Nama saya RACHEL DAUD .
Hidup saya seperti orang lain juga , punya keluarga . Dan saya seorang pelajar sekolah menengah di kampung . Saya seorang gadis yang tidak percaya pada lelaki kerna saya sering kali di tipu dan disakiti . Saya cuma berkawan pada perempuan sahaja , tapi kerna percaya kan seorang teman hidup saya berubah sekelip mata . Keluarga pada mulaNya yang menyayangi saya kini saya di buang seperti sampah yang tidak berguna pada mereka lagi .Claudia -" babe . Ko sudah hantar buku yang cikgu Elia minta kelmarin ka babe?"
Saya -" Alahaiii saya lupa la babe . Kamu sudah hantar ka?"
Claudia -" sama la , so ceritanya kita di luar kelas la nanti ni? Hahhaa "
Kami berdua ketawa bersama bila ingat denda yang cikgu Elia cakap di dalam kelas sebelum beredar .
Si Claudia adalah kawan rapat saya yang selalu skip sekolah . Tapi , pada masa ni saya belum terpengaruh pada dia . Sebap kalau skip pun tidak akan kemana - mana juga cuma temankan dia dating dengan boyfriendnya . Dan kamu tahu ! Saya benci pada lelaki . So itu la sebapnya saya tidak akan ikut dia skip .
Seorang lagi kawan kami berdua adalah Mialisa .
Dia seorang gadis yang cantik . Antara kami bertiga dia paling bergaya ramai lelaki sukakan dia . Tapi dia seorang yang playgirl . Waktu ni saya seorang yang good girl la katakan .Mialisa -" Uii kamu dua orang ada cikgu baru masuk la . Handsome gila ."
Claudia -" serius ba Lisa dimana dia sekarang ."
Mialisa -" dekat bilik guru la tekan di dalam tandas pula. Hahahah "
Claudia -" saja ko tu mahu kena kan saya kan . Isy."
Saya -" Isy kamu dua orang ni jum la masuk dalam kelas , mengantuk la ."
Claudia -" eee babe nanti la ko tidak mahu join kami ka tengok barang bagus . Ko ni tidur saja la tapi badan masih sama juga kurus macam lidi ."
Saya -" aik na babe . Menggatal lagi ko sedangkan boyfriend sudah berapa . Tidak ko takut kena belasah oleh boyfriend - boyfriend ko tu. "
Mialisa -" Hahaha bagi duit saja apa susah."
Ya mereka berdua adalah anak orang kaya apa saja yang mereka mahu kan walaupun ia adalah kereta pasti keluarga mereka tunaikan . Kesihan pada ibu bapa mereka sebap anak - anak mereka di luar sudah melakukan perkara yang tidak baik .
Saya sudah perna menegur mereka tapi mala saya di ketawakan .
Saya terkejut bila si Mialisa menampar lembut bahu saya .Mialisa -" Ko ni apakah yang sedang difikirkan
. Jum ."Saya terkejut bila mereka menarik saya masuk ke ruangan bilik guru . Mereka berdua terlalu sibuk mencari dimana cikgu baru tu . Saya sudah mahu melangkah keluar tinggal kan mereka di sana . Saya terus masuk ke dalam kelas tanpa menghiraukan kawan - kawan saya lagi . Saya membuka buku dan membuat kerja rumah yang cikgu Elia bagi kelmarin . Walaupun tidak pandai tidak juga saya mahu jadi bodoh selama - lamanya kan. Haha
Saya tidak hiraukan pada kawan saya berdua tu . Biar la diorang , saya orang susah diorang tu orang senang .___________________________________
_REHAT_
Mialisa -" jum rest , lapar la sudah la tiada sarapan tadi pagi . Gegara dating sama tu lelaki sot ! Isy betul - betul bikin hilang stim lelaki macam tu."
Claudia -" Hahhaa buduh ! Yang ko pilih lelaki jongang ni apasal , tekan tukar test kot . Haha . Ba mari ."
Saya -" Haha ada -ada saja ba kamu dua ni , kalau bukan pasal lelaki memang tidak sah la cerita kamu ni. Isy ."
