Hoofdstuk 4

12 2 0
                                    

ik schrik wakker. het zweet staat op mijn voorhoofd en mijn haar zit in de klit. het is pas 06.00, veel te vroeg. ik besluit toch om alvast uit bed te gaan. ik trek een paar sokken aan en een dikke trui. om de andere meisjes niet wakker te maken neem ik mijn boek mee naar de gezamenlijke ruimte. lezen maakt me altijd rustig. Zeker na een nachtmerrie. ik nestel me in de bank en begin met lezen.

na een tijdje wordt mijn boek uit mijn handen getrokken. verbaasd kijk ik op naar de dader.

'wat lees je'

'ik lees gewoon een boek, een boek waarvan ik denk dat je het toch niet zult snappen.'

chagrijnig probeer ik mijn boek terug te pakken, maar hij houdt het steeds verder van me vandaan.

'Sirius, geef terug.'

boos kijk ik hem aan. blijkbaar vindt hij het wel grappig want hij rent weg. ik heb geen andere keus dan hem te volgen.

'Sirius!!!!'

Iedereen is intussen al wakker in de leerlingenkamer. Schreeuwend ren ik achter Sirius aan. Hij rent naar boven, naar de slaapzalen. Bij de deuropening van de jongens slaapzaal blijf ik staan. boos kijk ik naar binnen. James zit recht op in zijn bed. er staat een glimlach op zijn gezicht van hier tot Tokio. Remus heeft zich verstopt onder zijn dekens, en peter is nergens te bekennen.

'Sirius, geef mijn boek terug.'

'als je je boek terug wilt hebben zul je het moeten komen halen'
het is James die het zegt.

'niet jij ook al'

ik zucht. ik heb geen zin meer in dit spelletje. ik besluit om terug te gaan naar de meisjes slaapzaal en me klaar te maken voor mijn eerste schooldag. Sirius kijkt dan ook verbaasd als ik wegloop. in de slaapzaal is het best rustig. ik pak mijn koffer onder mijn bed vandaan en ga opzoek naar mijn kleren.

als ik klaar ben, lopen Lily en ik naar beneden. al kletsend lopen we door het portretgat. ze vraagt me hoe het gisteravond was bij mijn broer. ik vertel haar het hele verhaal, maar ik laat het deel van de brief weg
Ik wil niet dat ze het weet, ook al is ze mijn vriendin. af en toe kijkt ze me geschokt aan. als ik klaar ben zijn we aangekomen bij de grote hal.

er zitten niet zo heel veel leerlingen. Lily en ik gaan naast elkaar aan tafel zitten. terwijl we allebei ontbijten kletsen we rustig verder.

Na het ontbijt halen we ons rooster op. Ik heb als eerste potions. Op ilvermorny was ik er altijd slecht in. Ik heb potions van professor slughorn. Terwijl lily en ik erheen lopen legt ze het een en ander uit over slughorn.

We zijn als eerste in het lokaal. De professor verwelkomt ons en zegt dat we alvast mogen gaan zitten. We zoeken een plekje uit en leggen onze spullen alvast klaar. We kletsen verder todat er andere leerlingen binnenkomen. We hebben les met slytherin. Lucius komt ook het lokaal in lopen. Hoopvol kijk ik naar hem.

We maken even oogcontact, maar in zijn blik staat nog steeds afschuw. Teleurgesteld laat ik mijn schouders hangen. Terwijl professor slughorn begint, ben ik bezig met mijn eigen gedachte.

Zo gaat het de hele dag door. Ik loop van hot naar her om alle lessen te volgen, maar ik kan me niet concentreren.

S' avonds kruip ik dan ook meteen in bed en ga ik een onrustige nacht tegemoet.

undercover (on Hold) Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu