TRTD 3

6 4 2
                                    

"Saya sebenarnya..."

"Tok tok tok...." huh...selamat aku. Siapa pula yang kacau tetiba ni?

"Masuk..."terpampar seorang lelaki yang pernah aku nampak. 'Jack?'

"Kamu nak apa sebenarnya?" Pengetua bertanya. Jack yang tidak menjawab sepatah apa pun memberi pengetua sebuah talifon yang berisikan rakaman.

Pengetua mengeluh kejap. Oh btw pengetua ni lelaki. Memang cepat naik angin ar...

"Mana kamu dapat rakaman ni?"

"Semalam petang. Saya yang jadi saksi pergaduhan mereka." Selepas mendengar sedikit penjelasan dari Jack. Pengetua berpusing mengadap kami semula.

"Sasha, Jenny kamu boleh masuk kelas semula." Wah...boleh masuk dah? By the way tadi dia tunjuk video apa sampai buat pengetua suruh kitorang masuk kelas ni?

"What? Dia dah pukul dan ambil duit kami sir. Mana boleh terlepas macam tu je!" Ketua diva mula bersuara.

"Baiklah, sebelum tu. Apa bukti yang menyatakan bahawa Sasha dan Jenny bersalah?" Very clever.Hohoho.

"Sir tak nampak ke lembam semua ni? Dah sah-sah dia pukul kami!" Sejak bila entah aku pukul korang.

"Betul ni?"

"Betul lah. Tak akan kami nak tipu sir. Kalau kami tipu pun buat apa." Konco 1 bersuara untuk meyakinkan pengetua. Hek eleh kau ingat pengetua akan percaya. Gedik betul.

"Oh...tak tipu. So ni apa?" Dia menunjuk rakaman video yang diberikan oleh Jack. Terkejut king kong diorang tengok video tu.

"Jadi kamulah yang menipu sekarang ni. Kenapa kamu buat macam ni?" Tampak raut wajah kesal pada ketua diva.

"Tak...ni bukan saya sir. Dia fitnah saya. Kau ni memang tak puas hati dengan aku kan!" Ketua diva tu try nak lempang aku namun ditahan oleh pengetua.

"Bukti cukup kukuh, Nancy. Awak yang bersalah sebenarnya." Jack cuba memback up aku dan Jenny.

"You sanggup buat I macam ni kan! Kenapa!? Apa yang kurangnya I. Sampai you sanggup pertahankan dia. Ni mesti pompuan ni pergunakan you." Aku baru nak tampar muka dia tapi Jenny tahan.

'Iluminati?'

"Kau ni memang tak ada adab ke!? Kepala otak aku still berfungsi tau! Buat apa aku nak mempergunakan dia?" Aku tahan sabar. Sebak pon ada.

"Cik Jenny dan Cik Sasha kamu saya lepaskan." Aku bergegas keluar sambil menarik lengan Jenny. Ye tak ye kan? Dari tadi diva plus ni diam je.

"Asal kau diam je, Jenny? Selalu kau paling berani bab-bab gaduh ni."

"Tak adalah..aku kagum dan teruja dengan pasangan sejoli kat depan aku tadi." Wait..pasangan sejoli? Serius ar? Jijiks.

"Ei...jijiks. Never lah aku nak jadi pasangan sejoli bagai. Baik kau couple je dengan dia ni. Tak kuasa aku."

"Heheheh" aku teruskan berjalan. Wait, aku terlupa something ke? Oh.. Jack! Aku lupa nak terima kasih dekat dia.

"Ehem ehem!" Kan betul..

"Ar..Jack thanks sebab tolong kitorang" aduh..ni aku tak biasa. Bahang!

"No prob." Aku dah terima kasih dan dia pun sama-sama. So..let's go! Balik arh apa lagi!

"Erm...wait Sasha. Saya ada permintaan sikit or nak minta upah dari pertolongan tadi." Heh..haram jadah betul. Muka je hensem. Ingat ikhlas tolong tadi.

"Hm, apa dia?"

Bersambung...


Nanti author update lagi yea..
Bye!

The ROAD to DEATHWhere stories live. Discover now