Bila saya tersedar , keadaan sakit dibahagian pingang masih terasa . Sampai terasa sesak nafas , apakah kali ini saya benar - benar mati ... umm sadis betul kehidupan macam ni . Apapun sangup . Terasa tangan saya disentuh dan dicium berulang - ulang , " jonas" , apa patut saya beritahu pada dia , pastinya anak itu sudah tiada ba kan? Saya tidak mahu anak itu harap la yang saya betul - betul keguguran ...
Saya segaja mengerakkan badan juga tangan saya yang kununnya saya baru sedar dari pengsan , pedahal memang saya sudah sedar sejak dari tadi lagi . Cuma saya mahu tengok reaksi si Jonas , memang benar la saya kehilangan anak dalam kandungan saya . Kenapa si Jonas menangis ,
Pelan - pelan saya membuka mata saya .
Si Jonas melihat saya dengan mata yang merah , mungkin dia baru siap menangis ! Kenapa saya sama sekali tidak rasa kasihan dengan dia ni? Simpati juga tiada . Saya sayang dia , tapi satu saja yang saya tidak mahu ... saya tidak suka ada kanak - kanak . Itu cuma menganggu hidup saya bersama dengan si Jonas ! Tapi kenapa baini lelaki mahu anak . Tidak ka membebankan , heran saya ...
Saya pura - pura menangis dan memegang tangannya .Saya -" maafkan saya dear , saya tidak segaja ... sa- "
Jonas -" shuttt , sayang kena rehat cukup - cukup ya . Doktor cakap jangan buat sayang stress . Mungkin sayang juga terkejut mendengar yang baby kita ... umm sudah tiada "
Dia memeluk saya dengan erat , sambil teresak - esak menangis di bahu saya . Saya? Happy la ba itu yang saya mahu sebenarnya kan ... saya tersenyum puas bila rancangan saya berjaya untuk gugurkan anak itu . Fuuu lega , sekarang kena hati - hati ...
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
Kami sampai di rumah , si Jonas yang menjaga saya dengan baik sekali , dia bagi saya ubat untuk tahan sakit . Sebap bahagian pungung saya terasa sakit masih . Pedahal sebelum ini sudah biasa mungkin kali ini berisiko . Mungkin la , tapi saya tidak takut itu . Sekejap saja pun sakit kan
Huhu .
Sebulan berlalu saya dijaga dengan baik oleh si Jonas , sampai la suatu masa dimana pada waktu itu saya sedang bercalling dengan seseorang yang saya kenali di facebook , lelaki itu tahu saya sudah berkawin tapi dia memujuk juga sampai bawa saya dalam hubungan , sampai la juga lelaki itu sangup mengirimkan duit sebap saya melayan dia di dalam telefon . Lumayan , goyang kaki pun boleh dapat duit , selama itu juga la saya tidak berapa melayan segala karena si Jonas . Sampai la suatu masa dia curi - curi memegang telefon saya tanpa pengetahuan saya .
Saya terkejut bila dia teriak - teriak memanggil saya .
Saya bergegas ke bilik kami dan saya melihat si Jonas masa tu betul - betul dalam keadaan marah . Sampai tangan dia bergegar - gegar ,Jonas -" apa ko sorokkan di belakang saya arh ? Saya tidak kisah ko curang di belakang saya Chel ! Tapi saya betul - betul hilang kesabaran , bila anak saya mati disebapkan ko ! Dua kali ? Ko ni perempuan jenis apa arhhhh ! Bodoh "
Saya masih terkejut ditenking dengan tiba - tiba sampai saya tidak sempat mengelak bila tanganya sudah mula menampar pipi saya . Tapi hanya dua kali dia menampar dia sudah stop memukul saya .
Jonas -" saya ceraikan ko Chel , saya tidak mahu paksa ko dalam hubungan kita ni . Tolong la , keluar dari hidup dan rumah saya sekarang juga . Saya benci ko , saya marah dengan tindakan ko . Sampai hati ko buat saya macam ni Chel . Ko tidak kasihan kan anak itu ka? Ko sangup buat kerja gila sampai hampir mati disebapkan tidak mahu ada tangungjawap saja . Keluar , saya akan bagi ko surat cerai ! Keluar ! "
Mahu saja saya berlompat - lompat gembira bila si Jonas mahu ceraikan saya . Dalam hati saja la " thanks Jonas " , lepas dia cakap macam tu ... saya tidak cakap apa - apa pada dia cuma saya menjeling ke arah nya sambil melangkah kaki keluar dari tempat itu . Nasip baik ,
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
Seminggu berlalu dimana pada waktu ini saya sedang minum bersendirian di club , komon la , sudah la lama tidak minum mesti mahu meraikannya . Begitu la rutin harian saya . Itu yang saya mahu kan sebenarnya bebas dari apa - apa masalah , bebenan , komitmen . Semua itu saya tidak mahu . Saya mahu terus - terus enjoy dalam hidup saya . Wkwk , saya mahu enjoy . Begitu la hidup saya selama setahun terus - terus menikmati kehidupan sebagai janda . Sebap si Jonas sudah ceraikan saya , dengar - dengar dia juga sudah berkawin dan punya anak . Taniah la ex husband ,
Selama setahun menjanda , saya terpikat dengan seorang lelaki entah kenapa . Mungkin ka sebap kekayaan nya ? Apa ka kali ini saya mahu betul - betul serius dalam perkawinan , off couse la tidak ba ... saya mahu cuma hartanya . Kaya - kaya , best .. apa saja yang ko mahu kan ko dapat . Mesti pandai , nanti kalau kena kenal tidak sudah diterima sebap sampah masyarakat .
