HUKUMAM UNTUKKU
BY : SHILA EIONA DELA PENA
WATTPAD ID : SHILAeiona_Dp94REKAAN SEMATA - MATA
PART 7
Selepas yang dia melamar sama saya tu kan , sejak dari itu juga la saya tinggal dirumah itu lelaki . Memang mewah la hidup saya , sampai la suatu masa dia bawa saya berjumpa dengan family dia . Pedahal , kalau ikut kan saya memang tidak mahu baitu tapi memandang kan saya ingat - ingat tu harta tu lelaki terpaksa la juga saya ikut dia sama .
Gila , memang cantik la baju dia bagi sama saya untuk makan malam bersama .. harap la keluarga nya itu tidak ada kenal dengan saya . Terutama sekali lelaki . Matai mana la mahu letak muka saya ni kalau tiba - tiba ada yang kenal saya .Vister -" macam sudah siap ka Chel ... "
Saya -" ya sudah sekejap lagi saya keluar , "
Uhu .. matai kama diti , [ mati laini ] dengan trep slamber saya keluar dari bilik . Si Vister memandang saya sambil tersenyum dia memeluk saya . Gila ee romantik juga ni lelaki .
Vister -" terima kasih Chel , sudah lama saya tidak merasa happy macam ni . Harap keluarga akan setujuh tentang perkawinan kita ni . "
Dia melepaskan pelukkannya , dan mencium bibir saya sekilas baru la dia memegang tangan saya bawa keluar dari rumah masuk dalam kereta . Saya akui layanan si Vister betul - betul membuat saya terasa happy . Perkawatakan nya yang pendiam , suka melawak . Memang best la , saya dilayan dengan bagus . Dan masa tu memang trep baik la saya sebap saya tidak mahu layan lelaki lain . Saya kena ambil hati si Vister saja . Erk silap , duit juga hartanya .
▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪
Bila kami sampai dirumah kediaman keluarga si Vister . Lagi besar , rumah banglo ba aduii kalau macam ni la saya tinggal kan best . Sabar Chel ...
Saya bergandingan tangan masuk sama - sama dengan si Vister ,
Bila kami sudah masuk mama dan bapa si Vister meluruh ke arah kami berdua . Kedua ibu bapa nya bersalaman dengan saya . Memang mesra la sangat , mama si Vister memeluk saya sambil menepuk bahu saya dengan perlahan .Mama Vister -" mari sayang , Vister bawa isteri ko masuk . Aduii lama sudah si Vister tidak bawa menantu saya ni . "
Saya yang masih terpingga - pingga cuma melihat ke arah mama si Vister . " terbaik kama layanan " ,
Saya ikut duduk di kusyen mama si Vister sudah masuk dalam dapur mungkin ambil minuman .Bapa -" Vister adik ko mahu datang tu , dia pun tidak sabar mahu tengok bakal kakak ipar dia . "
Vister -" bagus la ramai sikit kita , hehe . Lagipun sudah lama tidak jumpa dia kan . "
Kami cerita - cerita malam tu sebagai perkenalan , saya bagitahu saja yang saya ni yatim piatu tidak punya keluarga . Saya membesar di rumah yatim . Memang pandai la saya reka semua cerita tentang saya . Lagipun si Vister tidak tahu pun tentang saya .
Bila masa makan malam sudah tiba , lelaki yang diorang tunggu pun akhirnya datang . Gila ! Mahu saja saya nangis masa tu terkejut bila lelaki itu ada pelangan saya ! Apa patut saya buat?
Harap lelaki itu tidak sedar , lelaki itu terdiam sekejap melihat saya .. saya berpura - pura tidak mengenali nya sampai la habis makan kami cerita - cerita tidak pula dia buka mulut yang dia kenal saya so , memang dia tidak kenal la kan ...☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
Macam biasa , orang akan kenal saya pada waktu malam saja kali . Sebap kalau siang kompom saya tidak keluar dengan lelaki kecuali waktu malam , balik dari club ataupun memang chat . Saya tidak peduli apa orang cakap janji kami dua si Vister bahagia . Tanpa perkawinan kami cuma buat ikatan di makamah , lulus ...
Sejak saya mengenali si Vister banyak yang saya tahu pasal dia , dan paling mengejutkan pada saya adalah kenapa sebap dia ceraikan isterinya. Sebap, isteri dia sama sekali tidak dapat beri dia anak ? Huuuu paling isu yang memalaskan pada saya . Kalau macam tu , biar la saya ingat dia ni lelaki yang tidak bernasip saja . So sejak saya mengetahui satu sebap kenapa dia tinggal kan isterinya dan mahu berkawin semula sebap dia mahu anak . Tapi kalau setekat baru berapa bulan , saya sempat merasa kenikmatan duit - duit yang dia beri pada saya setiap bulan . Memang dia sayang saya .
Tapi niat saya lelaki itu tidak tahu .Vister -" sayang mahu berapa anak erk? "
Uhuk .. uhukk .. saya terbatuk - batuk bila dengar si Vister cakap macam tu . Dia yang terkejut dengan reaksi saya itu terus mengambil satu gelas air dan beri pada saya . Uik na , gila . Parah sudah betul masalah saya ni . Kenapa la saya boleh jumpa lelaki semua pun mahu anak ? Tidak membebankan ka? Isy .
