SUAMI AKU DRAMPAS
STORY / WRITER BY : SHILA EIONA DELA PENA
COVER BY : WRITER MIRAK TIRAK
WATTPAD : SHILAeiona_Dp 94
LANGUAGE : SLANG SABAHANPART 19
Kana buka tu pintu dari dalam punya la saya terkejut tengok keadaan kedua mentua saya ,
Cepat2 saya dekat sama diorang yang kana ikat d kerusi duduk .
Saya tengok orang yang sedang buka pintu tadi macam dia faham2 juga kali dia tutup balik tu pintu baru dia dekat sama saya .Lelaki -" saya bagi kak can bercakap sama diorang sebelum bos datang , kalau kak kedapatan sini saya tidak boleh buat apa2 sudah arhh .kamu sendiri mencari risiko "
Saya -" kenapa kamu tolong saya "
Lelaki -" sebap saya tidak mahu keluarga saya d apa2 kan , dan saya tidak mahu juga kelihatan jahat d depan mentua ko ni sebap saya bukan jenis orang macam tu . Diorang macam seumur mamabapa saya dan saya tahu apa saya buat ."
Saya terkedu dengan pegakuan ni lelaki , sampaii hati juga si rina buat ni macam .apa lagi salah mentua saya ni kali . Perlahan2 saya dekat sama diorang memang betul2 tidak bermaya sudah . Dengan tangan d belakang , mulut di tutup guna kain .
Baru saya mahu buka tu ikatan cepat2 tu lelaki tadi suru saya bersembunyi d almari .
Saya perhati saja dari dalam memang sah si rina sama si lauren ! Kenapa si lauren ni buduh .. sakit betul hati saya tengok keadaan diorang mentua saya , dan si lauren macam buat tidak tahu saja ..
Macam saya mahu keluar saja mahu pigi tumbuk di rina sama si lauren tapi memandang kan keadaan saya dalam keadaan ni macam .
Astgaaa beg saya tadi d bangku ( kerusi ) harap2 la tidak kana nampak semua ada d sana lagi tu . .Rina -" lauren ! Saya mahu ko cari si lix , dia d mana suda arhh , kami tadi cari dia di rumah ko lansung tiada d sana .. "
Lauren -" eya ba , saya sudah kasih usaha juga kan , tapi tu la kasih makan la dulu mamabapa saya ba rina . Kenapa juga ko sangup tengok diorang ni macam .ko tidak kesian tengok diorang ka ? "
Rina -" itu tiada kaitan sama saya .! Kau dan saya cuma ada hubungan dalam hal ini lauren ..kau kana ingat !!! "
Lauren -" saya sangup buat isteri saya tu macam gara2 saya tidak mahu ibubapa saya ada apa2 ba rina , tapi kau sendiri bunu ibubapa kau memang la kau rasa tidak rasa kesian ! "
Rina -" jadi sekarang kau marah saya la ? Kau kana ingat lauren saya bila2 dapat bunuh ibubapa ko ni dan keluarga si karen juga , "
Lauren -" ok2 ..saya buat apa saja demi keluarga saya dan saya tidak mahu kasih sia2 juga si karen "
Rina -" wow paling mantap ouh !! Kau dengar bagus2 arhhh lauren ! Kau sama si rina tidak boleh bersatu , pasal si alice ko jangan risau saya tidak kan bunuh juga ba bagus juga saya ni .tapi ko kana ingat mula2 perjanjian kita pasal perkawinan kita lauren "
Macam saya mahu pitam saja dengar cerita diorang semua , patut la saya tidak boleh hubung si alice apa sudah jadi dengan dia tu .. apa suda berlaku ni astagaa saya tidak sangka ? ..tapi apa maksud si lauren tadi arhh ...erti nya dia xda kaitan apa2 sama rancangan si rina ... tapi pasal perkawinan ? ..
Lelaki -" kak , kak ko ok .. keluar la diorang suda jalan "
Pelan2 saya keluar dari persembunyian saya .. saya tengok mentua saya sedar sudah diorang , diorang tengok ja saya dengan mata yang berair .. saya pun terikut nangis ouhh ... apa patut saya buat sama diorang ni .
Saya -" dik kamu boleh tolong , kamu boleh bawa keluarga kmu sama saya .. untuk sementara waktu sampai si rina kana tangkap .kita kana bekerjasama .. sebap bukan saya sahaja yang mahu dia kana tangkap . Ada kawan saya juga yang tolong kita . "
YOU ARE READING
SUAMI AKU DIRAMPAS COMPLETE
FantasiMegisakan seorang gadis yang keras kepala kuat bersosial dan kuat melawan pantang d tegur , maka ibu bapa nya megambil keputusan untuk megawin kan dia dengan seorang lelaki yang berpura2 alim , bagus tapi yang sebenar nya lagi keras kepala dari c g...