Minum punya minum . Club mari juga , minum saja kerja saya , pulang ikut lelaki lain . Duit ? Mesti la duit yang saya mahu pok . Berpura - pura mabuk rupanya ada udang disebalik mee . Pandai la gea itu udang bertapuk *hahaha iklan sekejap*
Ada kawan saya perempuan kerja ni macam dia tidak puas hati sebap pelangan nya selalu mahu sama saya , mungkin kecabarannya sudah tercabar . Dia bawa geng dan pukul saya diluar club . Gila ! Sakit tahu , hanya pasrah .
Bila sudah puas diorang pukul saya , nyawa - nyawa ikan lagi ba saya diluar . Sudah la kick moginum kena pukul lagi . Cobaan betul saya .
Saya malas sudah mahu peduli janji saya tidur , kepala saya sakit mungkin sebap terlalu banyak minum vodka . Tambah lagi kena pukul , tapi saya perasaan badan saya terapung - apung , atok oii . Hhaha , macam kena angkat ba . Saya malas sudah mahu buka mata mahu tahu siapa tu orang . Mungkin saya kena bawa di hospital . Lepas kejadian ' seseorang ' angkat saya tu . Saya pun tidak sedarkan diri .☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
" cik .. cik .. dengar ka? "
Uik didalam mimpi saya pun ada orang cari saya ka? Siapa gea ni orang ni . Kenapa badan saya sakit sangat ni? Saya sudah mati ka pula? Oiii Tuhan saya belum mahu mati . Saya mahu hidup , saya belum puas enjoy . Saya belum lagi puas nikmati semua duit juga harta - harta saya . Tolong la ... seolah - olah nafas saya masa itu terlalu sesak , bernafas pun susah ... saya meronta - ronta dan menangis .
Akhirnya !!Kusai -" naaa sedar pun , ingatkan sudah mati ... bahaya ko ni ? "
Siapa dia ini? Tiba - tiba ada depan mata . Wow ingat punya ingat lelaki handsome kaya rupanya . Saya tidak mahu tengok dia . Yang saya mahu tengok harta , keluar ba love - love di mata saya bila saya tengok kiri dan kanan . Aduii ai cantik sekali ini rumah ... macam dalam mimpi pula tahu , itu lelaki masih merenung saya , odoi bikin malu .
Kusai -" sorry arhh mandak saya bawa ko sini rumah saya , kasihan ba saya tengok ko di club semalam. Macam nyawa - nyawa ikan lagi ohhh . Banyak juga ko kehabisan darah . Tidak sakit ka ? "
Saya -" arhhh ? Sakit apa? "
Kusai -" uiknaaa gila ni sumandak , separuh mati sudah semalam tidak ko rasa sakit . Tabik la sama ko ni .. siapa ko ni? "
Saya -" ohhh , ya badan saya semua sakit . Mungkin , boleh saya merehatkan diri disini . Bila saya sudah sembuh sepenuhnya saya akan beredar . Saya tiada tempat mahu pergi . Umm maaf suami saya ceraikan saya . Huhuhu ! "
Yes , Chel baini pelakon terbaik dari korea , harap - harap lelaki didepan saya ni kasihan sama saya .
Kusai -" astaga , jadi yang pukul ko ni laki ko la .. punya la palui , ko kawin sama saya la . Saya jaga ko , boring ba saya . Saya pun sudah dikasih tinggal oleh isteri saya beberapa minggu yang lalu . Macam ? "
Oiii jangan cakap cepat -cepat Chel , nanti kedapatan . Diam saja la
Diam kan maknanya bersetujuh juga . Tu lelaki senyum - senyum tengok saya kunun . So green light la saya duduk dirumah . Aduiii saya sudah kaya , duda la rupanya ini lelaki , bodoh tu perempuan kasih tinggal dia . Handsome , kaya lagi . Aduii kalau saya . Cia cia ... memang mahu ayat power - power ni mahu bagi sama dia supaya terus melekat ... dia serius kaitu mahu kawin saya ? Tekan saya mahu kena bagitahu dia niat saya ? Syarat saya ? Isy gila .
. Sekali ni lelaki pun mahu anak ? Uii na ini yang saya malas ni mahu berpura - pura kawin , anak ? Oiii saya tidak mahu ... bebas ! Ya saya mahu bebas saja ni dengan harta - harta tu lelaki . Thanks kamu friend sebap pukul saya semalam . Ada yang selamatkan saya , selamat saya dengan harta ...
Bahagia, bahagia , bahagia . Pasal kesakitan saya tu . Pelan - pelan sembuh la ...BERSAMBUNG
YOU ARE READING
HUKUMAN untuk - ku COMPLETE
Short StoryI HATE KIDS .. #rekaan semata - mata kisah seorang gadis remaja yang terlalu taksub pada sesuatu benda ... dan sngup melakukan apa saja agar hidup nya terasa selesa , walaupun pada masa yang sama . orang lain turut terseksa atas kekejamannya .