PART 3

246 10 0
                                    

HUKUMAN UNTUKKU

BY : SHILA EIONA DELA PENA
WATTPAD ID : SHILAeiona_Dp94

REKAAN SEMATA - MATA

PART 3

        Selama bekerja sebagai pelacur ( siou agak kasar sikit ) , saya sudah tidak ingat pada kawan , ingat pada keluarga bagaimana keadaan diorang disana . Ketagi melakukam sesuatu yang boleh membuat saya sedar dua perkara . Iaitu kenikmatan dan wang ! Bagi saya duit adalah segala - galanya pada saya . Ya , siapa tidak sukakan duit kan .
Sudah dua tahun saya tidak pulang ke sabah , mungkin keluarga fikir saya sudah mati kali ,

Sampai la saya terjumpa seorang lelaki orang sabah ... dia juga adalah teman ketika di waktu malam ' satu katil ' , manakala pada waktu siang dia bukan sesiapa pada saya . Tapi kalau malam , dia adalah segala - galanya pada saya . Kami berkenalan sampai satu tahun lebih , pada masa ini , dia sering ingin membawa saya pulang ke kampung nya disabah ...

Agus -" mari la ba kita pulang . Sampai bila ko di negara orang . Ko tidak mahu berkawin ka ? "

Saya -" saya sudah bagitahu ko , sampai bila - bila pun saya tetap macam ni . Saya tidak mahu berkawin dan saya belum mahu ada komitmen dengan sesiapa ."

Entah dimana berubahnya hati saya ketika itu  , saya seorang gadis yang pada mulanya  yang takut dan tidak percaya pada lelaki akhirnya  saya memilih untuk merosakkan depan saya kerna duit ! Sehingga la suatu masa saya mengandung ... saya takut pada mulanya sebap keluarga tahu dan kerja saya hilang macam tu saja , syukur la saya mengenali seorang gadis ia sama seperti saya , kira banyak pengalaman ... saya mengikuti kata nya . Saya mengugurkan anak saya , tanpa ada rasa kasihan pun . Mala saya suka sebap sudah tiada bebanan dalam hidup saya lagi .
Sebap saya rasa anak itu adalah beban saya untuk merasa kenikmatan dalam kekayaan saya .

Agus -" ko mengandung kan ? Anak saya kan?  Kenapa ko buat macam tu Chel . Ko sedar ka apa ko buat . Saya sangup bertangungjawap ke atas diri ko dan anak saya itu? "

Saya -" apa saya peduli !! Ko tiada hak pun ba sama diri saya ni . Suka hati saya la ba mahu buat apa . Yang ko sibuk sangat mahu urus urusan saya ni . Apa hal? "

Agus -" sepatutnya ko sedar ba , ko tidak ada rasa balas kasihan ka sama anak ko tu  "

Saya -" KELUAR KO DARI RUMAH SAYA ! BERAMBUS  !! "

Agus -" tidak ,,, saya mahu tahu ni , ko buat apa sama anak saya ... "

Saya -" ko ni memang sialan ba kan ... saya benci anak !! Ko tahu ka ! "

Agus -" kalau ko benci , kenapa ko sangup buat kerja gila ni macam . Saya jamin ko akan bahagia dengan saya ba Chel . Percayalah . Mari kita balik sabah . Please .."

Saya -" ko keluar ka atau ko mahu  dipenjarakan sebap bunuh saya . "

Saya sudah mula bergerak ke ruang dapur untuk mengambil pisau ! Benci saya ohh ni lelaki , sibuk betul urusan orang ... suka hati saya la ba mahu buat apa , ni banyak songeh betul ....
Saya di tarik dengan kasar oleh si Agus ..
Dia memeluk saya .

Agus -" izinkan saya untuk memeluk ko sebelum saya keluar dari sini . Saya janji tidak akan ganggu hidup ko lagi ... saya percaya ko akan bahagia .  Saya akan doakan agar ko bahagia Chel .. saya sayang ko . Tolong jangan buat perkara yang tidak baik . Sayangila diri ko seadanya . "

Selepas dia meleraikan pelukannya .. dia menujuh ke arah pintu . " puik lelaki memang macam tu , trep baik saja , kununya sedih dengan perpisahan . Pedahal dalam hati kesukaan sebap sudah dapat apa yang dia mahukan . Isy " . Saya tiada kesedihan apa - apa pun bila si Agus tinggalkan saya dengan kata - kata dia yang bagi saya menyampah ! Sayangila diri saya kunun . Puik !

HUKUMAN untuk - ku COMPLETEWhere stories live. Discover now