Hahha kami ketawa serentak dan keluar dari kelas menujuh ke kantin . Dalam perjalanan ke kantin . Ada seorang perempuan yang sedang dibuli oleh sekumpulan perempuan ! Ya saya kenal perempuan tu . Perempuan yang trep cantik dekat sekolah . Terkenal dengan kecantikan dan playgirlnya. Kami bertiga hanya mempu mengeluh nasip perempuan tadi kena buli
Alesya -" ko sedar ka arhhg , semua lelaki ko mahu rampas ! Ko ingat ko cantik sangat la . Tengok diri ko dekat cermin ba . Isy memalukan sunggu "
Era -" kamu sudah salah faham sebenarnya . Saya tidak rampas sesiapa pun . "
Lelaki -" Era kenapa ni? "
Kawan saya berdua yang asyik terdiam sejak melihat drama depan mata . Akhirnya bersuara ! .
Claudia -" omg . Cikgu steve handsomenya , tapi kenapa dia pilih perempuan tiada rupa macam si Era tu ."
Saya yang asyik memandang ke arah diorang tadi berpaling menujuh ke arah kantin . ' bagus saya makan ' , saya duduk di meja hujung sekali dan memesanee goreng dan telur , airnya milo pink . Saya makan tanpa menghiraukan apa yang sedang berlaku sekarang ni .
Isy pasal lelaki pun mahu keco ! Bagi saya lelaki semuanya sama .FLASH BACK
James -" sampai ko habis sekolah saya akan berjumpa kedua orang tua ko arh , saya serius untuk melamar ko ni ."
Saya -" thank you darling kerna sudih melamar saya ."
James -" off couse la ! Lagipun kita sudah couple dari tahun4 . Sekarang kita sudah tingkatan 3 . So kena la serius dalam hubungan. "
Tapi tunggu punya tunggu sudah 3tahun dia tidak perna muncul depan saya sudah , janji nya seperti angin tiada makna pun untuk saya . Kenapa? Kemana dia? Sekian lama saya ingin move on dari dia tapi sama sekali tidak dapat , sampai la seorang kawan baik saya pada waktu tu memberi saya surat cinta dari si James ! Bukan surat cinta yang boleh membuat mata saya keluar love - love . Hahaha .
Tapi air mata yang keluar . Sakitnya bila mengetahui dia sudah berkawin sejak 3 tahun yang lalu . Saya sayang kan dia , cintakan dia . Tapi semuanya sudah terlambat . Saya terlalu percaya pada kata - kata dia sampai merosakkan diri sendiri ._surat_ FROM James
RACHEL ,
Maafkan diri ini kerna menyakiti hatimu . Saya juga punya perasaan sayang dan terlalu cintakan ko . Tapi semuamya sudah terlambat setelah saya merosakkan seorang perempuan dan dia telah mengandung anak saya . Saya sebenarnya menyesal ! Janji - janji saya pada ko selama ini . Harap kan ko lupakan dan maafkan saya . Tentang itu pula , saya minta maaf . Semoga suatu hari ko mendapat lelaki yang sempurna dan menerima ko seadanya . Yang menyayangimu .Ya .. maafkan dia ? Sama sekali tidak , saya bencikan dia . Saya benci pada lelaki . Saya benci sangat . Dia senang - senang merosakkan saya dan tidak mahu bertanggungjawap . Sayangkan saya , cintakan saya , bodoh ! Semuanya tipu . Lelaki memang penipu . Diorang cuma mahu merosakkan perempuan tapi bukan dengan kasih sayang ..tapi dengan nafsu ! Saya sudah di tipu . Ya saya ditipu .
FLASH END
Sejal dari itu saya mula membenci pada lelaki ! Termasuk ayag saya sendiri . Kerna apa ? Dia juga telah menyakiti hati mumy saya . Saya bencikan dia . Saya takut percaya pada lelaki kerna mumy sering disakiti oleh lelaki yang dia cintai . Saya mempunyai bapa tiri . Tapi bukan nya seorang yang boleh mendidik kami . Tapi seorang yang ingin menghancurkan hidup kami . Terutama sekali saya ! I hate man .. ya saya benci .
YOU ARE READING
HUKUMAN untuk - ku COMPLETE
Short StoryI HATE KIDS .. #rekaan semata - mata kisah seorang gadis remaja yang terlalu taksub pada sesuatu benda ... dan sngup melakukan apa saja agar hidup nya terasa selesa , walaupun pada masa yang sama . orang lain turut terseksa atas kekejamannya .