radion puolessavälissä matkaamme päälle ja aloin taputella reisiäni musiikin tahtiin.
Kun saavuimme parkkipaikalle, minä nousin autosta, kävelin Roosan viereen, tämä nosti piknik-korinsa takakontista ja lähdimme kahdestaan kävelemään niitylle jossa piknik paikka oli. Roosa laski korin alas paikkaan josta näki hyvin auringonlaskun ja lähti levittämään siihen piknik tavaroitamme. Istuin viltille ja autoin Roosaa ruokien pistelyssä. Tämä istui viereeni ja otti lautasellen vähän sitä sun tätä mitä viltillä oli. Katselin mansikoita, kakkuja, leipiä, leivonnaisia ja erilaisia juomia mitä meillä oli tarjolla. Otin lautaselleni Kahta kakkua ja mukiini minä kaadoin hiilihapotettua vettä.
"Mites sulla ja Adalla on menny nyt ku tulin takasin? Tiiän et satutin sua ja Adaa ja teijän välejä viimeks aika pahasti et toivon vaa et mun takas ilmestyminen ei oo muttanu tai vahingoittanu teijän välejä taas. Eikä Ada ees näyttäny muistaneen mua joten seki vähä arvelluttaa." Roosa sanoi kääntäen ruskeat silmänsä minuun. "No olihan se meille kaikille yllätys et sä tulit takasin mut ei meijän välit oo niinkää muuttunu, siis tottakai me nyt tehään enemmän juttuja ku sä raahailet meitä millon mihinki mut ihan ystäviä me viel ollaan. Ja joo, eihän se sua sillon aluks tunnistanukkaan. Sinä päivänä ku meil oli ne juhlat Ada löys sen perhe kuvan minkä me otettiin aikoja sitte ja kysy kuka olit." Roosa nyökkäsi minulle ja otti sitten huikan coka colastaan jonka tämä oli kaatanut mukiinsa.
Adan POV:
Nousin sängyltäni väsyneenä ja kävelin Marian huonetta kohti. Koputin oveen mutten kuullut vastausta. Koputin uudestaa ja kun en senkään jälkeen kuullut vastausta minä avasin oven. Huomattuani Marian sängyn tyhjänä, minä muistin tämän menneen sinne piknikille. Kävelin peilin eteen ja suoristin mekkoa jonka olin äsken vetänyt päälleni. Roosan tulemisen jälkeen olin huomannut Marian iloin kasvaneen huomattavasti ja tämä oli hyvin kiintynyt Roosaan. Olin tottakai iloinen Marialle että tämä tuli taas hyvin toimeen Roosan kanssa mutta jos joku päivä saisin tietää heidän taas oleva yhdessä sydämeni murtuisi sillä tietäisin että se ei taaskaan päättyisi hyvin.
Maria oli ollut hyvä ystäväni jo vaikka kuinka pitkään. Olin ehkä hieman jopa ihastunut Mariaan. Hän oli paras ystäväni enkä pystyisi ottamaan sitä riskiä että ihastukseni tuhoisi meidän ystävyyden. Maria oli minulle hyvin tärkeä ja jos Roosa ja Maria menisivät yhteen ja sitten eroaisivat tekisin kaikkeni pitämään parhaan ystäväni iloisena. Kävelin keittiöön pelin edestä ja laitoin mikroon mukillisen maitoa lämmintä kaakaota varten. Katsoessani ikkunasta ulos, minä näin Elsan ja Petran kävelyllä. He näyttivät niin iloisilta. Olin totakai iloinen että Elsa löysi jonkun jota oikeasti rakasti.
Otin mukin pois mikrosta ja pistin sinne sitten kaakao jauheen. Istuin keittiön pöydälle ja huokasin syvään. Taloamme valtasi korvia syövä hijaisuus ja minä katsoin instagramia läpi hörppien kuumaa kaakaotani.
Marian POV:
Pistin loput munkista suuhuni ja nousin sitten seisomaan. "Minne sä meet?" Roosa kysyi ja minä käännyin tähän ja sanoin "Meen tonne aidan luo kattoon tota auringonlaskuu. Roosa nousi myöskin ja lähti kanssano kohti aiataa. Pysähdyin reunalle katsomaan auringon laskua. Vedin syvään henkeen ja päätin vihdoinkin kysyä sen. Olin jo pitkään aikaan tuntenut ihastukseni kasvaneen taas Roosaan ja nyt oli mielestäni hyvä aika. Roosan kanssa olemine saisi ajatukseni myöskin pois Adasta. Käänsin katseeni Roosaan ja sanoin sitten "Hei Roosa, Mun on pitäny jo pitkään kysyy tät sulta mut en oo löytäny oikeita sanoja tai aikaa." Roosa käänsi katseensa minuun ja jatkoin sitten. "Ja joo, tiiän oltiin jo kerran yhessä mut en vaa saa tätä ajatusta pois päästäni" Aloi puhua kaikkei turhaa sillä olin peloissani kertoa tämän asian. "Ja sun ei todellakaan tarttee suostuu arvostan jokasta päätöstäs, ja mä vaan oon peloissani ja ja ja." Sitten Roosa huudahti "Maria kuuntele mua!" En edes ollut huomannut puhuneeni Roosan päälle ja sitten tämä sanoi. "Sano nyt vaan se sun asian." Vedin syvään henkwen ja sanoim sitten.
"Haluisiks sä olla mun tyttöystävä?"
A/N: Nonnii, tiiän et pyytelen ain anteeksi mut mä ny sain viiminki tän luvun valmiiks ja siin TAAS kesti. Mut juu, toottaast piditte ja joo, kirjotan kait huomiseks uuden luvun Sometjing New:iin mut juu, votetkaa ja sitä rataa. Moikka❤️
VOCÊ ESTÁ LENDO
Hold Me Close// Valmis
Romance"Älä kato muhun tolleen, sä tiiät et mä en pysty vastuttaan tota sun hymyäs." Minä sanoin hymyillen tuolle punastuvalle blondille. Maria Aho on 18 vuotias suomalais tyttö jonka paras ystävä Ada Heinomäki on samaan aikaan tämän ihastus sekä tämän käm...