The Plan

117 17 27
                                    

Bez sentymentów. krok po kroku. Mój plan. Traktujcie jako spis następnych rozdziałów. 

1. Nigdy nie brać się za pisanie książki (najbardziej optymalne i ekonomiczne)- przyjmijmy, że ten punkt dokumentnie oblaliśmy. 

2. Samodzielna redakcja 

3. Profesjonalna Redakcja

4.Zlecenie projektu okładki  ( UWAGA SMĘTYMENT: zrobiłam to w tym samym tygodniu, w którym znalazłam redaktora. Wyobraź sobie ten obfitujący w wydarzenia tydzień. Jednego dnia przebierałam w zgłoszeniach redaktorów (zgłosiło się około piętnastu osób, spośród których wybrałam dwie poproszone przeze mnie o tzw. próbkę - masz do tego prawo)  kilka dni później po wyjściu z sali egzaminacyjnej na Krakowskim, zaciągnęłam grafika do empiku by zobaczył tamtejsze  okładki, a potem popełniliśmy długą dysputę nad wyglądem tomu w Cudach na Kiju. Mój PRO grafik uzbroił się nawet w kartkę i cienkopis by dodać naszej konwersacji stosownej powagi :D).

5. Korekta  

6. Tłumaczenie (potrzebne angielskie, dla niemieckiego wydawcy :D) 

7. Własne miejsce w sieci: sklep internetowy (w międzyczasie gromadzenie materiałów promocyjnych, a wcześniej rozpoczęcie działalności na Instagramie, strona autorska na facebooku). Dobra Wróżka Wydawania szepce mi do ucha, by promocję zacząć na ok. 2-3 miesiące przed premierą książki. Szybka matma i okazuje się, że wydaję w okolicach września :3. 

8. Skład 

9. Rozpoczęcie sprzedaży wersji elektronicznej

10. Rozpoczęcie przedsprzedaży wersji papierowej*

11.Druk (duża skala-sprzedaż*, mała skala- egzemplarze promocyjne) 

12.Rozesłanie egzemplarzy promocyjnych do patronów, blogerów, influencerów (ze względu na dwujęzyczność projektu bardzo możliwe, że najpierw roześlę wersję polską, a następnie anglojęzyczną, gdy tylko będzie ona gotowa). 

13. Rozpoczęcie Sprzedaży wersji papierowej(polskiej i zagranicznej)* / nieustająca promocja

14. Wysłanie propozycji wydawniczej (polskiej- wydawnictwo i zagranicznej- agent literacki)* 

*opatrzone gwiazdką zagadnienia poddaję pod wątpliwość w kwestii realizacji. Zależą od stopnia zainteresowania powieścią. 

KOSZTY (BARDZO WSTĘPNE, CIRCA) 

Jednorazowe: (redakcja 1300zł, korekta 500zł, skład 500zł, okładka 600zł, przygotowanie ebooka 100zł)=3000zł (około!) 

Cykliczne (bez ZUS, bo pewnie mnie zabije :D): prowadzenie strony 250zł miesięcznie, druk 500 egzemplarzy:5000zł (10zł/1szt) lub druk 1000 egzemplarzy (8zł/1szt)-10 000zł. ergo, do końca roku wydam jeszcze zapewne 6000zł. 

BUDŻET NA AKCJĘ "WYDAJE MI SIĘ" WYNIESIE W SUMIE: CIRCA 10 000zł ZA 2019 ROK.

*promocja i jej koszty będą rozpisane w osobnym rozdziale zatytułowanym ,,Rozdział Wstydu"

CZY WARTO SZALEĆ TAK? 

A nie wiem, sprawdzę. 

BONUSOWA SYMULACJA:

Przyjmijmy, że koszt egzemplarza e-book (w cenie regularnej, a będą promocje!) to 35zł. By zwróciła mi się inwestycja (bez druku) potrzebuję sprzedać: 87 sztuk generujących zawrotny zysk 3045zł (za bonusowe 45ł zaproszę 87-ego czytelnika na kawkę jagodową w Cofeinie :D, jest o co walczyć). *Będziecie mogli również spożyć kawę beze mnie, gdybym okazała się mdła niczym lura z uniwersyteckiej jadłodajni.  

Witch of Words. The Becoming.Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz