Menaka :
12 Exam hydokhiba kuire, eisu passed twre, eigi school da chttuna mark sheet na singba amadi migration certificate su lwrure adubu college kaduna lyrik mkha tamdabagi asadi ude.
Mahei mahei exam hydokaga mi ayambadi masa masana chtkadaba line amadi tmgadba college khanduna form lwba, thajinba, entrance anihum ywduna try twnabanachingba twnagre eigidi hwjikfw college entrance ti lyrdna form amfw lwrudre.
Matamnadi kanasu khmbiba nttabanina hwjikti college form thajinba loinaduna entrance mtm lepkhre, entrance hydonarkpaga admission twrga session hwgrani.Eisu 12 loiraga college kaduna eigi graduation loiraga Bank ki job twgani khanduna kayada asa chwna yumda thokcharaktuna leigiba aduga lybakna kari tambiraba. Kanadano eina ei hwjik lyrik tmningi, eigi mteng pngbiyu hygadwriba? Yumdasu hyrubada kribu kanaruni, eina Da chingkhei hoida mou ama oiduna yum panlaga leirabanina yumna su harwna eigi makha taba eheigidamk honaninglaroi, honaninglabasu Da Chingkheigi ayaba ywdana krisu twba ngmloi.
Aduga Da Chingkheida karamna ei lyrik mkha tmge hyruni? Yarkloi mahaksu yarakloi, da chingkheigi mama nasu yarakkhide.☆☆☆
Exam hydokla matung school dei mark sheet lwruraga harw harw yumda hnlklaga Da Chingkheina yarktrasu mama da ei college tmdage hyradi mama na soidana yarkkani khnduna numidang chk thongbda mamada...
*FLASHBACK*
"Mama ei lairik makha tamdage, hwjik college ayamba admission form thaba hwre eisu anakpa college amagi form lwruraga makha tamdanaba twgeko!!" Eina chak thongna henjang semliba Mamada eina college kaningbagi apambadu khanhanduna hy. Ngasifwda mama ga eiga yanadaba keisu leirktri, mamana hybasu eina enli aduga mama nasu eibu lunna twbi eigi awatpa hngi, setning chaningba hangbi. Exam hydokrkpadasu mama na haraoduna nga leirktuna nga thonglaga chaminagi aduna eina makha college tmninge hybadasu mama na soidana yarkani khanduna mama da college ki form lwbei wafamdu hwdoke. Da Chingkhei gi baba nasu ym harwe, makha tmdagadbni hyrkkhi, mamanasu yradi college form lwruraga admission twrga college kanaba wakhan mathng mathng sagtli. Yumda nongmagi mtm loiba ngaibada wabadu college kagradi wararoi, eheisu tmba eigi tunggi lambisu yatpaduni eina pamliba.
"Tamdababudi fei aduda Menaka ng hwjikti mou oirabanina mi mangdasu fjade, emungsisu ng ywdradi thbk en'gangsingsisu eho horani" mama tumina leiba yaba leiruraga waheidu hyrke.
Eina thajaruriba mymduga mama na hyrklibaduga tayonnaba hybdu oire. Mamagi waheidu Tasengna yaninglibara yaningdribarasu mayek sengde adubu pmdabagi maikeiromdadi chtli hyba ei khangi."Adugi mthkta Ebungo Chingkheisu thabk tw leire, masasu chahi angang nattre, akhngba kanana magi nupidi hwjikta college ka leiri hynarkpada, Ebungo di soidana ekairkani. Macha masu semdw matamda mou mana mayum panlaga lyrik tam lei hynani. Eisu ngna chthoktuna leibagi mahutta yumda leiraga, udriba esusing uraga, mama ama oina ngna nacha semba, eisu esuna school kabadu yengba pmlke." Mamagi waheini.
**
Mamagi waheidu eigi thamoida aduk kanna thin'gani khnludabani, eigi lyrik tambagi hyrga waridu maikei amadei amaromda humduna pubigi.
Mama na Hyriba waheidunadi mayek sengna takle eibu ehei tmhanningde hybani, yumgi mouni hyduna waheidu adomda onthokkhibadani.
Samaz sida mougi chingda chngrabdi khudingmak loire hyna khanba wakhaldu mamasu khnli.Asuk kuina Da Chingkheigi manakta leirkpada, Da Chingkheina fana tathina nganglabasu, eibu mitopkumna yengbidrabasu, wari sabidrabasu ei khngba ngammi, thamoida pendabasing namjinduna thmlke. Adubu eina tmjaningba ehei tmba fnglaroi, eina mangluriba manglansingdu kanararoi arembni khanlkpada eigi thamoida asumna prok prok chkkani hybasi khnglude.
Eigi punsi, eigi lybk, eigi tunggi lambi khudingmak eba loiraba wari amgum chakhei amana eigi lambi khudingmak thatkhibaga chap manei.
Echin pnlasu wahaibam leitre, wakatninglabasu wakatfam leitre, kaplabasu thawoibigadaba leitre.Eigini hybda kanasu leitamale taibngpansida!!
