Halil'in bana gösterdiği taraftan giderken birden karşıma bir çocuk çıktı. Siyah saçlı mavi gözlü yakışıklı sayılabilir bir tipi vardı.
''Kızım sen napıyorsun ya? Niye önüme çıkıyorsun, dikkatli olsana!''
''Asıl sen dikkatli ol , o zaman beni görürdün.''
''Bak sen,dilinde çok uzunmuş, kimsin sen ha? Halil'in tek geceliklerinden misin yoksa?'' diyerek karşımda sırıtmaya başlamıştı.
''Banada uğrarsın birgün olur mu?'' dedikten sonra kahkaha atmıştı.
Tam vurmak için elimi kaldırdığımda eliyle belimi kavrayarak beni kendine çekti. Göz göze gelmiştik.
Birden Halil'in sesini işittim;
''Noluyor burada?''
Halil kaşlarını çatmış bize doğru yürümeye devam ediyordu. Karşımdaki çocuk belimi bırakmıştı. Bana baktıktan sonra konuşmaya başladı;
''Seninkilerden biri mi bu?''
Halil yüzündeki ifadeyi hiç bozmadan konuşmak için dudaklarını araladı;
''Anıl , sen benim kaç sevgilimi bu evde gördün?''
İsminin Anıl olduğunu öğrendiğim çocuk Halil'in yanına gidip elini omzuna atarak sırıttı.
''Kim o zaman oğlum bu kız?''
''Elif, benim arkadaşım.''
''Arkadaşın öyle mi ! Güldürme beni Halil. Kaç senedir hiç kız arkadaşı olmayan sen şimdilerde arkadaş mı edindin?''
Halil 'in yüz ifadesi normale dönmüştü.
''Uzatma Anıl . Emre ve Ceren nerede hani? ''
''Onlar beni son anda ektiler.''
Anıl Halil'in kulağına eğilerek bir şeyler fısıldadı.Halil kaşlarını çatmış bana bakıyordu.Sonra Halil bana doğru yaklaşarak konuşmaya başladı;
''Bak hemen bir talibin çıktı. Anıl seninle sevgili olmak istiyormuş.''
Anıl hemen Halil'in kolundan tutup kendine doğru çekti;
''Oha abi oha. Başka bir şey demiyorum.''
''Açık ol sende o zaman Anıl''
İkisinin arasına girerek ''Ayrılın'' Dedikten sonra Anıl'a döndüm ''Daha demin beni Halil'in tek geceliklerine benzetiyordun.Şimdi aşkını mı itiraf ediyorsun? Esprilerinizi başka zamana ve başkalarına saklayın.'' dedikten sonra hızla yanlarından uzaklaştım. Halil koşarak arkamdan geldi.
''Ya Elif sen Anıl'ın kusuruna bakma. Biraz patavatsızdır da.''
Yüzüne bakmıyor koridorda yürümeye devam ediyordum.Halil kolumu tutarak beni durdurduktan sonra gözlerime baktı ve konuşmaya başladı:
''Elif neden konuşmuyorsun?''
Konuşup ne diyebilirdim ki sanki? Sana aşık oldum. Kardeşin olarak gördüğün kız, ailene küçüğüm diye tanıttığın bu kız sana aşık. Senin o arkadaşına ayarlamaya çalıştığın kız sana aşık. Gözlerine bakmaya devam ediyordum. Onun bana ne kadar uzak olduğunu biliyordum. Gözlerinde bile yerim yoktu. Kendimi göremiyordum. Derin bir nefes alarak gözlerimi gözlerinden ayırdım. Bakışlarımı bir noktaya sabitledikten sonra ''Önemli değil'' diyerek yürümeye devam ettim.Halil 'de yanımda yürüyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kış Güneşi
Novela Juvenil"Evet ben küçükken evlenme teklifi etmiştim. Ama adı Halil değil. Güneşti." "Evet işte o ben oluyorum. Ben Halil Güneş. Soyadım Güneş." "Ne yani Güneş sen misin? Senden olsa olsa kış güneşi olur." Halil'in gülümsemesi yüzüne yayılmıştı. "Kış güneşi...