Sebelum korang start baca ff ni. Ada beberapa hal yang perlu kalian tahu.
♠___♥____♦__\(^¤^)/__♦___♥___♠
1. Cerita ni kemungkinan terdapat
kesalahan ejaan yang author
tak dapat elakkan.2. Typo yang author lakukan
mungkin akan menyusahkan
pembaca sekalian untuk memahaminya.3. Authour juga manusia biasa seperti kalian.
Jadi kesilapan tak akan pernah habis.
Semua manusia itu tidak sempurna.4. Tiada gambar watak.
Korang pandai-pandai kena
bayangkan sendiri.5. Jangan tiru aksi merbahaya
yang terdapat dalam
cerita ini.Hal ini kemungkinan tidak penting bagi kalian yang sudah biasa
dengan hal2 penting
di atas.
😊Thank you
___________________________________NAMA aku Sasha. Umur aku baru cecah 14 tahun.
"Sasha jom pergi lunch?"ajak kawan aku, Jenny. Dia ni selalu dekat dengan aku sebab aku tak ada kawan. Aku lebih suka menyendiri.
"Hm..." malasnya nak ikut minah senget ni pergi lunch. Ikut jelah...
"Ala apa ni, muram aje..smile..." Jenny menunjukkan baris giginya yang putih. Aku buat muka menyampah.Aku banyak rahsiakan diri aku dari semua orang termasuklah Jenny. Sehinggakan biodata diri aku tiada siapa pun yang tahu. Kuping telinga aku sentiasa mendengar rumor-rumor yang buruk tentang aku. Mungkin sebab aku pendiam.
Mereka selalu berperilaku kasar terhadap aku tapi aku tak ambil apa-apa tindakan.
"Sasha...Sasha.." terhenti lamunan aku. "Kau nak apa..." Jenny hulurkan dua jenis roti dekat aku. "Kau nak yang mana satu? Pilihlah..pilihlah.."
Aku ambil roti coklat kesukaan aku."Emm...Jen" Jenny pandang aku sambil membuka plastik roti. "Apa?"
"Kenapa kau nak berkawan dengan orang macam aku ni?"
"Apalah kau ni..tanya soalan macam tu..." dia mengalihkan tangannya ke arah aku.
"Sebab...aku tak ada kawan..first time jumpa kau kat kelas pon kau duduk sorang je.." dia mengusap ubun-ubun rambut aku sampai tak tersusun. "Sebab itu je?" aku mengangkat kening sebelah.
"Sebab kedua...aku nak tau all about you.." tanganya aku alihkan dan merapikan kembali rambutku.
"Tak payahlah nak speaking bagai. Dah,jom pergi library.." Jenny tersenyum sampai ketelinga. Aku tau.. Jenny memang suka baca novel-novel kat perpustakaan.
Sampai je kat perpustakaan, telinga aku mula bingit dengar budak-budak gosip pasal aku. Kalau aku ni cikgu, dah lama aku tenyeh mulut diorang dengan cili. Sabar jelah Tasha...
"Weyh..itu kan budak pelik..muncul dah..aku selalu dengar dia suka rampas duit junior kat sekolah kita.." bisik budak berambut hitam.
"Haah dho..memalukan sekolah je.. hari tu en..." bisik-bisik apalah diorang ni...mengutuk aku depan-depan pula tu.
"Serius arh? Ie...dasar tak sedar diri..sampai boyfriend kau pun dia nak rampas.."
"Muka tu bukannya cantik mana pun..dibandingkan dengan aku yang cantik ni memang kalah la.."
Mata aku hanya memandang buku. Buat-buat baca sementara mununggu si Jenny ni ambil buku novel. Nak pinjam buku katanya.
"Weyh minah! Cepatlah..boleh patah kaki aku tunggu kau cari buku." Aku pura-pura sakit kaki. Malas nak berdiri kat sini lama-lama. Budak-budak tu asyik pandang aku je..tau lah aku ni cantik, jeles. Ehe...
YOU ARE READING
The ROAD to DEATH
Action[Slow Update]-by zue_ain06 ( 1minggu 3/4 kali update) #jgnmrh...😉😉 ___________________________ "Kau dengan mak kau sama je!"-Unknow "Kau siapa sampai nak babitkan mak aku sial!"-Sasha "Abang tolong Ina bang..."-Auntie Ieyna "Kau jangan apa-apa ka...