☆☆☆
Chingkhei:
"Ebungo tha ahum, mari fare nang luhongba, Hoi!! Emasu khangi nang ningba kaigre, adubu hwjik maduna maram oiduna pulap mangbadi Ema pamde..
Yengo emou Menaka se machedei karisu taba natte, masak machu fajei, haiba enli, lamchat khangi, Magi mangao thibasidani..aduisu madi angang oiri eikhoina mabu fajana sembiba yai. Emadi mana mangao thibasinabu henna nungsi.
Leikaisida angang oirasu magumba mou kanasu yaode, masida emadi chaothokcharibani.
Aduga Nangna mabu Sanathoi nattena tathi tawoibadu Ema yaningde, angang oirasu Menaka na emung animakki khanlaga masagi khandana yumsida luhonglakkhibani.
Menakabu mirairibadu chumde, Nangbaba amadi eigi apambasu khangu noinina nungai yaifana nungsi chana leibaduni eikhoina yengninglibase, nangonda eina henna hairubei mathousu tade, emana hairise nang munna khandau..Nangna mabu nungsibada matam changlasu enthina loinabiyu..nanggi mangjaba karisu leiroi.."
Emana eingonda hai, ei karisu khumdana tummina lei.Eigi wakhnda Sanathoita khan leigibana eigi akoibada kanana kari tauri haiba urude. Usu uninglude, eigi thamoigi kaigiba kuire samjinbinaba mahaksu tamkhre, akaiba mchetsingse yengduna leibana eigi ethouni. Tungda kari oirakpa thoina khangningludre.
Menakana masagi oijaba thadoktuna luhongba yada yade hyba kanasu enjinbiga hairuba leite, mana lepchaba phirepta ngasigi fibamsi oirkpani, laibakna natte, afa-fattana khangdana warep laujabagi maheini.
☆☆☆
Tha amagi matung 12 ki exam haidorka, Menakasu exam 1st division da passed taurkle. Menaka hanadei hauna mathawai nungainada, momon noktuna lei, awaba sakfam kaya uba fangde aduga exam haidokkhibadei henna nungaibagi masaktu uba fanggi.
Eina yengsinludabanani khangde, Menakabu ubada wakhan nungairamdaba kanasu wakhan nungaihanba ngambagi magun ama mangonda chenli.
Mama Baba su eigi punsida karisu thokkhidabadauna loina kaugre, mamou yengduna eidi kauba leitri, eigi punsigi nungaiba sarukti Sanathoi yaodrabada khumjingraba lamai amagumbani.
Thoukhiba thoudok khudingmak kauba ngamdriba eidi Menakabu thathigini masana thangjinlakpa khongthangsi masana thangdoktrifau.Adubu kaibadei kairaba thamoisida karigino khangdana ningamdaba ama hek hek pokpagum twe. Eina asuk kuina Menakabu thawoisadana, leirkpada nongmata faugide.
Momonta noklaga eigi michei khanglaga leiramba Menakagi maithongda Garhan lakpagum exam haidorkpa hapta khragi tungda mamsingi, nokpa ugidre, numitudagi.
Numitu numidangni ei kada file khra sururaga freeze tagi esing ayingba khra laugena chakhumlomda lakpada, mama ga Menaka ga wari sanabadu tahauwi. Menaka na Mama da kayada haraona lairik makha tamningi, college tamdabagi wadu mamada haudokpada mamana wadu theidoktuna pamde haiba utkhi.Menaka ahalna haibada enganba oibana Mamana khitang haibada wa makha tagidre, karisu khandaba saraga leigi atop warida theidokkhi.
Adubu Mingonda utthoktaba awaba khangjinbagi maithongdu eina uba fangi, Sanathoigi maithongda etat tatnaba taba mamini.Numitudagi hauna Menaka nungsuk nungjanana matomta ungduna leiba, wa ngangba handagi, noklabasu sajinaba minok nokpagum minok amata maka lamba ugide, ahingsu athengbafau tumdana famungda nak yet cheptuna fongdokpa ngamdabagi awabadu chaona chaona honliba sor duda wahei parenggum phongdokpagum taowi.
Eingonda amadi Mama dadi hanagum haraona fajana loinanaba hotnei, amadi magi lairik tambagi wadu anirak suna haigidre, eina tabiroi khangbagira eingonda haibagi thounadu masu loigramale.
Eina pambasu madumakni eibu Menaka na mari ama thoknei haibagum naksinlkapadu ei pamde adubu hwjiksu khangdri karigino eigi wakhanda magidamak nungaitaba fauriba. Menakagi minok uraga sauramba eina, minoktu udabada minoktu thiba pmlkliba!!Natte eina wakhandi Sanathoi khaktagini atei kanagisu mafam leite, leirabadi madu mioiba amagi minungsi haibadu oigani. Mioibagi minungsi ama oina Menakagi awabadu eina kokhanba ngamgadra??
<to be continued>
ВЫ ЧИТАЕТЕ
Panthung Tamkhraba Nungsiba (PTN)
Любовные романыMasak machu hongbra nungcba ng, Fibam matam naibra apmba ng, Nungcbagi atoppa maming kwbra katthokpa Pukning wakhl anibu nung pal fwna otlabasu Khuding Nungcbagidamkla?