Makanan pun terhidang di meja aku dan....beruk ni.
"Ada apa-apa lagi yang boleh kami bantu?"
"Erm...tak ada. Thank you." Pelayan itu meninggalkan kami berdua.
"Ehem ehem! Sebelum awak makan. Saya ada soalan last untuk awak."
"Kenapa soalan last? Kenapa tak banyak je." Aku buat muka menyampah.
"Okey..okey silakan Cik Sasha."
"Saya baru kenal awak. Tapi saya lupa nak tanya awak something. Umur awak berapa?"
"Umur? Itu je?" Aku mengangguk atau mengiyakan.
"Umur saya 16. Kenapa? Terkejut?"
"Tua..." anak mataku juling ke atas.
"Apa awak cakap?"
"Tak ada apalah. Dah jom makan. Saya malas nak lama-lama dengan awak ni." Aku dengan dia menjamu hidangan penuh selera. Hm..not bad. Memanglah restoran 5 bintang kott.
Usai menghabiskan makanan. Aku meminta diri ke tandas sebentar.
"Jack, saya nak pergi tandas kejap.""Okey. Hati-hati berjalan..takut jatuh. Awak tu tak pandai guna kasut tumit tinggi."
"Saya tahu lah. Sebuk je!" Aku berjalan menuju ke tandas. Betul kata mamat kerek a.k.a beruk tu. Aku tak pandai guna kasut tumit tinggi. Hampir-hampir je nak tersadung.
Setelah habis membuang segala macam tu. Aku keluar tandas dan teka apa jadi? Aku tersadung dan almost jatuh tapi ada orang tolong.
"Awak okey?"
"Erm..saya okey. Thanks sebab sambut tangan saya tadi." Pipi aku panas....mat saleh rupanya tapi boleh speak malay.
"Oh...sama-sama." Mat saleh tu pun pergi.
Tiba-tiba! Seseorang menekup mulut aku dengan kain. Aku cuba nak lawan tapi tak berdaya. Pandangan aku mula kabur dan..semuanya gelap.
Aku tak sedarkan diri. What happen?Jack yang sudah lama menunggu Sasha. Kelibatnya langsung tak kelihatan. Risau dibuatnya.
"Mana Sasha ni. Pergi tandas ke buat tandas?" Jack bangun dan pergi ke tandas.
Ada seorang wanita keluar dari tandas perempuan. Cepat-cepat Jack bertanya kepadanya.
"Em, cik. Ada nampak budak perempuan bergaun merah tak? Tinggi dia segini. Muka dia macam Wani Hasrita." Wanita tu menggeleng.
'Haduh...mana perempuan ni? Jangan-jangan dia kena culik pula! Ish tak mungkinlah...maybe dia balik dulu daripada aku.' Suara hati Jack.
"Aku tunggu kejaplah..."
Bersambung...
Apa berlaku?
Kemana Sasha menghilang?
Makin bosan?
or
Makin best?
Sila komen yea...
Jangan lupa vote....
Thanks everyone........
Jangan gelak dengan typo author...
Tau lah typo author teruk
Hiks...😷😷😷
YOU ARE READING
The ROAD to DEATH
Action[Slow Update]-by zue_ain06 ( 1minggu 3/4 kali update) #jgnmrh...😉😉 ___________________________ "Kau dengan mak kau sama je!"-Unknow "Kau siapa sampai nak babitkan mak aku sial!"-Sasha "Abang tolong Ina bang..."-Auntie Ieyna "Kau jangan apa-apa ka...