'Tak payah nak berlagak alim depan semua orang?
Muahahahah-Ustaz Mahadi
Dia kan datang daripada lorong!
Pelac**!-Ustaz MahadiKau memang dah melampau Madi!-Ustaz Adam
Hiah!!-Ustaz AdamHebatnya kamu!
Yakinnya kamu!!- Ustaz MahadiWearghhh!!-unknow
Huh! Adik-beradik sama je!-Ustaz Mahadi
Ustaz Adam!!!-auntie woshu woshu!
WTF!'Jenny ketawa macam kucing nak beranak tengok gimik hari guru lakonan Ustaz Mahadi dari form two Sekolah Menengah *************** di instagram @zue.ain_06 menggunakan talifon bimbitnya.
'Tok tok!!' Pintu rumahnya diketuk oleh seseorang.
"Kejap!!"
Perlahan-lahan pintu dibuka...terpampang wajah kacak lagi hensem iaitu Jack.
"Eh, Jack? Dah habis dinner? Mana Sasha? Tak nampak pun dia dengan awak." Jenny tercari-cari sahabatnya.
"Maafkan saya Jenny."
"Kenapa nak mintak maaf? Mana Sasha? Kenapa awak balik seorang je? Cakaplah..mana dia?"
"Dia..dia hilang."
"Tak mungkin. Awak berguraukan Jack? Mana Jenny! Mana awak sembunyikan dia!?"
"Saya tak bergurau! Kalau dia ada, awak boleh nampak. Saya pun risau"
"Tak mungkin..Sasha." buk! Jenny pengsan. Sekilas pantas disambut oleh Jack. Jack ternampak Auntie Rosary.
"Auntie! Auntie! Jenny pengsan!" Jack menjerit memanggil Auntie Rosary.
"Macam mana boleh jadi macam ni?"
"Saya tak tahu. Dia pengsan tiba-tiba je." Auntie Rosary sudah gelabah nampak anak kesayangannya pengsan.
"Call ambulans!" Jack mendail nombor kecemasan.
Di hospital *********
"Argh...aku kat mana ni? Ah, sakitnya kepala aku.." Jenny telah sedar dari pengsan.
"Sayang, baring je. Jenny belum sihat sepenuhnya." Auntie Rosary membaringkan semula Jenny.
"Mommy..macam mana Jenny boleh pengsan?" Mommy pun tak tau. Jack yang angkat kamu masa kamu pengsan tadi.
Pintu bilik wad Jenny dikuak oleh seorang lelaki. "Daddy!" Ayah Jenny masuk ke bilik wad bersama Jack.
"Jack? Jack! Mana Sasha!?" Jenny bangun dan menarik kolar baju Jack.
"Wowowo...come down." Jack perlahan-lahan meleraikan pegangan Jenny.
"Sabar sayang..mommy and daddy dah dengar penjelasan daripada Jack." Auntie Rosary bersuara.
"Jack tak bersalah. Sasha hilang bukan sebab dia." Uncle William turut bersuara.
Jack menceritakan apa yang berlaku dari A-Z. Sebak melanda dalam diri Jenny. Kawannya hilang dan tak tau kemana. Di culik..masih selamat ataupun tidak.
"Habis tu? Tak buat report?" Jenny mengesat air matanya.
"Tak boleh. Kita kena tunggu sampai 24 jam. Kalau lebih dari jangka masa tu, kita akan laporkan dekat pihak polis..
♡_♡_♡_♡_♡_♡_♡_♡_♡_♡_♡_♡
Sementara itu...keadaan Sasha.
"Argh...peningnya. Aku kat mana ni?
Kenapa tangan dengan kaki aku kena ikat kat kerusi ni?" Sasha cuba melepaskan diri dari ikatan. Dia menarik berkali-kali namun usahanya hampa."Usaha yang sia-sia." Suara yang tiba-tiba muncul mengejutkan Sasha tapi tuan empunya suara tidak memperlihatkan dirinya.
"Siapa kau! Kenapa kau buat aku macam ni!? Lepaskan aku lah sial!"
"Muahahahah. Kau ingat lagi aku siapa?" Tuan empunya suara menunjukkan dirinya.
"Kau!"
Bersambung...
Macam mana guys?
Okey tak?
Author buat sikit je...
Tapi enjoy.
Ape2 pun jgn lupa
vote and comment....
Apa2 pendapat yang kalian
ingin kemukakan jangan
malu2 atau segan2
Sila lah comment!
Bubye!
See you next time!
YOU ARE READING
The ROAD to DEATH
Action[Slow Update]-by zue_ain06 ( 1minggu 3/4 kali update) #jgnmrh...😉😉 ___________________________ "Kau dengan mak kau sama je!"-Unknow "Kau siapa sampai nak babitkan mak aku sial!"-Sasha "Abang tolong Ina bang..."-Auntie Ieyna "Kau jangan apa-apa ka...