PART 8

128 6 0
                                    

HUKUMAN UNTUKKU

BY : SHILA EIONA DELA PENA
WATTPAD ID : SHILAeiona _D94

REKAAN SEMATA - MATA

PART 8 SEMI FINAL

         Bila saya sedar , saya kenal sangat tempat ni iaitu bilik hospital ... bila saya gerakkan tangan saya takut yang saya betul - betul mati . Hahaha , takut mati baini , belum puas lagi saya menikmati hidup saya , kena cari mangsa dulu selagi boleh ...

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Seminggu berlalu ,
Dimana pada waktu ini saya dirumah bekas mentua saya . Wkwk , mama si Vister rasa kasihan sama saya . Sebap memang hampir mahu mati juga ..
Saya ceritakan kunun apa punca pergaduhan kami .

Saya -" maafkan saya ma , saya tidak menyangka semua ini akan berlaku dengan rumah tangga kami . Saya sayang sudah si Vister , cuma dia yang saya ada di dunia ini . Tapi Tuhan lebih sayangkan dia , sampai hati dia tinggalkan saya ... saya tidak sangup kehilangan dia . Ini semua tidak terjadi kalau bukan saya yang mulakan . Kami bergadu sebelum kebakaran berlaku . Dimana waktu itu si Vister lewat balik saya menyediakan makan malam di dapur , si Vister cuma salah faham sebap saya sedang on call dengan abang angkat saya yang sama - sama yatim . Dia mahu sambut birtday girlfriendnya , jadi dia mahu bagi cadangan apa yang perempuan suka . Mungkin si Vister masa tu terdengar perbualan saya saja . Dia salah faham . Huhuhu [ sambil menangis kunun , lawa la Chel ] ,
Terus dia marah - marah saya , saya pun sakit hati dan membalas marah sama dia sebap tidak percaya kan pada saya . Dia tampar saya , sampai muka saya jadi macam ni . Saya sudah minta maaf tapi dia tetap tidak mahu maafkan saya . Dia memukul saya . Saya berusaha melawan dia agar dia stop pukul saya . Tapi keadaan itu huhuhu .. hu .. huru hara bila minyak masak yang saya mahu guna untuk menggoreng tertumpah di gas , dan api pun mula besar . Tapi si Vister tidak mahu keluar dia belum berhenti pukul saya . Api mulai marak besar . Sorry ma saya tidak dapat teruskan ,  saya yang salah tidak dapat selamatkan dia . Saya cuma mempertahankan daripada terus - terus dipukul ."

Semua keluarga si Vister terkejut mendengar penjelasan dari saya , mungkin tidak menyangka anak diorang macam tu . Tapi dengar - dengar dari cerita keluarga si Vister pun yang isteri pertama lari pun sebap kena pukul oleh si Vister , sungguh kejam , huhu ...
Diorang tengok saya dengan simpati , saya kunun tidak mahu ada kenangan si Vister disini . Jadi saya mahu kerumah yatim semula ... keluarga si Vister pun benarkan saya keluar . Saya diberikan pampasan sebagai belanja saya untuk berapa tahun . Saya berabis menolak kunun [ lakonan tambahan pedahal tidak cukup pun tu duit ] hahaha .

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

" Yamseng !! "

" ba jangan kasih lama tius baitu "

" satu dua tiga Tiuuuuuussssss "

Ramai saya bawa kawan - kawan saya keluar pergi club , tapi masa tu saya sudah terbang pergi pulang pinang , rumah di singapore saya sudah jual lepas saya kenal si Vister , duit semua yang saya sembunyikan pun saya sudah ambil dan terbang ke pulang pinang . Huiii siuk kehidupan ,
Mewah ... bayangkan la terus saya beli apartment saja ba .. jangan la mewah - mewah .. sayang duit ,
Kabar dikampung juga saya tidak tahu apa berlaku disana sebap saya sudah berapa kali tukar nombor telefon , melangan masih diteruskan , kalau tidak tiada duit . Tiap hari saya keluar rumah ... kerja tetap dijalankan .
Mewah sangat la ...


☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Kenal punya kenal , selidik punya selidik , orang kaya ... peluang didepan mata jangan dilepaskan ... harta itu penting , saya sangup menjadi isteri kedua . Kalau kedua kalau sudah kelima keenam pun saya mahu . Kaya baini ,
Saya berkenalan dengan seorang lelaki kaya ... saya perna dia pulang di banglo nya , kereta bersusun mewah cantik - cantik , isteri entah berapa , dia mahu kawin saya kasih ya saja . Saya tidak takut sama madu - madu saya tu sebap rumah berlainan .
Tapi ini kali macam saya dapat lelaki yang memang satu kepala dengan saya . Banyak isteri tapi tiada anak . Huuuu , so itu la saya cakap memang citarasa kami sama . Dia cakap kalau ada anak tidak bebas kemana - mana , tidak mahu ada bebenan ... ada komitmen , yang dia mahu cuma bersama - sama .
Saya tidak lepaskan peluang , memang saya terima . Apa lagi duit senantiasa ada , kereta di suruh pegang , dikasih beli rumah lagi . Malam bebas keluar ,
Memang berusaha saya kasih habis harta ini laki saya .

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Setahun kemudian ,
Kehidupan saya tetap sama . Walaupun ada suami tapi masih tetap melangan lelaki , bukan suami saja . Memang enjoy betul hidup saya . Tapi keadaan saya berubah dengan tiba - tiba . Mungkin ka sebap kehidupan saya sebelum ini .
Bila waktu tidur , saya selalu dengar baby nangis , berketawa , berlarian dalam rumah . So saya fikir tempat suami belikan saya rumah itu berhantu .
Sampai saya suruh suami beli lagi rumah baru , dia turuti asalkan saya selesa kunun . Naaa apa lagi saya pun ya saja la kan ...
Tiap malam , tiap siang dan waktu saya tidur . Kira paranormal sudah saya rasa ... bila saya dengar tangisan baby perut saya pandai memulas . Saya menangis , kenapa macam ni ? Sangat pelik ? Saya sakit ... tapi saya tidak tahu saya sakit apa . Oleh kerna merasa hairan saya ke hospital membuat pemeriksaan . Saya ada darah tinggi . Uii sejak bila saya berpenyakit ini . Sampai saya berubat kampung , dia bilang tu orang tua kunun yang saya ni sakit , bukan di buat - buat orang , kalau dibiarkan saya boleh gila ... saya cerita kan kisah saya pada nenek itu , sampai dia cakap " roh anak - anak yang ko buang itu mahu mengambil nyawamu " sejak dari itu saya mulai takut , saya takut sangat sebap saya betul - betul merasa diri saya ini seperti orang gila , apakah saya patut insaf ... tapi bagaimana dengan suami saya ? Apakah dia mahu ada anak ? Hampir gila saya dibuatnya , makan pil perancang juga saya stop . Kerna takut , saya ambil keputusan untuk berubah . Tidur saya selalu terganggu dengan roh - roh baby yang menangis , merinti minta kasihan .
Sampai la suatuasa saya termimpi ,
Dalam mimpi saya tu kan saya sedang memerhati baby sedang tidur . Tapi badan dia makin lama makin hilang sebap ada semut memakannya sikit demi sedikit . Tapi sebelum badan baby itu habis dimakan oleh tu semut dia sempat merenung ke arah saya dengan linangan air mata sambil berkata " mama tidak sayang saya ? Kenapa mama tidak biarkan saya merasa apa itu kehidupan , badan saya sakit ma . Sakit sangat , jangan buat saya ni macam ... kalau mama buat juga , nyawa mama juga pelan - pelan saya akan tarik macam badan saya sekarang ."
Saya meronta - ronta ingin dilepaskan sebap terasa tangan juga kaki saya dipegang dengan kuat . Bila saya tersedar ? Saya teriak - teriak macam kerasukan . Rupanya saya di hospital .
Rupanya saya mengigau .

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆ ☆☆☆

Didi -" saya tidak mahu anak tu . Kalau ko mahu juga , saya akan ceraikan ko "

Saya -" tolong la , kali ni beri saya kesempatan untuk melahirkan anak ini ke dunia . "

Didi -" ko gila apa ? Saya sudah bagitahu ko yang saya tidak mahu ada anak ! Saya tidak suka ada bebenan .... ko memamg perempuan bodoh !!! Gila ! Ko dengar ka saya tidak suka kanak - kanak ."

Pak !!! Pak !!!

Sakit , pipi saya sakit bila si Didi sudah mula menampar saya ,
Tapi tidak dengan itu . Ingatkan dia akan stop pukul saya mala makin bertambah ...
Saya ditendang , dan waktu itu saya sangup disakiti dan berusaha agar perut saya tidak terkena sepakan dari si Didi . Saya takut , kenapa perasaan saya tiba - tiba macam ni . Saya takut kehilangan anak saya pula . Apa jadi dengan saya ni?

Buk ... buk ...

Muka saya dipukul , si Didi berdiri dan membuka tali pingang nya . Dia memukul saya , terasa tulang belakang saya terlalu sakit sampai badan saya begegar menahan sakit ...

Saya -" Tolong la , berhenti jangan lakukan saya macam ni Didi ... "

Didi -" ko patut mati saja ba , ko tipu saya cakap tidak suka anak - anak mahu enjoy puas - puas . Bila ko memgandung ko tukar fikiran pula mahu jaga tu anak ... bodoh !

Saya pasrah saja la bila dia memukul saya guna tali pingangnya . Saya menangis , dan masa itu juga la saya dengar suara baby menangis  " arhh saya gila , memang saya sudah gila kali ni . Mana baby sini ? Tiada pun "
Saya meraung kesakitan bila si Didi sudah mulai menarik rambut saya sampai di tangga .. saat itu juga la saya terdengar sesuatu berbisik ditelinga saya , dalam keadaan saya sakit , dalam keadaan saya takut saya mendengar kanak - kanak bersuara . " kalau saya mati , mama pun akan mati perlahan - lahan . Hahha mati la , mati!! "
Arhhhhhhh .... saya sudah gila , tiba - tiba saya ada kekuatan pula saya berdiri , tapi saya tersungkur semula bila lelaki itu mula merogol saya tanpa kerelaan saya pun . Saya menangis sebap bahagian perut saya terlalu perit ,
Saya melawan . Tapi keadaan kami mungkin tersilap , bila kami berdua jatuh di tangga sama - sama . Saya tahu kepala saya terhentak dengan kuat di simen sebelum saya tidak ingat apa - apa . Nama saya disebut berulang - ulang , dan masa tu saya dengar baby itu ketawa sambil menangis . Ia benar - benar menyeramkan pada saya ohh ... tubuh badan saya mengigil tapi saya tidak rasa sejuk .
Penglihatan saya samar - samar . Akhirnya saya sudah tidak sedarkan diri .

BERSAMBUNG

HUKUMAN untuk - ku COMPLETEWhere stories live. Discover now