Tugasan

659 10 0
                                    

"Hahahaha...."

"Weih petang ni futsal jom"

"Semalam kau tengok tak drama TV3 tuh? Hensem giler!"

"AAAAAAA! Aku menang"

"Damn kalah lagi!"

Suasana kelas riuh menunggu ketibaan pensyarah. Tak kurang juga kami berbual.

Dr Adib : Ok kelas, settle down!

Kelas terus senyap, pelajar masing-masing pulang ke tempat duduk. Semua memberikan perhatian penuh kepada Dr Adib. (Rupa macam dalam gambar hiasan)

Dr Adib : Ok sebabkan saya sekejap lagi ada urusan lain and next week saya tak ada, I want all of you buat tugasan.

Kelas : Alaaaaaaaaaa!

Dr Adib : Tak payah nak alaa sangat, so nanti time kelas saya next week, in pairs, write on tajuk 'Destiny', takdir, suratan, fate, anything related, but make sure your writing tak berterabur.

Kelas : Definition ke Dr?

Dr Adib : Who knows!  Use your creativity in the writing, i expect something nice. Think out of the box ok, then, that's all for today, class dismissed.

Aku : Weih... general giler tajuk tu, Amir, nak tulis apa?

Amir : Kau ni Haz, think out of the box kan Dr cakap!

Aku : Wow! First time kau bagi tumpuan, selalu kau dok fantasi beromen dengan Dr Adib tu jer.

Amir : Shit la kau ni Haz! Aku dengar kot... tapi kan tadi aku tengok bibir dia glowing siot! Dia mana pernah pakai lipstik.

Aku : Bongok la kau, dia pakai lip balm kot, kan panas.

Amir : Dia mana pernah pakai lip balm sebelum ni, buat apa dia nak pakai, bibir dia smooth kot. Kalau dapat kat aku... ohh... Heaven giler.

Aku : Dah tak yah nak berangan sangat, Dr Adib tu straight kot.

Amir : Mana kau tau, aku tak pernah nampak dia keluar dengan mana-mana perempuan!

Aku : Amir! Kau stalk dia sampai kat luat kampus?

Amir : IG bongok! Kau ingat aku rajin sangat? Tapi kalau aku try dia ok tak.

Aku : Over la kau ni. Dari awal sem dok nak try, buatnya tak!

Amir : Ala... Aku segan you...

Aku : Dah dah, ni nak tulis apa pasal 'Destiny'?

Amir : Cari la kat google, kot ada clue, aku pun tak tau...

Aku : Sigh...

--------------------------------------

Aku : Min, aku tak tahu la nak tulis apa tugasan Dr Adib tu, 'Destiny', apa weih aku nak tulis, ni Google keluar definition jer... sigh....

Min : Haz, kau ada bertembung tak dengan di Iqbal tu?

Aku terdiam mendengar persoalan Min, nama orang yang aku takuti dipetik.

Aku : Tak ada... betul ke yang kau jumpa tu Iqbal?

Min : Takkan aku nak tipu kau...

Aku : Tapi kenapa kau bangkit kan pasal dia kat aku? Bukan selalunya dalam drama-drama melayu, perkara macam ni dirahsiakan ke?

Min : Kau ingat kita ni dalam drama? Aku risaukan kau. Aku nak kau beware...

Aku : Alala... dia care pasal kita ke?
comel la you!

Aku cium pipi Min secara spontan. Min terkejut, merah terus muka dia dengan perbuatan aku tu.

Aku : Hehehe... sapa la yang tak takut, virginity aku dia yang ambik, tak sempat you nak rasmikan... (sambil kelip mata kat Min)

Min : Aku serius ni, ke situ pulak dia bawak hah!

Aku : You kan ada untuk protect I, tak la I risau.

Min : Kau kan... tiga tahun... tiga tahun kau murung, takut nak dekat & kenal orang lain... semua sebab Iqbal... mana lah aku tak risau...

Aku : Aku tahu... kau jugak yang teman aku, sampai sanggup tak masuk UM dulu... kau tak menyesal ke tolak tawaran UM dulu?

Min : Dah tu... sapa nak teman baby Haz aku sorang ni nanti... (sambil cubit pipi aku) dah la... tak yah ungkit pasal tu...
Ni apa yang kau pening sangat tugasan tuh?

Aku : Tak boleh langsung aku sentuh bab tu... Ni Dr Adib... suruh tulis pasal 'Destiny' aku nak buat karangan apa weih?

Min : Kau tulis la definisi 'Destiny' dari sudut ilmuan barat, Islam, Hindu, Buddha... pastu tulis la macam kisah orang cinta 10 tahun, tapi last-last kahwin dengan orang lain...

Aku : Geliga dowh kau Min... kalau aku tulis cerita 'Destiny' aku jatuh hati dengan kau?

Min : Kau jangan nak mengada... mampos kita satu UTeM kecam nanti...

Aku : Tapi parents kita restu... you...

Min : Restu ke tak, it is still wrong di sisi agama, and masyarakat tak akan terima kita... I admit I love you... tapi it's not something kita kena show off kat semua orang, biar yang tahu hanya kita berdua and our parents... Ok? Promise me? Don't ever make yourself public and vulnerable. Aku tak nak perkara buruk kena kau Haz, because you're... INEVITABLE!

Satu ciuman oleh Min sampai ke bibir aku. Aku jadi terkaku dengan statement Min. Hati aku menjadi sayu, melihat muka Min yang hensem itu, aku jadi lemah, aku jatuh hati untuk entah kali ke berapa puluh... aku terpesona... Aku mencapai tangan Min, aku pegang erat tangan dia, lalu aku kucup tangan Min, seperti seorang isteri mencium tangan suaminya.

Aku : I'm sorry Min, i didn't mean to susahkan you... after all the sacrifice and help you did to me... i don't deserve to be love...

Air mata aku tiba-tiba mengalir, aku teringat akan wajah orang tua aku. Kerisauan untuk lepaskan aku setelah apa yang menimpa aku, Min lah yang berjanji akan sentiasa menemani aku, barulah aku dapat kebenaran untuk sambung belajar di UTeM ni. Kes aku lain dari normal, doktor cakap, walaupun aku trauma dengan lelaki, takut nak dekat dengan lelaki, jiwa dan badan aku akan craving, nakkan disetubuh oleh lelaki dari masa ke semasa. Sebab time aku dirogol oleh Iqbal, aku diberi beberapa jenis dadah sekali dengan arak yang membuatkan badan aku dah jadi tak normal.
_____________________________

Min : Aku buat sebab aku nak, tak ada sesiapa yang suruh! Aku ikut kata hati aku.....

_____________________________

Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir Dan Batin 🙏 kepada pembaca semua.🌟☀️🌟☀️

Maaf lambat update, bulan puasa idea terputus... setan kena ikat kan. Ni dah raya barulah datang balik idea untuk sambung tulis cerita ini.

Dan tiba-tiba pula idea untuk tulis beberapa cerita lain turut datang. Nanti saya try tulis prologue dalam sini minta korang  komen sikit, kalau rasa ok, saya akan tulis yang tu juga, actually dah tulis pun, cuma tak publish sahaja 😃

Terima kasih kepada yang sudi membaca dan vote cerita saya yang tak seberapa ini. Saya menulis hanya sekadar hobi dan nak berkongsi inspirasi. Tiada kaitan dengan yang masih hidup ataupun yang telah tiada.

~Btw gambar hanya hiasan tau, tiada kaitan pun, saja nak bagi aspirasi bayangan dalam kepala saya kepada pembaca~

Serendipitous?Where stories live. Discover now