Sejak dari party si Yana malam itu . Saya dan si Jonas saling bercontack . Sms , video call , dating . Kemana - mana tetap bersama , perasaan saya bila bersama dengan dia lain sangat susah nak explain perasaan apa itu .
Dan saya betul - betul tidak mahu berjauhan dari si Jonas . Memang sah kali ni saya kena pugai ! Huuu ... saya tidak perna suka lelaki sampai macam ni sekali , perna pun tidak sampai yang memang tidak boleh kalau tiada tu orang .
Bila si Jonas tiada disisi saya , saya seperti seorang yang gila. Perasaan saya tidak tentu arah .
Sampai la satu masa si Jonas bawa saya berjunpa dengan familynya. Saya terlalu angau dengan si Jonas .. saya cuma mahukan dia saja .Keluarga si Jonas semuanya baik - baik , diorang tidak memilih saya ni apa . Tapi , kalau la diorang tahu saya kerja sebagai apa ? Matai ... si Jonas juga tidak mengenali saya sebagai apa... atau pun dia memang sudah kenal saya . Tanpa bantahan saya menerima dia sebagai suami saya .
Dimasa perkawinan kami , kami adakan di rumah lelaki tiada seorang pun keluarga saya bagitahu . Saya bagitahu pun bukan diorang ada duit mahu pergi sini kan .
Tapi suami saya ni macam baik pula . Dia mahu balik sabah dan minta restu pada mama saya . ' uik , apa motif suami saya baik ni ' dia membeli hadiah banyak untuk adik dan mama saya . Saya hanya diam , dia kan kaya apa kata saya ambil kesempatan pula mengambil duit dia . Guna duit dia . Lagipun dia suami saya ...___________________________
KAMPUNG :
selama di kampung mama melayan suami saya dengan baik ... si Steve kadang datang kadang tidak . Sebap diorang juga sudah ada rumah sendiri .
Suami saya ni baik , selama dua minggu menjadi suaminya . Tidak perna dia menyentu saya dengan kasar . Mala dia senantiasa di sisi saya siang dan malam .
Sebulan kami dikampung , dalam diam saya berjumpa dengan si Steve dirumahnya .
Hampir kedapatan tapi saya tahu adik saya sudah tahu .
Dia datang ke rumah dalam keadaan marah . Waktu itu saya segaja tidur pedahal takut suami perasaan .Tina -" mama ... mama , mana si Chel . Kenapa dengan dia tu . Dulu dia tolong pun sebap terpaksa kan . Sekarang dia balik . Apa dia buat ! Mahu mengoda suami orang ka ? Sedangkan dia pun sudah ada suami ."
Mama -" aik Tina kenapa ni . Tidak bagus la ba bising - bising kalau ada tetamu . Kenapa lagi ni? "
Saya pura - pura bangun dan menujuh ke beranda rumah dimana pada masa ini semua diorang ada di sana mendengar si Tina bising - bising .
Saya -" ko kenapa ni ? Datang - datang di rumah buat bising . Orang tidur pun tidak senang."
Tina -" ko jangan nak tipu saya ba Chel . Ko ingat saya kenal laki saya baru satu hari ka arh ? Ko jangan nak main belakang la sama suami ko tu ."
Jonas -" babe ... kenapa ni? Ipar ada masalah ka?"
Tina -" memang ada masalah . Jaga isteri ko baik - baik nanti ko tidak tahu pun dia pergi cari lelaki lain ."
Mama -" oi kamu ni . Sudah laitu . Tidak malu ka masing - masing sudah ada suami perangai macam budak - budak lagi . "
Saya abaikan si Tina sudah membebel dengan si Jonas . Tahu kamu saya mabuk . Wkwk bagus saya tidur .
Saya sedar saya di kasih bangun . Isy mahu saja saya terajang ohh . Adakah patut punya syok saya tidur kena kasih bangun .Saya -" APAHHHH BA ."
Jonas -" erk .. marah ka? Saya mahu tanya saja betul ka apa si Tina cakap tu . Dia dari tadi bising tidak mahu balik . Sampai dia sudah pangil ketua kampung pergi sini rumah . Si iras ( steve ) pun ada sini tu ."
Saya -" arhhh . Astaga ni perempuan arhh . Mahu jeles pun dengan kakak sendiri ."
Dengan marah saya keluar dari bilik dan menujuh ke luar . Saya menghampiri si Tina yang sedang menarik baju si Steve supaya lelaki itu berterus terang .
Dengan saya marah saya menarik adik saya dengan kasar . Kemudian menamparnya . Semua orang tergangga termasuk suami saya. Si Tina pun terus terdiam ba .Saya -" apa kamu ? Arhhh ! Ko Steve kenapa diam bagitahu la isteri ko ada kita jumpa ka tiada arhhh . Ko Tina ,jangan sampai saya minta balik duit yang saya bagi ohhh tolong ko hari tu ! Ko ada bukti ka? Mana?"
Tiada sudah orang bising . Masing - masing mendiamkan diri . Kotoh ! Sebenarnya dalam hati saya takut juga kalau ada saksi dan si Steve buka mulut bagitahu pasal kami . Buat apa dia buka mulut . Bila dia dengan saya bukan free pun . Saya bayar ba dia tutup mulut dia tu . Mana ba lelaki tidak suka kena buat tu macam . Memang dia akan suka punya la .
__________________________
SATU TAHUN KEMUDIAN
Sudah setahun berlalu kes dirumah mama saya dikampung , sekarang ini adalah kes pasal si Jonas . Selalu marah - marah . Selalu saja meninggikan suara . Erk ! Kenapa begitu .
Perna sekali dia marah - marah dan masa itu dia mabuk . Kick kama so mulut pun kurang ajar . Saya? Ada saya kisah . Kawin ni pun memang suka sama suka ! Tapi hanya la suka - suka . Tiada yang serius pun .Jonas -" kita pergi klinik ... saya mahu cek antara siapa kita ada masalah ni . Sudah setahun lebih kita bersama tapi belum ada anak . "
Si Jonas tidak tahu pun hal sebenar , 5bulan yang lalu masa dia menjaga saya dengan baik . Itu bukan la saya sakit biasa . Tapi sakit sebap banyak kehilangan darah .
Anak pertama saya dengan si Jonas saya gugurkan tanpa dia tahu pun . Saya sudah biasa kalau kes ni macam . Dan saya memang tidak akan peduli sebap saya memang tidak sukakan anak . Sekejap saja tu si Jonas marah - marah kemudian berbaik la semula .
Begitu la seterusnya hubungan saya sampai saya mengandung anak kedua . Tapi ini tanpa saya sedari si Jonas lebih tahu sebelum saya tahu . Sebulan itu juga la saya tidak senang duduk , baring . Makan juga saya sangup tidak makan . Alasan mahu muntah pedahal saya mahu mencari idea bagaimana mahu gugurkan anak ini . Saya betul - betul benci kan kanak - kanak . Saya rasa beban saya terlalu berat kalau ada anak . Bagaimana nya . Saya tidak mahu si Jonas tahu apa sebenarnya saya mahu buat ,
Dalam diam saya call kawan saya yang mula - mula ajar saya mungkin dia ada idea ... harap la lepas ni semuanya berjalan dengan lancar . Saya betul - betul tidak mahu ada anak , i hate kids . Bebenan tu ba saya tidak suka !Masa ni saya sedang berwhatsap dengan kawan saya .
" babe , macam mana e cara selain makan ubat . Gila , kalau laki saya tu tahu ... "" alahai babe , parah ba ko ni . Ok laitu kalau mengandung ada suami yang mahu anak lagi senang cerita la . Kalau macam dulu tu memang la payah sebap laki tiada , belum kawin lagi . Kenapa "
Isy mina ni banyak tanya la pula , bagitahu saja la . Isy bingung betul la ..." alar babe , ko tahu kan prinsip saya . Saya tidak suka kanak - kanak la babe . "
Kalau dia banyak tanya lagi , naaa lantak la apa mahu saya buat janji anak ini patut di gugurkan ." ko buat rancangan la seolah - olah yang ko terjatuh ka apa ka? Pasti dia faham . "
Waaa idea ini kali mantap ohh .
So petangnya itu sebelum si Jonas balik kerja saya buat plan macam rancangan saya sama kawan tu
, agak - agak yang dia mahu balik saya terus masuk dalam kamar mandi . Letak sabun dekat lantai biar licin . Huuu harap tidak mati terus la , idea kerja gila kali ini dia bagi . Saya pun tiada pilihan kena buat juga .
Saya tahan hati dan tutup mata saja masuk dalam kamar mandi , seperti yang dirancang memang menjadi , Arhhhhh saya terteriak juga sebap terlalu sakit ! Huuuuu , ini keberapa kali sudah saya buat , ini la paling menyakitkan pada saya ... memang betul mungkin disebapkan hentakan yang kuat di pinggang juga pungung saya . Darah mula membasahi dimana tempat saya duduk .
Tanpa saya sedar , saya tidak mengigati apa - apa bila penglihatan saya sudah mula samar - samar dan makin lama makin hilang ....BERSAMBUNG
YOU ARE READING
HUKUMAN untuk - ku COMPLETE
Short StoryI HATE KIDS .. #rekaan semata - mata kisah seorang gadis remaja yang terlalu taksub pada sesuatu benda ... dan sngup melakukan apa saja agar hidup nya terasa selesa , walaupun pada masa yang sama . orang lain turut terseksa atas kekejamannya .