CHAPTER 10 (FINAL)

2.9K 219 16
                                    

DAMIEN POV


1 YEAR LATER....

Pemandangan Bandar New York sedikit menenangkan hati yang saya dan kosong sama seperti sewaktu pemergian Diana. Kini sudah satu tahun Avery dan Lavender meninggalkan saya sejak kemalangan itu. Penyiasat persendirian yang saya upah untuk mencari Avery dan Lavender masih belum menemui jejak Avery dan Lavender seolah-olah mereka lesap dari muka bumi ini.

"Where are you miracle? I miss you." Tiba-tiba pintu office saya diketuk.

"Excuse me sir, I just want to inform you there are problem from one of our project at Garachico, Spain." Bilang sectary saya Zulie. Sebulan lepas saya ada beli sebuah bangunan untuk projek kemajuan Bandar di Spain.

"Call my pilot to prepare the jet. I will go by myself to settle the problem." Arah saya kepada Zulie.

"Yes sir. Do you want me to follow to you go to Spain?" Tanya Zulie.

"It's okay. I can go by myself." Bilang saya lalu saya kemas meja saya dan simpan documents yang penting dan sulit dalam peti besi saya.

Sebelum pergi airport saya balik rumah sekejap untuk kemas beg yang perlu saya bawa untuk satu malam sebab saya tidak bercadang untuk tinggal di Garachio lama sangat, selesai sahaja urusan saya di sana saya akan terus terbang balik ke New York. Saya pesan kepada pengasuh baru Dustin iaitu Regina untuk jagakan Dustin semasa saya berada di Spain. Semenjak pemergian Avery dan Lavender anak saya Dustin lebih bayak berdiam dari sebelum ini. Pemergian Avery membawa perubahan kepada Dustin.

"Please take care of him." Pesan saya kepada Regina.

"Don't worry Mr Curtis, I will take good care of Dustin." Bilang Regina.

"Daddy, will go now. Be a good boy and listen to Regina." Kali ini saya berpesan kepada Dustin yang hanya diam sahaja.

"Okay daddy." Bilang Dustin.

"Give daddy a hug." Terus Dustin peluk saya dan saya memeluk Dustin dengan erat. "Daddy promise will find mommy and Lavender." Bisik saya di telinga Dustin.

"Promise."

"Promise." Saya buat pinky promise dengan Dustin.

Saya meninggalkan perkarangan rumah saya menuju ke airport. Penerbangan dari New York ke Spain mengambil masa yang lama. Tiba saja di Spain saya telah dijemput dengan pekerja saya Benji yang saya amanahkan untuk tengokkan project terbaru saya di Garachio. Sebaik sahaja saya selesaikan masalah project saya tiba-tiba saya berasa lapar sebab sebelum ke sini saya tidak makan apa-apa dan sekarang perut saya berasa lapar minta kena isi. Saya beritahu Benji untuk singgah makan sebelum balik ke hotel. Tanpa membuang masa Benji bawa ke sebuah restaurant yang dinamakan Joy Restaurant. Benji cakap restaurant ni dimiliki oleh orang dari New York juga tapi telah menetap di Garachio sudah 7 tahun.

"Welcome to Joy Restaurant."

Suara itu cukup saya kenali dan apabila saya toleh kepala saya untuk tengok pemilik suara itu badan saya seperti tidak mampu membuat sebarang pergerakkan. Saya tidak sangka orang yang saya cari selama ini berada di hadapan mata saya sekarang.

"Miracle." Setelah setahun akhirnya saya dapat menyebut lagi panggilan manja saya kepada perempuan yang saya cintai.

"Damien."

AVERY POV

"This is your balance. Thank you, please come again." Saya serahkan duit baki kepada customer yang baru sahaja membeli kek red velvet dan segelas coffee latte.

FATE (COMPLETED)Where stories live. Discover now