Hoofdstuk 8

12 2 0
                                    

Dagen strijken voorbij. Darlin heeft zich over haar problemen heen gezet en probeert er mee te leven. Het gaat lastig en ze probeert uit alle macht haar geheim te bewaren.

Langzaam wordt het kouder en de winter komt eraan. Iedereen is druk bezig met school. De laatste dagen voordat de vakantie begint. Ook Darlin en lily zijn druk aan het studeren. Lily is druk aan het schrijven op haar perkament terwijl Darlin maar een beetje kladdert op het papier. Ze is totaal ergens anders met haar gedachte. Ze denkt na over haar leven. Hoe het zo heeft kunnen lopen.
Terwijl Darlin druk bezig is met haar gedachtes merkt ze niet dat professor McGonagall binnen komt.

'Darlin, professor Dumbledore wil je even zien. Kun je misschien even meelopen'

Totaal niet met haar gedachtes erbij loopt ze achter McGonagall aan. Ze lopen door de gangen van Hogwarts. Darlin is aan het bedenken wat er aan de hand zou kunnen zijn. Dan komen ze aan bij de waterspuwer.

'zoutzuurtjes'

De waterspuwer verdwijnt en in de plaats daarvan komt een grote stenen wenteltrap tevoorschijn. Professor McGonagall begint de trap op te lopen en niet veel later volgt Darlin ook. Helemaal bovenaan stoppen ze voor een glanzende eikenhouten deur. Voordat er geklopt wordt klinkt er zacht de stem van professor Dumbledore: 'kom maar binnen hoor.'

Darlin loopt als eerst naar binnen en wordt gevolgd door McGonagall. Bewonderend kijkt Darlin om zich heen. Haar ogen stoppen bij Fawkes. Fawkes is een Feniks. Ze kijkt naar zijn mooie rood gouden veren en zijn heldere donkere ogen. Ze stopt echter met staren als ze merkt dat iedereen haar aankijkt.

Professor Dumbledore neemt het woord en vertelt waarom hij Darlin wilde spreken. Het gaat over de tijd dat Darlin flauw viel. Aandachtig probeert ze te luisteren, maar haar concentratie ligt ergens anders. Mevrouw Pomfrey is er ook bij en doet aandachtig mee aan het gesprek. Ze is erachter gekomen dat de heer van het duister in haar hoofd kan. Wanneer ze dat hoort is ze in een keer alert.

Als het gesprek is afgelopen gaat Darlin weer opgelucht naar de leerlingenkamer. Ze zijn niet achter haar geheim gekomen. Maar wat nou als ze er wel achter komen? Wat zou er dan gebeuren? Niet zo piekeren Darlin, zegt ze tegen zichzelf. Ze heeft al weken niks gehoord van Voldemort. Of dat nou een goed teken is, dat weet ze niet.

Darlin loopt een beetje verdwaald door de gangen van Hogwarts. doelloos kijkt ze om zich heen, niet wetend wat ze met deze situatie aanmoet. dan komt ze Lucius tegen, haar broer. twijfelend loopt Darlin heen weer. moet ze hem aanspreken of niet? voordat ze een besluit heeft kunnen maken komt Lucius al op haar af. hij trekt haar in een knuffel en verbaasd slaat Darlin haar armen om hem heen. 

'verdwijn nooit meer, zonder iets te zeggen. mama en ik waren doodongerust.' 

streng maar blij dat Darlin niks mankeert kijkt Lucius op haar neer. Darlin weet even niet wat ze moet zeggen. zo in shock is ze door de woorden van haar broer. 

'maar goed, dat is niet waarom ik je zocht. van pap moet je mee komen om thuis kerst te vieren.'

Lucius kijkt naar de grond. het lijkt wel alsof hij bang is, bang voor Darlins reactie. 

'nee, ik ga niet mee. ik blijf hier, bij mijn vrienden. ik hoef geen kerst te vieren met papa als hij toch alleen maar boos op me wordt, omdat ik niet ben zoals hij wil!!'

een beetje chagrijnig reageert Darlin op de vraag. dan loopt ze weg als ze beseft dat ze zojuist geschreeuwd heeft tegen haar broer. ze rent naar de gryffindor kamer, naar de slaapzalen. ze laat zich languit op haar bed vallen. ze duwt haar gezicht in haar kussen. ze huilt en haar ademhaling is onregelmatig. 

'oh, Darlin. wat is er toch'

Lily is binnen gekomen en ziet Darlin huilend op haar bed. Lily neemt Darlin in een knuffel en laat haar zo uithuilen. als ze uitgehuild is vraagt ze met een zachte stem wat er aan de hand is. 

'Lily, er is zoveel dat je niet weet. en ik wilde dat ik je het kon vertellen, maar ik kan het niet. en ik ga eraan kapot. je bent mijn beste vriendin weet je. maar er is gewoon zoveel, zoveel dat je niet weet'

snikkend probeert Darlin het uit te leggen en alles wat ze krijgt van Lily is een verbaasde, maar bezorgde blik. 

'Lily ik ga je het proberen te vertellen oke?

Lily knikt en wacht geduldig. net als Darlin wil beginnen met het vertellen van haar grootste geheim, komt Sirius binnen.

'Dumbledore wil je spreken'

'Sirius, ga weg! '

Sirius loopt weg en Lily kijkt weer aandachtig naar Darlin. maar Darlin kan het niet meer vertellen. ze moet naar Dumbledore. en dan rent ze weg.

undercover (on Hold) Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu