"Hm..wait Sasha! Saya ada permintaan sikit or upah sikit sebab tolong awak tadi."
"Hm, apa dia?"
"Saya nak awak dinner dengan saya lusa ni. Sebagai balasan saya tolong awak."
"What!? Dinner? Dengan awak? No no no..saya tak biasalah keluar dengan lelaki. Lagi pula awak nampak saya kan tomboi"
"Ala..please. Kali ni je. Please lah Sasha."
"Saya ni tomboi. Saya tak nak malukan awak. Awak tu hensem. Mesti ramai lagi nakkan awak. Please cari orang lain or tukar permintaan awak tu."
"Halah Sha..bagi jelah peluang dinner dengan kau. Dia kan dah tolong kita. Pasal pakaian, jangan risau. Nanti aku tolong handle."
"Haih..yelah..saya dinner dengan awak but kali ni je."
"Thanks Sasha."
End flashback
"Ni semua kau punya pasal lah minah." Aku berpeluk tubuh. Nak merajuk kejap.
"Ala..jangan marah aku. Aku buat semua ni sebab nak balas budi dia je." Balas budi hotak kau! Aku pula jadi mangsa *pembalasan budi* kau.
"Pala bana mu! Tempelang kang baru tau."
"Ngeh" Jenny menjelir lidah. Oh..kau jelir lidah yea..siap kau aku geletek.
"Sini kau beruk bin king kong."
"Cubalah..kalau aku beruk bin king kong, kau baby sayang..."
Dua hari kemudian...
"Cepatlah siap. Bila-bila masa je, Jack sampai."
"Ish, sabarlah!"
Hon! Hon! Oh, naik kereta. Yela naik kereta takkan naik bajak pula. Kau ni Sasha.
"Sasha! Jack dah sampai!" Aku membuka pintu dan berjalan ke arah Jack yang sedang membelek rambutnya.
"Awak!" Aku memanggil Jack dan dia pandang aku tak berkelip. Kenapa? Baju aku tak cantik ke tak sesuai? Sendat sangat ke? Malunya aku..
"Ye, saya." 'Mak oi. Malaikat ke bidadari ni? Cantiknya..' suara hati Jack.
"Erm...kenapa awak pandang saya semacam je...baju saya tak okey ke?"
"Eh tak lah...okey je. Sesuai dengan awak." Huh..ingatkan apa la tadi. Thanks Jenny sebab bagi gaun lengan panjang ni. Dapat aku lindung parut ni.
Aku masuk ke dalam kereta Jack. Arh..korang pepandai bayangkan kereta apa yang kitorang naik.
Di restoren..
"Okey..dah sampai." Jack mengiringi aku masuk. Bapak dia!!! Restoren 5 bintang! Dia ni biar betik! Pergi dinner macam nak pergi Paris.
"Awak biar betul...dekat sini? Mahal lah. Awak dinner je pun..jom lah pergi tempat lain. Saya seganlah."
Baru je aku nak lari tapi Jack pegang erat tangan aku. Paksa aku masuk. Wu wu...Jenny aku tak nak dinner dengan dia!
"Silakan encik. Ini meja yang encik pesan."
"Thank you"
"Encik hendak menu hidangan apa?"
"Beri saya..********* dan jus oren satu. Oh, menu yang sama untuk cik puan saya ni." Huh..aku dah lah tak pernah makan kat restoran ala-ala Paris ni.
*author tak tau hidangan apa yang ada kat menu tu😛😜 author tak tau langsung pasal makanan paris ni.*
"Cantik awak malam ni." Really? Aku rasa tak selesa dengan pakaian ni. Please dinner ni habis cepat. Aku nak balik!!!!
"Oh, yeke? Thank you" aku mengambil telefon bimbit aku. Nak contact diva plus tu jap.
"Awak dinner dengan saya ke dengan talifon?" Suka hati mak nenek aku lah...kau yang paksa aku kan!
"Eh, tak lah...saya dinner dengan b*bi.." muehehehhe. Hamik kau! Geram aku. Dah dinner dengan kau tu syukur lah sikit.
"Kasarnya bahasa. Cium kang baru tahu." Apekah!!!?
"Ie...jijik giler!!!!" Nak je aku humban kau dalam logi. Otak kotor sama je author niak
*heheheh main2 jela..bosan lah ff ni kalau tak ada bab2 romantis+lucu sikit. Ni akibat aakibatterlebih baca buku. Otak bersih ni dah masuk air.*
Hm...apa jelah! "Saya nak tanya sikit."
"Tanyalah! Sementara tunggu makanan sampai saya nak soal jawab sikit dengan awak."
"Bila last makan selipar?" Mueheheh!
"Selipar? Mana boleh makan. Baik saya makan aw** je...hehehe."
"Please, stop dengan otak kotor awak tu. Kalau tak i'm out!" Aku pura-pura nak bangun.
"Wait! Fine saya tak buat lagi. Sorry." Hmph! Ingat aku kesah sorry kau tu. Kalau bukan sebab Jenny dan balas budi kau tu..tak adanya aku dinner dengan kau.
Bersambung...
YOU ARE READING
The ROAD to DEATH
Action[Slow Update]-by zue_ain06 ( 1minggu 3/4 kali update) #jgnmrh...😉😉 ___________________________ "Kau dengan mak kau sama je!"-Unknow "Kau siapa sampai nak babitkan mak aku sial!"-Sasha "Abang tolong Ina bang..."-Auntie Ieyna "Kau jangan apa-apa ka...