Vister -" sayang ni , makan pun sampai tersedak , ko tahu kan Chel . Saya teringin sangat ada anak . Cium kanak - kanak kecil . Pasti anak itu cute kan ..aduiii tidak sabar ohh . Kita kena kerja keras ni sayang supaya cepat ... "
Saya -" tidak cepat sangat ka Vister , kita baru saja la tekan terus mahu ada baby tidak mahu luangkan masa bersama untuk kita dua ?"
Vister -" alahai sayang ni jangan la , kita kasih luang masa bersama dengan baby nanti . "
Saya ya - ya saja la jawap sama dia . Semangat gila lelaki ni mahu anak , apa la saya mahu buat ni . Tekan makan ubat lagi ...saya makan pil supaya saya tidak dapat mengandung ,
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
Setahun berlalu , tetap sama apa yang si Vister inginkan memang dapat pun tapi saya segaja supaya saya tidak dapat mengandung , lepas ni saya kena hati - hati ...
Layanan si Vister pun makin lama makin suram , saya pula makin keboringan dalam rumah sudah . Asyik terperap duit juga kadang ya kadang tidak si Vister bagi , asal balik rumah pasti dia mabuk . Saya biarkan dia mabuk - mabuk . Manatahu ini adalah peluang saya untuk pujuk bagi harta pada saya . Tapi semuanya sia - sia , bila tanpa pengetahuan saya . Si Vister membawa ubat itu ke hospital , sama ada ubat atau pun ubat lain . Sebap sebap sebelum ni saya cakap yang saya ada sakit - sakit . Dan itu la ubat saya yang saya akan makan bila time saya sudah datang , setiap hari lagi tu . Mungkin si Vister sudah curiga ...Saya menyambutnya macam biasa didepan pintu , dia mabuk . Saya layan dia , kasih mandi dan kasih tidur . Tapi kali ini layanan dia agak kasar .
Dia menjerit di depan saya . Saya yang tersenyum puas hanya melihat lelaki itu kecewa dan menangis .Vister -" saya sudah ditipu , ko penipu ba perempuan . Ko cakap ko ada sakit . Rupanya itu bukan sakit tapi !!!! Pil perancang ! Sial , patut la saya tidak dapat anak . Sama juga dengan isteri pertama saya . Saya sakit hati ada isteri macam kamu . Kamu tidak dapat beri saya apa yang saya mahu . "
Saya duduk di kusyen hanya mendengar dia bising - bising seorang diri . Sambil menangis ,
Vister -" sepatutnya saya dengar baitu cakap adik saya . Ko seorang pelacur , hanya mahukan harta saya saja . Bodoh !!!! Ko tipu saya "
Saya yang tanpa sedar , si Vister sudah ada di depan mata saya sambil menampar saya dengan kuat , berdesing ba telinga ! Tidak dengan itu dia mula menampar berkali - kali dan menandang saya .
Mahu hampir saya mati ohh . Tidak pa kalau dia mahu stop , saya berusaha naik ke bilik . Tapi saya ditarik dengan kasar . Seluruh badan saya sudah terasa sakit . Saya ditumbuk , ditandang juga ditampar . Seluruh muka saya terasa panas mungkin sebap darah sudah banyak keluar . Saya berusaha melawan , sampai la saya mencapai sesuatu di atas meja dan menghempas pasu kaca itu ke arah kepalanya , si Vister terjatuh tidak sedarkan diri m peluang itu saya tidak sia - siakan , walaupun sakit tetap saya berusaha berdiri . Saya menujuh ke arah bilik mengambil satu beg sederhana kecil , semua emas , duit , kad bank saya ambil . Saya ambil ic saya kemudian saya meluruh keluar dari rumah .
Saya sembunyikan beg tadi jauh - jauh dari rumah kemudian saya masuk semula , polis tidak boleh cari saya . Saya kena buat sesuatu rancangan . Keluarga si Vister juga tidak akan tahu hal ini , so saya segaja buat pembakaran dirumah ... gila memang kerja gila . Terdesak sudah , saya bakar , saya pun kununya didalam tu rumah . Saya tarik lelaki itu sampai dipintu depan rumah . Saya membakar kaki saya sampai melecur . Rambut saya separuh saya bakar . Saya call 999 ...
Bila saya sudah dengar bomba datang , saya berusaha kunun keluar dari tempat itu . Sampai la ahli bomba menjumpai saya dalam keadaan memang separuh mati apa lagi dalam keadaan semua badan saya sakit bekas kena pukul . Good bye Vister , pasti keluarga ko kena beri saya pampasan ! Saya puas !BERSAMBUNG
YOU ARE READING
HUKUMAN untuk - ku COMPLETE
Short StoryI HATE KIDS .. #rekaan semata - mata kisah seorang gadis remaja yang terlalu taksub pada sesuatu benda ... dan sngup melakukan apa saja agar hidup nya terasa selesa , walaupun pada masa yang sama . orang lain turut terseksa atas kekejamannya .